Identifying Data 2020/21
Subject (*) Advanced Databases Code 614G01029
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Rodriguez Penabad, Miguel
E-mail
miguel.penabad@udc.es
Lecturers
Rodriguez Penabad, Miguel
Saavedra Places, María de los Angeles
E-mail
miguel.penabad@udc.es
angeles.saavedra.places@udc.es
Web
General description Esta materia profundiza fundamentalmente en:
- Modelado de bases de datos utilizando UML
- Conceptos de bases de datos, especialmente as bases de datos relacionais.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesión maxistral
Proba mixta (vía moodle)
Traballos tutelados
Prácticas a través das TIC

*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningunha
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: diario
Teams: Sesións semanais (no horario habitual das clases e titorías)
4. Modificacións na avaliación
Non hai cambios
*Observacións de avaliación:
Inicialmente a proba mixta pensouse como o clásico exame escrito,
pero nesta guía xa se plantea a posibilidade de outros mecanismos,
como entrega Moodle ou unha entrega de traballo.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai cambios: dispoñen de material no moodle e hai acceso online á bibliografía recomendada.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A13 Coñecemento, deseño e utilización de forma eficiente dos tipos e estruturas de datos máis adecuados á resolución dun problema.
A18 Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura das bases de datos, que permitan o seu adecuado uso, e o deseño e a análise e implementación de aplicacións baseadas nelas.
A19 Coñecemento e aplicación das ferramentas necesarias para o almacenamento, procesamento e acceso aos sistemas de información, incluídos os baseados en web.
A25 Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware.
A29 Capacidade de identificar, avaliar e xestionar os riscos potencias asociados que se puideren presentar.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaz de realizar modelado de bases de datos de grandes organizacións utilizando UML A19
B1
B3
B4
C3
Conocer en profundidade os principais elementos dos xestores de bases datos relacionais. A13
A18
A19
A25
A29
B1
B3
B4
C3
Conocer e aplicar técnicas avanzadas de bases de datos, incluíndo o manexo de transaccións, así como descubrir aplicacións de bases de datos en dominios particulares. A18
A19
A25
A29
B1
B2
B3
B4
C3
Manexar con rigurosidade e eficacia as linguaxes de bases de datos, de forma interactiva ou incrustada noutras linguaxes de programación. A18
A19
A25
A29
B1
B2
B3
B4
C3

Contents
Topic Sub-topic
Modelado de Datos Modelado de datos con UML
Elementos das bases de datos relacionais Catálogo
Vistas
Integridade
Seguridade
Actividade (disparadores)
Proceso transaccional: recuperación e concurrencia Recuperación
Concurrencia

Procesamento de consultas e Optimización


SQL avanzado Repaso e ampliación de SQL
Outros modelos e novas tendencias en bases de datos


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A13 A18 A25 A29 21 42 63
Problem solving A18 A29 B1 B3 7 14 21
Workbook A13 0 14 14
Mixed objective/subjective test A18 A29 B1 B3 3 0 3
Laboratory practice A18 A19 A29 B1 B3 C3 14 21 35
Supervised projects A18 A19 A25 A29 B1 B2 B3 B4 C3 0 14 14
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición de contidos teóricos e exemplos prácticos.
Problem solving Plantexaránse problemas e discutiranse as solucións, fomentando a participación do alumnado.
Workbook O profesorado indicará unha serie de lecturas específicas (normalmente capítulos ou seccións da bibliografía básica ou complementaria) para cada tema. É recomendable que o alumnado as lea antes das sesións maxistrais dese tema.
Mixed objective/subjective test Proba que combina conceptos teóricos, prácticos e problemas. O formato decidirase no curso, podendo ser un exame escrito, unha proba Moodle ou entrega dun traballo.
Laboratory practice O obxectivo fundamental das prácticas de laboratorio é desenvolver as competencias procedimentais.

Por unha parte, realizaranse exercicios que permitan madurar e asentar os coñecementos explicados nas clases teóricas. Por outra, explicaranse novos conceptos e apoiaranse tamén coa realización de exercicios prácticos.
Supervised projects Proporanse traballos que o alumnado terá que levar a cabo.
Os prazos e as normas de entrega estableceranse durante o curso.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Laboratory practice
Problem solving
Description
Ó realizarse este curso con docencia non presencial, a atención personalizada realizarase vía Teams fundamentalmente, e tamén vía correo electrónico.
Esta atención abarca toda a materia, pero é especialmente importante para o desenvolvemento das prácticas de laboratorio e os traballos tutelados.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A18 A19 A25 A29 B1 B2 B3 B4 C3 Entregas de traballos de corte eminentemente práctico. 30
Laboratory practice A18 A19 A29 B1 B3 C3 A avaliación consistirá en probas ou entregas periódicas que se marcarán durante o curso. 30
Mixed objective/subjective test A18 A29 B1 B3 Proba na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos. Poderá ser un exame escrito, unha entraga de traballo ou proba en Moodle.
40
 
Assessment comments


NON PRESENTADO

Na primeira oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO
calquera estudante que non realice a proba mixta.

Na segunda oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO
calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha parte.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Poderán presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles
estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. 

Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación de
algunha das partes, conservará a nota obtida na primeira
oportunidade nesa parte.

DISPENSA ACADÉMICA

O alumnado con matrícula a tempo parcial e dispensa académica
que lles exima da asistencia ás clases deberán contactar cos
docentes para buscar unha alternativa á avaliación das prácticas
de laboratorio.

OPORTUNIDADE ADIANTADA

A avaliación na oportunidade adiantada consistirá unicamente
nunha proba ou entrega de traballo que computará o 100% da
calificación.


Sources of information
Basic A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2006). Database System Concepts, 5ª edición . McGraw-Hill
R.A. Elmasri; S.B. Navathe (2007). Fundamentals of database systems, 5a edición. Addison-Wesley
T. Connolly; C. Begg (2005). Sistemas de bases de datos, 4ª edición . Addison-Wesley

Complementary Inmon, W. H. (2002). Building the Data Warehouse (3rd edition). John Wiley & Sons
(). Catálogo de SQL Server 2000: http://193.144.51.190/~lgares/sqlserver.chm.
García-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2002). Database System. The complete book. Prentice Hall
(). Documentación online de Oracle: http://www.oracle.com/pls/db102/homepage.
Ramakrishnan, R.; Gehrke, J. (2007). Sistemas de Gestión de Bases de Datos (3a edición). McGraw-Hill
Groff, J.; Weinberg, P. N. (2002). SQL: The Complete Reference (2nd edition). McGraw-Hill
(). SQL:1999 A tutorial, de Jim Melton: http://www.ncb.ernet.in/education/modules/dbms/SQL99/sql1999_c4.pdf.
(). Web del libro de Silberschatz, Korth y Sudarshan: http://www.cse.iitb.ac.in/~sudarsha/db-book/.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Databases/614G01013

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.