Identifying Data 2022/23
Subject (*) Human Machine Interfaces Code 614G01022
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Cabrero Souto, David
E-mail
david.cabrero@udc.es
Lecturers
Barreira Rodriguez, Noelia
Blanco Mallo, Eva
Cabrero Souto, David
Gende Lozano, Mateo
Iglesias Morís, Daniel
Lizancos Vidal, Plácido Francisco
López Varela, Emilio
Morano Sánchez, Jose
Ortega Hortas, Marcos
Ramos García, Lucia
Rivas Villar, David
Romero Campo, Paula
Sanchez Penas, Juan Jose
E-mail
noelia.barreira@udc.es
eva.blanco@udc.es
david.cabrero@udc.es
m.gende@udc.es
daniel.iglesias.moris@udc.es
placido.francisco.lizancos.vidal@udc.es
e.lopezv@udc.es
j.morano@udc.es
m.ortega@udc.es
l.ramos@udc.es
david.rivas.villar@udc.es
paula.romero.campo@udc.es
juan.jose.sanchez.penas@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A19 Coñecemento e aplicación das ferramentas necesarias para o almacenamento, procesamento e acceso aos sistemas de información, incluídos os baseados en web.
A23 Capacidade para deseñar e avaliar interfaces persoa-computador que garantan a accesibilidade e usabilidade aos sistemas, servizos e aplicacións informáticas.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B4 Capacidade para organizar e planificar
B7 Preocupación pola calidade
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Aprender a diseñar unha interfaze de usuario tendo en conta as medidas e estándares de evaliación existentes (accesibilidade, usabilidade e eficiencia). A19
A23
B1
B2
C3
C6
C7
Coñecer os patrons de diseño software e saber aplicar e implementar o mais axeitado a cada caso. A19
A23
B1
B2
B4
B7
C3
C6
C7
Coñecer e empregar as ferramentas e técnicas propias para o desenrrolo de aplicacións con interface de usuaria nas plataformas más comúns: desktop, mobile, web. A19
A23
B1
B2
B4
B7
C3
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
Introdución
Introducción ás interfaces de usuario
Conceptos de interfaces
Interfaces gráficas Interfaces de escritorio
Interfaces para dispositivos mobiles
Interfaces baseadas en Web Tecnologías Web
Desarrollo de interfaces Web
Web Mobil
Accesibilidade Conceptos de accesibilidade
Aplicación ás interfaces de usuario
Testing Usabilidade
Pruebas software
Outras interfaces Interfaces non convecionais
Tendencias no desenrolo de interfaces de usuario

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B7 C3 C6 C7 30 39 69
Seminar B2 B7 C3 C6 C7 4 6 10
Supervised projects A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 6 12 18
Laboratory practice A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 18 27 45
Introductory activities B4 1 0 1
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complemetada co uso de medios audiovisuais e a introducción de preguntas dirixidas os estudantes, coa finalidade de transmitires coñecementos e facilitar a apredizaxe.

Tamen e coñecida coma "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral".

*N.B.:*

En el contexto actual partimos del supuesto de un modelo docente multimodal, y de una incertidumbre justificada sobre el grado de presencialidad que será posible alcanzar a lo largo del curso.
Por tanto, la metodología docente se adaptará a un modelo invertido en la medida que lo permitan los recursos humanos y materiales disponibles, siguiendo las mismas directrices tecnológicas expuestas en el apartado del plan de contingencia.

Seminar Técnica de traballo en grupo que ten a finalidade do estudio intensivo dun tema.
Supervised projects Metodoloxía para promover a aprendizaxe autonoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académico e profesional). Esta referida prioritariamente a aprendizaxe de "como facer as cousas". Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da sua propia aprendizaxe. Este sistema basease en dous elementos básicos: a aprendizaxe independiente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor.
Laboratory practice Metodoloxía que permete os estudantes aprenderes por medio da realización de actvidades de carácter prático, coma demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Introductory activities Actividades que se levan a cabo antes de iniciares calquer proceso de aprendizaxe coa fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacios que posee o alumnado para o logro dos obxetivos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A propia metodoloxia imprica o seguemento personalizado da labor de auto-apredizaxe do estudante.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 O estudante deberá realizar varios traballos prácticos en grupos de 2 persoas.. Cada un avaliarase de xeito individual. (Cando sexa imposible traballar en grupo, o traballo levarase a cabo de xeito individual).

A valoración máxima de cada traballo indicarase na presentación do mesmo.
30
Guest lecture / keynote speech B7 C3 C6 C7 A avaliación realizarase mediante a clásica proba escrita. 60
Supervised projects A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 O estudante deberá preparar de manera autónoma varios traballos. Cada un avaliarase de xeito individual.

A valoración máxima de cada traballo indicarase na presentación do mesmo.

10
 
Assessment comments

Especialmente nas prácticas de laboratorio, penalizaranse todos aqueles métodos de traballo e resultados contrarios ás competencias asociadas.

Dado o carácter práctico da materia, de maneira opcional, e sempre a criterio do coordinador da materia, poderanse adiantar partes da proba escrita ao longo do cuadrimestre para aqueles estudantes que demostren un desempeño axeitado na realización dos traballos prácticos. Esta posibilidade esta suxeita a capacidade loxística dentro da materia, que ven limitada en gran parte polo número de matriculas.

N.B.: En aqueles cursos nos que non exista separación entre os grupos de prácticas e traballos tutelados, ou que non existan grupos reducidos para os traballos tutelados, os traballos e cualificacións tamén se realizarán de maneira conxunta. Isto é, os traballos tutelados pasarán a formar parte das prácticas de laboratorio, e as prácticas de laboratorio suporán o 40% da cualificación final.

Nos traballos de laboratorio que se realicen en grupo, valorarase tanto a calidade do traballo como a achega persoal de cada membro do grupo.


Sources of information
Basic Lukas Mathis (). Designed for Use.
Jenifer Tidwell (). Designing interfaces.
Jeffrey Zeldman (). Designing with web standards.
Gtk+ (). gtk.org.
Mark Pilgrim (). HTML5 Up and running.
Gnome (). http://gnome.org.
W3C (). http://w3.org.
Flutter (). https://flutter.dev/.
Maximiliano Firtman (). Programming the Mobile Web.
Wilbert O. Galitz (). The Essential Guide to User Interfaces Design.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Programming I/614G01001
Programming II/614G01006
Software Design/614G01015
Concurrency and Parallelism/614G01018

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.