Identifying Data 2017/18
Subject (*) Advanced Databases Code 614G01029
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optativa 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Rodriguez Penabad, Miguel
E-mail
miguel.penabad@udc.es
Lecturers
Gonzalez Ares, Luis Andres
Rodriguez Penabad, Miguel
E-mail
luis.ares@udc.es
miguel.penabad@udc.es
Web
General description Esta materia profundiza nos conceptos de bases de datos, especialmente as bases de datos relacionais.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A13 Coñecemento, deseño e utilización de forma eficiente dos tipos e estruturas de datos máis adecuados á resolución dun problema.
A18 Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura das bases de datos, que permitan o seu adecuado uso, e o deseño e a análise e implementación de aplicacións baseadas nelas.
A19 Coñecemento e aplicación das ferramentas necesarias para o almacenamento, procesamento e acceso aos sistemas de información, incluídos os baseados en web.
A25 Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware.
A29 Capacidade de identificar, avaliar e xestionar os riscos potencias asociados que se puideren presentar.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer en profundidade os principais elementos dos xestores de bases datos relacionais. A13
A18
A19
A25
A29
B1
B3
B4
C3
Conocer e aplicar técnicas avanzadas de bases de datos, incluíndo o manexo de transaccións, así como descubrir aplicacións de bases de datos en dominios particulares. A18
A19
A25
A29
B1
B2
B3
B4
C3
Manexar con rigurosidade e eficacia as linguaxes de bases de datos, de forma interactiva ou incrustada noutras linguaxes de programación. A18
A19
A25
A29
B1
B2
B3
B4
C3

Contents
Topic Sub-topic
Elementos das bases de datos relacionais Catálogo
Vistas
Integridade
Seguridade
Actividade (disparadores)
Proceso transaccional: recuperación e concurrencia Recuperación
Concurrencia

Procesamento de consultas e Optimización


SQL avanzado Repaso e ampliación de SQL
SQL avanzado
SQL no entorno aplicativo
Outros modelos e novas tendencias en bases de datos


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A13 A18 A25 A29 21 42 63
Problem solving A18 A29 B1 B3 7 14 21
Workbook A13 0 14 14
Mixed objective/subjective test A18 A29 B1 B3 3 0 3
Laboratory practice A18 A19 A29 B1 B3 C3 14 21 35
Supervised projects A18 A19 A25 A29 B1 B2 B3 B4 C3 0 14 14
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases teóricas de aula. Nelas expoñeranse os contidos fundamentais da asignatura. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resume.
Problem solving En grupos reducidos, plantexaránse problemas e discutiranse as solucións, fomentando a participación e interacción entre o alumnado.
Workbook O profesorado indicará unha serie de lecturas específicas (normalmente capítulos ou seccións da bibliografía básica ou complementaria) para cada tema. É recomendable que o alumnado as lea antes das sesións maxistrais dese tema.
Mixed objective/subjective test Exame da asignatura, que combina tanto conceptos teóricos como aspectos prácticos e problemas.
Laboratory practice O obxectivo fundamental das prácticas de laboratorio é desenvolver as competencias procedimentais.

Por unha parte, realizaranse exercicios que permitan madurar e asentar os coñecementos explicados nas clases teóricas. Por outra, explicaranse novos conceptos e apoiaranse tamén coa realización de exercicios prácticos.
Supervised projects Proporanse traballos que o alumnado terá que levar a cabo.
Os prazos e as normas de entrega estableceranse durante o curso e quedarán publicados na páxina web da materia.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Laboratory practice
Problem solving
Description
Nas prácticas de laboratorio haberá unha atención (semi)personalizada ó estar traballando en pequenos grupos, directamente sobre unha aplicación concreta, en cada ordenador. O profesor atenderá dudas puntuales a cada estudiante ou grupo.

Nas clases de solucións de problemas os grupos son reducidos, o que permitirá unha maior interacción e posibilitará un seguimento detallado do avance dos estudiantes.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A18 A19 A25 A29 B1 B2 B3 B4 C3 A nota máxima é 2 puntos.

A data de entrega marcarase durante o curso e non será aplazable.

Non se esixe un mínimo para esta parte, pero non será recuperable na segunda oportunidade.
20
Laboratory practice A18 A19 A29 B1 B3 C3 A nota máxima para esta parte serán 3 puntos:

Realizarase durante o curso un seguimento do alumnado e con probas ou entregas de exercicios periódicos. Para superar esta parte, deberá conseguirse 1 punto. En caso de non conseguirse, a asignatura estará suspensa, cunha nota numérica nunca superior ó 4,5.

Na segunda oportunidade poderán recuperarse os 3 puntos mediante a realización dun exame escrito.
30
Mixed objective/subjective test A18 A29 B1 B3 A nota máxima son 5 puntos. Para superar esta parte deben obterse 1,5 puntos.
De non conseguilo, a asignatura estará suspensa, e recibirá unha nota numérica non superior ó 4,5.

As condicións da proba mixta son idénticas para a primeira e a segunda oportunidade.
50
 
Assessment comments
NON PRESENTADO
  • Na primeira oportunidade consideraranse non presentados os estudiantes que non realicen a proba escrita.
  • Na segunda oporturnidade consideraranse non presentados os estudiantes que non acudan a recuperar ningunha das 2 partes recuperables.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Só aqueles estudiantes que non superen a materia poderán recuperar as prácticas, a proba mixta, ou ambas. 

Poderán presentarse a calquera das 2 partes, incluso anque estean "liberadas" (superan o 1 nas prácticas ou o 1,5 na proba mixta). Neste caso, a nota da segunda oportunidade sustituirá a da primeira, sexa maior ou menor.

DISPENSA ACADÉMICA

Aqueles
estudantes  con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles
exima da asistencia ás clases deberán contactar co profesor para buscar unha alternativa á avaliación das prácticas de laboratorio, por exemplo mediante a realización dunha proba escrita na primeira oportunidade ou a entrega de traballos pola súa conta.

OPORTUNIDADE ADIANTADA

A avaliación na oportunidade adiantada  consistirá unicamente nunha proba escrita que computará o 100% da cualificación.


Sources of information
Basic A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2006). Database System Concepts, 5ª edición . McGraw-Hill
R.A. Elmasri; S.B. Navathe (2007). Fundamentals of database systems, 5a edición. Addison-Wesley
T. Connolly; C. Begg (2005). Sistemas de bases de datos, 4ª edición . Addison-Wesley

Complementary Inmon, W. H. (2002). Building the Data Warehouse (3rd edition). John Wiley & Sons
(). Catálogo de SQL Server 2000: http://193.144.51.190/~lgares/sqlserver.chm.
García-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2002). Database System. The complete book. Prentice Hall
(). Documentación online de Oracle: http://www.oracle.com/pls/db102/homepage.
Ramakrishnan, R.; Gehrke, J. (2007). Sistemas de Gestión de Bases de Datos (3a edición). McGraw-Hill
Groff, J.; Weinberg, P. N. (2002). SQL: The Complete Reference (2nd edition). McGraw-Hill
(). SQL:1999 A tutorial, de Jim Melton: http://www.ncb.ernet.in/education/modules/dbms/SQL99/sql1999_c4.pdf.
(). Web del libro de Silberschatz, Korth y Sudarshan: http://www.cse.iitb.ac.in/~sudarsha/db-book/.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Databases/614G01013

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.