Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Bases de Datos Avanzadas Código 614G01029
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Rodriguez Penabad, Miguel
Correo electrónico
miguel.penabad@udc.es
Profesorado
Rodriguez Penabad, Miguel
Saavedra Places, María de los Angeles
Correo electrónico
miguel.penabad@udc.es
angeles.saavedra.places@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia profundiza fundamentalmente en:
- Modelado de bases de datos utilizando UML
- Conceptos de bases de datos, especialmente as bases de datos relacionais.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesión maxistral
Proba mixta (vía moodle)
Traballos tutelados
Prácticas a través das TIC

*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningunha
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: diario
Teams: Sesións semanais (no horario habitual das clases e titorías)
4. Modificacións na avaliación
Non hai cambios
*Observacións de avaliación:
Inicialmente a proba mixta pensouse como o clásico exame escrito,
pero nesta guía xa se plantea a posibilidade de outros mecanismos,
como entrega Moodle ou unha entrega de traballo.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai cambios: dispoñen de material no moodle e hai acceso online á bibliografía recomendada.

Competencias do título
Código Competencias do título
A13 Coñecemento, deseño e utilización de forma eficiente dos tipos e estruturas de datos máis adecuados á resolución dun problema.
A18 Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura das bases de datos, que permitan o seu adecuado uso, e o deseño e a análise e implementación de aplicacións baseadas nelas.
A19 Coñecemento e aplicación das ferramentas necesarias para o almacenamento, procesamento e acceso aos sistemas de información, incluídos os baseados en web.
A25 Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware.
A29 Capacidade de identificar, avaliar e xestionar os riscos potencias asociados que se puideren presentar.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ser capaz de realizar modelado de bases de datos de grandes organizacións utilizando UML A19
B1
B3
B4
C3
Conocer en profundidade os principais elementos dos xestores de bases datos relacionais. A13
A18
A19
A25
A29
B1
B3
B4
C3
Conocer e aplicar técnicas avanzadas de bases de datos, incluíndo o manexo de transaccións, así como descubrir aplicacións de bases de datos en dominios particulares. A18
A19
A25
A29
B1
B2
B3
B4
C3
Manexar con rigurosidade e eficacia as linguaxes de bases de datos, de forma interactiva ou incrustada noutras linguaxes de programación. A18
A19
A25
A29
B1
B2
B3
B4
C3

Contidos
Temas Subtemas
Modelado de Datos Modelado de datos con UML
Elementos das bases de datos relacionais Catálogo
Vistas
Integridade
Seguridade
Actividade (disparadores)
Proceso transaccional: recuperación e concurrencia Recuperación
Concurrencia

Procesamento de consultas e Optimización


SQL avanzado Repaso e ampliación de SQL
Outros modelos e novas tendencias en bases de datos


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A13 A18 A25 A29 21 42 63
Solución de problemas A18 A29 B1 B3 7 14 21
Lecturas A13 0 14 14
Proba mixta A18 A29 B1 B3 3 0 3
Prácticas de laboratorio A18 A19 A29 B1 B3 C3 14 21 35
Traballos tutelados A18 A19 A25 A29 B1 B2 B3 B4 C3 0 14 14
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición de contidos teóricos e exemplos prácticos.
Solución de problemas Plantexaránse problemas e discutiranse as solucións, fomentando a participación do alumnado.
Lecturas O profesorado indicará unha serie de lecturas específicas (normalmente capítulos ou seccións da bibliografía básica ou complementaria) para cada tema. É recomendable que o alumnado as lea antes das sesións maxistrais dese tema.
Proba mixta Proba que combina conceptos teóricos, prácticos e problemas. O formato decidirase no curso, podendo ser un exame escrito, unha proba Moodle ou entrega dun traballo.
Prácticas de laboratorio O obxectivo fundamental das prácticas de laboratorio é desenvolver as competencias procedimentais.

Por unha parte, realizaranse exercicios que permitan madurar e asentar os coñecementos explicados nas clases teóricas. Por outra, explicaranse novos conceptos e apoiaranse tamén coa realización de exercicios prácticos.
Traballos tutelados Proporanse traballos que o alumnado terá que levar a cabo.
Os prazos e as normas de entrega estableceranse durante o curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Descrición
Ó realizarse este curso con docencia non presencial, a atención personalizada realizarase vía Teams fundamentalmente, e tamén vía correo electrónico.
Esta atención abarca toda a materia, pero é especialmente importante para o desenvolvemento das prácticas de laboratorio e os traballos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A18 A19 A25 A29 B1 B2 B3 B4 C3 Entregas de traballos de corte eminentemente práctico. 30
Prácticas de laboratorio A18 A19 A29 B1 B3 C3 A avaliación consistirá en probas ou entregas periódicas que se marcarán durante o curso. 30
Proba mixta A18 A29 B1 B3 Proba na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos. Poderá ser un exame escrito, unha entraga de traballo ou proba en Moodle.
40
 
Observacións avaliación


NON PRESENTADO

Na primeira oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO
calquera estudante que non realice a proba mixta.

Na segunda oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO
calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha parte.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Poderán presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles
estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. 

Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación de
algunha das partes, conservará a nota obtida na primeira
oportunidade nesa parte.

DISPENSA ACADÉMICA

O alumnado con matrícula a tempo parcial e dispensa académica
que lles exima da asistencia ás clases deberán contactar cos
docentes para buscar unha alternativa á avaliación das prácticas
de laboratorio.

OPORTUNIDADE ADIANTADA

A avaliación na oportunidade adiantada consistirá unicamente
nunha proba ou entrega de traballo que computará o 100% da
calificación.


Fontes de información
Bibliografía básica A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2006). Database System Concepts, 5ª edición . McGraw-Hill
R.A. Elmasri; S.B. Navathe (2007). Fundamentals of database systems, 5a edición. Addison-Wesley
T. Connolly; C. Begg (2005). Sistemas de bases de datos, 4ª edición . Addison-Wesley

Bibliografía complementaria Inmon, W. H. (2002). Building the Data Warehouse (3rd edition). John Wiley & Sons
(). Catálogo de SQL Server 2000: http://193.144.51.190/~lgares/sqlserver.chm.
García-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2002). Database System. The complete book. Prentice Hall
(). Documentación online de Oracle: http://www.oracle.com/pls/db102/homepage.
Ramakrishnan, R.; Gehrke, J. (2007). Sistemas de Gestión de Bases de Datos (3a edición). McGraw-Hill
Groff, J.; Weinberg, P. N. (2002). SQL: The Complete Reference (2nd edition). McGraw-Hill
(). SQL:1999 A tutorial, de Jim Melton: http://www.ncb.ernet.in/education/modules/dbms/SQL99/sql1999_c4.pdf.
(). Web del libro de Silberschatz, Korth y Sudarshan: http://www.cse.iitb.ac.in/~sudarsha/db-book/.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Bases de Datos/614G01013

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías