Identifying Data 2020/21
Subject (*) Human Machine Interfaces Code 614G01022
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Cabrero Souto, David
E-mail
david.cabrero@udc.es
Lecturers
,
Barreira Rodriguez, Noelia
Cabrero Souto, David
Novo Bujan, Jorge
Ortega Hortas, Marcos
Rouco Maseda, Jose
Sanchez Penas, Juan Jose
E-mail
brais.cancela@udc.es
noelia.barreira@udc.es
david.cabrero@udc.es
j.novo@udc.es
m.ortega@udc.es
jose.rouco@udc.es
juan.jose.sanchez.penas@udc.es
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

- Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías

Se desplazará la carga formativa principalmente al uso de herramientas
de aprendizaje interactivo. En el caso de esta asignatura un ejemplo de
referencia de dichas herramientas es jupyterlab. Como complemento, el
profesor puede grabar vídeos y screencast explicativos de aquellos
contenidos que así lo requieran. Finalmente, mediante las
herramientas de videoconferencia disponibles, se pueden realizar
tutorías conjuntas online para asentar los conocimientos adquiridos.

Las tutorías se desplazarán a las herramientas de telecomunicación
disponibles: email y chat.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

- Continuarase co uso do correo electrónico, moodle y Teams.

4. Modificacións na avaliación

Respecto a la evaluación de la asignatura, se eliminará la prueba
escrita (i.e. examen de toda la vida). En su lugar se realizará una
evaluación continua de los trabajos de laboratorio. Esta evaluación
hará énfasis en dos aspectos fundamentales:

- El trabajo realizado es, efectivamente, contínuo durante la
duración del cuatrimestre en que se imparte la asignatura.

- El trabajo demuestra que el alumno domina los conocimientos que
habitualmente son testados en la prueba escrita.

Dado el carácter práctico de la evaluación continua a través del
trabajo de laboratorio, ésta se realizará apoyándose en las
herramientas básicas del desarrollo software: control de versiones,
gestión de issues, integración contínua, ... Es imprescindible
destacar que la eficacia de esta evaluación depende en gran medida de
la disponibilidad de los recursos mencionados.

Si el profesor lo considera necesario, la evaluación se puede
complementar con una breve presentación y defensa del trabajo
realizado. Esta prueba se realizará por videoconferencia y se puede
llevar a cabo en cualquier momento del cuatrimestre que se considere
oportuno o al finalizar el trabajo.



Study programme competencies
Code Study programme competences
A19 Coñecemento e aplicación das ferramentas necesarias para o almacenamento, procesamento e acceso aos sistemas de información, incluídos os baseados en web.
A23 Capacidade para deseñar e avaliar interfaces persoa-computador que garantan a accesibilidade e usabilidade aos sistemas, servizos e aplicacións informáticas.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B4 Capacidade para organizar e planificar
B7 Preocupación pola calidade
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Aprender a diseñar unha interfaze de usuario tendo en conta as medidas e estándares de evaliación existentes (accesibilidade, usabilidade e eficiencia). A19
A23
B1
B2
C3
C6
C7
Coñecer os patrons de diseño software e saber aplicar e implementar o mais axeitado a cada caso. A19
A23
B1
B2
B4
B7
C3
C6
C7
Coñecer e empregar as ferramentas e técnicas propias para o desenrrolo de aplicacións con interface de usuaria nas plataformas más comúns: desktop, mobile, web. A19
A23
B1
B2
B4
B7
C3
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
Introdución
Introducción ás interfaces de usuario
Conceptos de interfaces
Interfaces gráficas Interfaces de escritorio
Interfaces para dispositivos mobiles
Interfaces baseadas en Web Tecnologías Web
Desarrollo de interfaces Web
Web Mobil
Accesibilidade Conceptos de accesibilidade
Aplicación ás interfaces de usuario
Testing Usabilidade
Pruebas software
Outras interfaces Interfaces non convecionais
Tendencias no desenrolo de interfaces de usuario

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B7 C3 C6 C7 30 39 69
Seminar B2 B7 C3 C6 C7 4 6 10
Supervised projects A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 6 12 18
Laboratory practice A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 18 27 45
Introductory activities B4 1 0 1
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complemetada co uso de medios audiovisuais e a introducción de preguntas dirixidas os estudantes, coa finalidade de transmitires coñecementos e facilitar a apredizaxe.

Tamen e coñecida coma "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral".

*N.B.:*

En el contexto actual partimos del supuesto de un modelo docente multimodal, y de una incertidumbre justificada sobre el grado de presencialidad que será posible alcanzar a lo largo del curso.
Por tanto, la metodología docente se adaptará a un modelo invertido en la medida que lo permitan los recursos humanos y materiales disponibles, siguiendo las mismas directrices tecnológicas expuestas en el apartado del plan de contingencia.

Seminar Técnica de traballo en grupo que ten a finalidade do estudio intensivo dun tema.
Supervised projects Metodoloxía para promover a aprendizaxe autonoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académico e profesional). Esta referida prioritariamente a aprendizaxe de "como facer as cousas". Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da sua propia aprendizaxe. Este sistema basease en dous elementos básicos: a aprendizaxe independiente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor.
Laboratory practice Metodoloxía que permete os estudantes aprenderes por medio da realización de actvidades de carácter prático, coma demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Introductory activities Actividades que se levan a cabo antes de iniciares calquer proceso de aprendizaxe coa fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacios que posee o alumnado para o logro dos obxetivos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A propia metodoloxia imprica o seguemento personalizado da labor de auto-apredizaxe do estudante.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 O estudante deberá realizar varios traballos prácticos en grupos de 2 persoas.. Cada un avaliarase de xeito individual. (Cando sexa imposible traballar en grupo, o traballo levarase a cabo de xeito individual).

A valoración máxima de cada traballo indicarase na presentación do mesmo.
30
Guest lecture / keynote speech B7 C3 C6 C7 A avaliación realizarase mediante a clásica proba escrita. 60
Supervised projects A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 O estudante deberá preparar de manera autónoma varios traballos. Cada un avaliarase de xeito individual.

A valoración máxima de cada traballo indicarase na presentación do mesmo.

10
 
Assessment comments

Especialmente nas prácticas de laboratorio, penalizaránse todos aqueles métodos de traballo e resultados contrarios ás competencias asociadas.

Dado o carácter práctico da materia, de manera opcional, e sempre a criterio do coordinador da materia, poderánse adiantar partes da proba escrita ao longo do cuatrimestre para aqueles estudantes que demostren un desempeño axeitado na realización dos traballos prácticos. Este escenario preveese especialmente util no contexto de una docencia multimodal (presencial/online) onde estas mini-probas podense realizar por medios telematicos de xeito individual.

En aqueles cursos nos que non exista separación entre os grupos de prácticas e traballos tutelados, os traballos e calificacións tamén se realizarán de maneira conxunta.

Nos traballos de laboratorio que se realicen en grupo, valoraráse tanto a calidade do traballo como a aportación persoal de cada membro do grupo.


Sources of information
Basic Lukas Mathis (). Designed for Use.
Jenifer Tidwell (). Designing interfaces.
Jeffrey Zeldman (). Designing with web standards.
(). gtk.org.
Mark Pilgrim (). HTML5 Up and running.
Gnome (). http://gnome.org.
W3C (). http://w3.org.
Maximiliano Firtman (). Programming the Mobile Web.
Wilbert O. Galitz (). The Essential Guide to User Interfaces Design.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Software Design/614G01015

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

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