Identifying Data 2020/21
Subject (*) Computer Architecture Code 614G01033
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Enxeñaría de Computadores
Coordinador
Doallo Biempica, Ramon
E-mail
ramon.doallo@udc.es
Lecturers
Doallo Biempica, Ramon
Touriño Dominguez, Juan
E-mail
ramon.doallo@udc.es
juan.tourino@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
General description - Arquitecturas microprocesador (microprocesadores comerciais, multithreading, multicore)
- Arquitecturas multiprocesador
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizaron cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Prácticas de laboratorio
-Traballos tutelados
-Clases maxistrais gravadas mediante Teams de todas as clases correspondentes ao período no que as clases pasen a ser virtuais se as autoridades así o decretan por mor do COVID19.
*Metodoloxías docentes que se modifican
- Elimínase a Proba obxectiva

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle: Utilización de Moodle para colgar os materiais da asignatura (apuntes, transparencias, manuais, etc.). Tamén para comunicar avisos de novos contidos introducidos en Moodle así como información referente á planificación da asignatura (instruccións detalladas para a realización e entrega das prácticas e traballos tutelados), cunha frecuencia aproximada semanal.
- Teams: Gravación mediante Teams de todas as clases correspondentes ao período no que as clases pasen a ser virtuais se as autoridades así o decretan por mor do COVID19, seguindo a mesma temporización que na docencia presencial. Os vídeos das clases están dispoñibles a través dun canal do Equipo de Teams creado para a asignatura. Uso do mesmo Teams da asignatura para interaccionar cos alumnos e responder ás súas dúbidas, de forma permanente a través do chat e por conferencia baixo demanda.

4. Modificacións na avaliación
- Prácticas: 60%
- Traballos tutelados: 40%
*Observacións de avaliación:
Non procede

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non procede


Study programme competencies
Code Study programme competences
A33 Capacidade de analizar e avaliar arquitecturas de computadores, incluíndo plataformas paralelas e distribuídas, así como desenvolver e optimizar sóftware para elas
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B5 Habilidades de xestión da información
B7 Preocupación pola calidade
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade de analizar e avaliar arquitecturas de computadores, incluíndo plataformas paralelas e distribuídas, así como desenvolver e optimizar sóftware para elas A33
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. B2
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. B3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. B4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas con que se deben enfrontar. A33
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. B7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. B8
B9
C8
Capacidade de resolución de problemas B1
Traballo en equipo B2
Capacidade de análise e síntese B3
Capacidade para organizar e planificar B4
Habilidades de xestión da información B5
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) B9
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficias da comunidade autónoma. C1
C2
Preocupación pola calidade B7
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar B8
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. C2
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
1. Arquitectura microprocesador e multinúcleo. 1.1. Introducción ao procesamento paralelo: condicións e granularidade do paralelismo; taxonomía de Flynn.
1.2. Paralelismo a nivel de instrucción: planificación estática e dinámica, predicación e especulación.
1.3. Multithreading

2. Arquitecturas paralelas. 2.1. Introducción: clasificación, lista Top500, aplicacións
2.2. Redes de interconexión



Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A33 B1 B9 14 42 56
Guest lecture / keynote speech B3 B4 B5 B7 C2 C6 C8 21 42 63
Supervised projects B2 B8 C1 7 21 28
Objective test B1 B3 B9 C6 2 0 2
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice - Optimización do rendemento facendo énfase no aproveitamento do paralelismo a nivel de instrución ou a nivel de thread nun procesador.
- Programación avanzada de arquitecturas paralelas utilizando a biblioteca de paso de mensaxes MPI (Message-Passing Interface)
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso das TIC, acompañada de preguntas dirixidas aos estudantes para afianzar a discusión e coñecementos co fin de mellorar a aprendizaxe. Pode haber debates sobre cuestións do ámbito de traballo.
Supervised projects Os estudantes elaborarán traballos dirixidos sobre unha temática específica da materia.
Objective test Proba sobre os conceptos teóricos presentados nas sesións maxistrais.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Laboratory practice
Supervised projects
Description
Prácticas de laboratorio:
Análisis co estudante do traballo que está realizando, e defensa da súa práctica unha vez teña terminado.

Traballos tutelados:
Os traballos dirixidos serán discutidos co profesor durante a súa realización.

Sesión maxistral:
Atención persoal en horas de tutoría para clarexar dúbidas surxidas no seguimento durante o curso da materia.

Proba obxetiva:
Revisión dos exercicios realizados.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B1 B3 B9 C6 Proba sobre os contidos traballados nas sesións maxistrais. 40
Laboratory practice A33 B1 B9 - Optimización do rendemento facendo énfase no aproveitamento do paralelismo a nivel de instrucción ou a nivel de thread nun procesador.
- Programación avanzada de arquitecturas paralelas utilizando a biblioteca de paso de mensaxes MPI (Message-Passing Interface)

Valorase ser correcto funcionamento, a estructuración do código, a comprensión dos conceptos traballados.
50
Supervised projects B2 B8 C1 Valorase a capacidade de comprensión e síntese sobre o tema proposto, e a calidade daa presentación. 10
 
Assessment comments

- A avaliación do profesorado realizarase a través das enquisas de avaliación docente, a cubrir por todos os alumnos da asignatura.

*Aspectos e criterios de avaliación: Para aprobar a asignatura é condición necesaria obter como mínimo un 30% da puntuación da proba obxectiva e un 30% na parte de prácticas/traballos tutelados. A avaliación das prácticas realizase ao longo do curso (en avaliación continua).

* Alumnos matriculados a tempo parcial: Dotarase de flexibilidade horaria aos alumnos matriculados a tempo parcial para a realización das prácticas/traballos da asignatura usando para elo as horas de tutorías dos profesores.


Sources of information
Basic Ortega, J., Anguita, M. y Prieto, A. (2005). Arquitectura de Computadores. Thomson
Hennessy, J. L. y Patterson, D. A. (2003). Computer Architecture: A Quantitative Approach. Morgan Kaufmann
Patterson, D. A. y Hennessy, J. L. (2000). Estructura y Diseño de Computadores. Reverté
Stallings, W. (2006). Organización y arquitectura de computadores. Reverté

Complementary Sima, D. , Fountain,T. y Kacsuk, P. (1997). Advanced Computer Architecture. Addison-Wesley
Culler, D. E. y Singh,J. P. (1999). Parallel Computer Architecture: a Hardware/Software Approach. Morgan Kaufmann
Hwang, K. y Xu, Z. (1998). Scalable Parallel Computing. McGraw-Hill
Tannebaum, A. S. (1999). Structured Computer Organization. Prentice Hall


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Computer Structure/614G01012
Concurrency and Parallelism/614G01018

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Hardware/Software Co-Design/614G01031
Hardware Devices and Interfaces/614G01032

Subjects that continue the syllabus
Computer Infrastructure Engineering/614G01059
Embedded Systems/614G01060

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.