Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Arquitectura de Computadores Código 614G01033
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Doallo Biempica, Ramon
Correo electrónico
ramon.doallo@udc.es
Profesorado
Doallo Biempica, Ramon
Touriño Dominguez, Juan
Correo electrónico
ramon.doallo@udc.es
juan.tourino@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral - Arquitecturas microprocesador (microprocesadores comerciais, multithreading, multicore)
- Arquitecturas multiprocesador
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizaron cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Prácticas de laboratorio
-Traballos tutelados
-Clases maxistrais gravadas mediante Teams de todas as clases correspondentes ao período no que as clases pasen a ser virtuais se as autoridades así o decretan por mor do COVID19.
*Metodoloxías docentes que se modifican
- Elimínase a Proba obxectiva

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle: Utilización de Moodle para colgar os materiais da asignatura (apuntes, transparencias, manuais, etc.). Tamén para comunicar avisos de novos contidos introducidos en Moodle así como información referente á planificación da asignatura (instruccións detalladas para a realización e entrega das prácticas e traballos tutelados), cunha frecuencia aproximada semanal.
- Teams: Gravación mediante Teams de todas as clases correspondentes ao período no que as clases pasen a ser virtuais se as autoridades así o decretan por mor do COVID19, seguindo a mesma temporización que na docencia presencial. Os vídeos das clases están dispoñibles a través dun canal do Equipo de Teams creado para a asignatura. Uso do mesmo Teams da asignatura para interaccionar cos alumnos e responder ás súas dúbidas, de forma permanente a través do chat e por conferencia baixo demanda.

4. Modificacións na avaliación
- Prácticas: 60%
- Traballos tutelados: 40%
*Observacións de avaliación:
Non procede

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non procede


Competencias do título
Código Competencias do título
A33 Capacidade de analizar e avaliar arquitecturas de computadores, incluíndo plataformas paralelas e distribuídas, así como desenvolver e optimizar sóftware para elas
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B5 Habilidades de xestión da información
B7 Preocupación pola calidade
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade de analizar e avaliar arquitecturas de computadores, incluíndo plataformas paralelas e distribuídas, así como desenvolver e optimizar sóftware para elas A33
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. B2
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. B3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. B4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas con que se deben enfrontar. A33
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. B7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. B8
B9
C8
Capacidade de resolución de problemas B1
Traballo en equipo B2
Capacidade de análise e síntese B3
Capacidade para organizar e planificar B4
Habilidades de xestión da información B5
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) B9
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficias da comunidade autónoma. C1
C2
Preocupación pola calidade B7
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar B8
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. C2
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Arquitectura microprocesador e multinúcleo. 1.1. Introducción ao procesamento paralelo: condicións e granularidade do paralelismo; taxonomía de Flynn.
1.2. Paralelismo a nivel de instrucción: planificación estática e dinámica, predicación e especulación.
1.3. Multithreading

2. Arquitecturas paralelas. 2.1. Introducción: clasificación, lista Top500, aplicacións
2.2. Redes de interconexión



Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A33 B1 B9 14 42 56
Sesión maxistral B3 B4 B5 B7 C2 C6 C8 21 42 63
Traballos tutelados B2 B8 C1 7 21 28
Proba obxectiva B1 B3 B9 C6 2 0 2
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio - Optimización do rendemento facendo énfase no aproveitamento do paralelismo a nivel de instrución ou a nivel de thread nun procesador.
- Programación avanzada de arquitecturas paralelas utilizando a biblioteca de paso de mensaxes MPI (Message-Passing Interface)
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso das TIC, acompañada de preguntas dirixidas aos estudantes para afianzar a discusión e coñecementos co fin de mellorar a aprendizaxe. Pode haber debates sobre cuestións do ámbito de traballo.
Traballos tutelados Os estudantes elaborarán traballos dirixidos sobre unha temática específica da materia.
Proba obxectiva Proba sobre os conceptos teóricos presentados nas sesións maxistrais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
Prácticas de laboratorio:
Análisis co estudante do traballo que está realizando, e defensa da súa práctica unha vez teña terminado.

Traballos tutelados:
Os traballos dirixidos serán discutidos co profesor durante a súa realización.

Sesión maxistral:
Atención persoal en horas de tutoría para clarexar dúbidas surxidas no seguimento durante o curso da materia.

Proba obxetiva:
Revisión dos exercicios realizados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B1 B3 B9 C6 Proba sobre os contidos traballados nas sesións maxistrais. 40
Prácticas de laboratorio A33 B1 B9 - Optimización do rendemento facendo énfase no aproveitamento do paralelismo a nivel de instrucción ou a nivel de thread nun procesador.
- Programación avanzada de arquitecturas paralelas utilizando a biblioteca de paso de mensaxes MPI (Message-Passing Interface)

Valorase ser correcto funcionamento, a estructuración do código, a comprensión dos conceptos traballados.
50
Traballos tutelados B2 B8 C1 Valorase a capacidade de comprensión e síntese sobre o tema proposto, e a calidade daa presentación. 10
 
Observacións avaliación

- A avaliación do profesorado realizarase a través das enquisas de avaliación docente, a cubrir por todos os alumnos da asignatura.

*Aspectos e criterios de avaliación: Para aprobar a asignatura é condición necesaria obter como mínimo un 30% da puntuación da proba obxectiva e un 30% na parte de prácticas/traballos tutelados. A avaliación das prácticas realizase ao longo do curso (en avaliación continua).

* Alumnos matriculados a tempo parcial: Dotarase de flexibilidade horaria aos alumnos matriculados a tempo parcial para a realización das prácticas/traballos da asignatura usando para elo as horas de tutorías dos profesores.


Fontes de información
Bibliografía básica Ortega, J., Anguita, M. y Prieto, A. (2005). Arquitectura de Computadores. Thomson
Hennessy, J. L. y Patterson, D. A. (2003). Computer Architecture: A Quantitative Approach. Morgan Kaufmann
Patterson, D. A. y Hennessy, J. L. (2000). Estructura y Diseño de Computadores. Reverté
Stallings, W. (2006). Organización y arquitectura de computadores. Reverté

Bibliografía complementaria Sima, D. , Fountain,T. y Kacsuk, P. (1997). Advanced Computer Architecture. Addison-Wesley
Culler, D. E. y Singh,J. P. (1999). Parallel Computer Architecture: a Hardware/Software Approach. Morgan Kaufmann
Hwang, K. y Xu, Z. (1998). Scalable Parallel Computing. McGraw-Hill
Tannebaum, A. S. (1999). Structured Computer Organization. Prentice Hall


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Estrutura de Computadores/614G01012
Concorrencia e Paralelismo/614G01018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Codiseño Hardware/software/614G01031
Dispositivos Hardware e Interfaces/614G01032

Materias que continúan o temario
Enxeñaría de Infraestructuras Informáticas/614G01059
Sistemas Empotrados/614G01060

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías