Identifying Data 2017/18
Subject (*) Digital Information Processing Code 614G01035
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optativa 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría de Computadores
Coordinador
Dapena Janeiro, Adriana
E-mail
adriana.dapena@udc.es
Lecturers
Dapena Janeiro, Adriana
Escudero Cascon, Carlos Jose
E-mail
adriana.dapena@udc.es
carlos.jose.escudero.cascon@udc.es
Web
General description A materia centrase no estudo das técnicas de dixitalización e codificación da información asociada as aplicacións de voz, audio, imaxen e vídeo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A17 Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas distribuídos, as redes de computadores e internet, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nelas.
A35 Capacidade de analizar, avaliar e seleccionar as plataformas hárdware e sóftware máis acaídas para o soporte de aplicacións embarcadas e de tempo real.
A38 Capacidade para deseñar, despregar, administrar e xestionar redes de computadores.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B3 Capacidade de análise e síntese
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquisición de coñecementos para comprensión e toma de decisións sobre tecnoloxías hardware e software necesarias para codificación de información en tempo real. A17
A35
A38
B1
B3
C3
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
Señais - Introducción
- Representación
- Tipos
- Concepto de frecuencia
- Señais básicas
Conversión A/D - Introducción
- Muestreo
- Cuantificación
- Codificación
Sistemas - Operaciones básicas de señais
- Sistemas: Diagrama de bloques, Interconexión, Sistemas LTI, Suma de convolución
- Sistemas FIR e IIR: Concepto, Implementación
Análisis en frecuencia - Concepto de frecuencia: Relacións entre dominio temporal e frecuencial
- Transformada de Fourier: Ecuaciones DFT e IDFT, FFT
- Propiedades máis importantes: Linealidade, Desplazamento, Multiplicación e Convolución
- Resposta en frecuencia dun sistema: Filtros
Procesado de Voz e Audio Voz:
- Fundamentos da señal de voz: Aparato bucal, Fonemos e Tipos de sonido.
- Codificación da señal de voz: Codificación da voz, Linear Predictive Coding

Audio
- Introducción
- Psicoacustica: Curvas de sonoridad, Apreciación frecuencial, Enmascaramiento, Bandas críticas.
- Codificación e compresión: PCM vs compresión, Formatos de compresión.
Transformadas 2D - Transformadas: FFT, DCT, Hadamard, etc.
- Aplicacións: filtrado, compresión de imáxenes
Compresión de imáxenes - Bloques dun compresor.
- Cuantificación uniforme e non uniforme.
- Codificación entrópica.
- Exemplos: JPEG, JPEG2000.
Compresión de vídeo - Predicción por compensación de movemento: técnicas de búsqueda e criterios de “macheado”.
- Tipos de imáxenes e grupo de imáxenes
- Transmisión de vídeo.
- Exemplos: H.26X y MPEG

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A17 A38 B3 C8 21 21 42
Problem solving A17 B1 B3 6 23 29
Workshop A35 C3 9 10 19
ICT practicals A17 A38 B3 C3 C6 10 27 37
Objective test B1 B3 C6 2 16 18
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación dos contidos da asignatura.
Problem solving Resolución de problemas simples que axuden a complementar a teoría asociada á asignatura
Workshop Talleres previos ás prácticas de laboratorio para definir obxetivos, preparar o material necesario e orientar aos alumnos.
ICT practicals Prácticas individuais para probar os conceptos adquiridos nas clases maxistrais.
Objective test Valoración dos conocimientos adquiridos na materia: teoría e problemas.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Workshop
ICT practicals
Description
O profesor realizará titorías e estará presente durante a resolución de problemas, posta en marcha das prácticas e obradoiros.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A17 B1 B3 Avaliación continuada do traballo do alumno das sesións de resolución de problemas. 10
Workshop A35 C3 Avaluación mediante probas curtas que se realizarán, en xeral, a seman seguiente ao obradoiro. 25
Objective test B1 B3 C6 A proba obxectiva tendrá unha parte orientada a valorar o nivel de asimilación dos resultados das prácticas e unha orientada a valorar o nivel de coñecementos xerais adquiridos na materia.
40
ICT practicals A17 A38 B3 C3 C6 Avaliación do traballo do alumno:

Avaliación continuada: 10%
Avaliación final: 15%
25
 
Assessment comments

Na segunda oportunidade (xulio)
únicamente se poderá realizar a avaliación da proba obxetiva e a avaliación final das prácticas a través das TICs. Os estudantes que realizaran esta probas na primeira oportunidade, poden optar
por conservar a nota dalgunha destas partes. O resto das
notas, se conservan da
primeira oportunidade.

Na oportunidade de decembro e extraordinarias realizarase unha proba obxectiva co 100% da nota.

Estudantes matriculados a tempo parcial: non se esixirá a asistencia
ás prácticas a través de TIC.


Sources of information
Basic Ian McLoughlin (2009). Applied Speech and Audio Processing. Cambridge
R. González (1997). Digital image processing. Adisson Wesley
Benoit (1997). Digital television MPEG-1, MPEG-2 and principles of the DVB system. Arnold
Ben Gold, Nelson Morgan, Dan Ellis (2011). Speech and Audio Signal Processing: Processing and Perception of Speech and Music. Wiley
Lawrence Rabiner (2010). Theory and Applications of Digital Speech Processing. Prentice Hall
John G. Proakis & G. Manolakis (2007). Tratamiento Digital de Señales. Prentice Hall

Complementary A. Quilis (1987). Fonética Acústica de la Lengua Española. Gredos


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Infrastructure Management/614G01025

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.