Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Procesamento Dixital da Información Código 614G01035
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Dapena Janeiro, Adriana
Correo electrónico
adriana.dapena@udc.es
Profesorado
Dapena Janeiro, Adriana
Correo electrónico
adriana.dapena@udc.es
Web
Descrición xeral A materia centrase no estudo das técnicas de dixitalización e codificación da distintas fontes de información como o audio, as imáxenes o e vídeo.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Sen modificación.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Solución de problemas
Proba mixta
Traballos tutelados
Proba obxectiva

*Metodoloxías docentes que se modifican
Se as condicións sanitarias non permiten presencialidade, será por team e moodle.


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Titorías en team e correo electrónico.

4. Modificacións na avaliación
*Observacións de avaliación:
Se non é posible a presencialidade, todas as probas será por team e moodle.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Sen modificación.

Competencias do título
Código Competencias do título
A17 Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas distribuídos, as redes de computadores e internet, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nelas.
A35 Capacidade de analizar, avaliar e seleccionar as plataformas hárdware e sóftware máis acaídas para o soporte de aplicacións embarcadas e de tempo real.
A38 Capacidade para deseñar, despregar, administrar e xestionar redes de computadores.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B3 Capacidade de análise e síntese
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquisición de coñecementos para comprensión e toma de decisións sobre tecnoloxías hardware e software necesarias para codificación de información en tempo real. A17
A35
A38
B1
B3
C3
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
Sinais - Representación
- Tipos
- Concepto de frecuencia
- Señais básicas
Sistemas - Operaciones básicas de señais
- Interconexión de sistemas
- Sistemas LTI
- Suma de convolución
- Sistemas FIR e IIR
Representación tempo-frecuencia - Relación tempo-frecuencia
- Propiedades máis importantes
- Resposta en frecuencia dun sistema
- Filtrado
Dixitalización - Muestreo
- Cuantificación uniforme e non uniforme
- Codificación
- Pulse Code Modulation
- Codificación de voz
Relación espazo-frecuencia - Representación de imaxes
- Procesamento de imaxes
- Relación espazo-frecuencia
- Filtros espaciais
- Filtros frecuenciais
Transformadas 2D - Definición
- Propiedades
- Transformadas máis importantes
Compresión - Compresión de imáxenes
- Compresión de vídeo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A17 A35 A38 B3 C8 15 35 50
Prácticas a través de TIC A17 A38 B3 C3 C6 20 42.5 62.5
Solución de problemas B1 B3 6 6 12
Proba mixta A17 B3 C3 1 2.5 3.5
Traballos tutelados A35 B1 B3 C3 C6 C8 0 10 10
Proba obxectiva A17 B3 B1 C6 3 4 7
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación dos contidos da asignatura.
Prácticas a través de TIC Prácticas individuais para probar os conceptos adquiridos nas clases maxistrais.
Solución de problemas Resolución de problemas para ilustrar os conceptos da materia.
Proba mixta Proba breve das prácticas a través de la TIC.
Traballos tutelados Traballo similar ao TFG, pero de extensión breve.
Proba obxectiva Valoración dos coñecementos adquiridos na materia: teoría, problemas e prácticas a través de TIC.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
O profesor realizará titorías e estará presente durante a resolución de problemas e prácticas TIC.

As titorías poden facerse de forma presencial ou a través de Teams.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A17 B3 B1 C6 Avaliación final dos contidos da materia 40
Proba mixta A17 B3 C3 Unha vez finalizada unha práctica TIC, na seguinte sesión, realizarase unha proba curta para avaliar os coñecementos adquiridos.
30
Traballos tutelados A35 B1 B3 C3 C6 C8 O estudante desenvolverá un traballo similar ao TFG baseándose un titorial relacionado coa materia. Entregará unha memoria escrita e fará unha presentación oral.
20
Solución de problemas B1 B3 Proposta e resolución de problemas por parte do estudante
10
 
Observacións avaliación

Segunda oportunidade da convocatoria ordinaria:

O estudante realizarán a proba obxectiva. O resto das cualificacións serán as obtidas durante a avaliación continua.

Convocatoria extraordinarias:

Nas convocatorias de decembro e noutras convocatorias extraordinarias realizarase unha proba obxectiva co 100% da nota.

Plaxio:

O plaxio de calquera traballo levará unha nota global de SUSPENSO na convocatoria anual, tanto para o alumno que presente material copiado como para quen o facilite.


Estudantes matriculados a tempo parcial:

As probas das prácticas a través das TIC poden realizarse xunto coa proba obxectiva. O resto das actividades debe entregarse nas datas indicadas durante o curso.


Fontes de información
Bibliografía básica Ian McLoughlin (2009). Applied Speech and Audio Processing. Cambridge
R. González (1997). Digital image processing. Adisson Wesley
Ben Gold, Nelson Morgan, Dan Ellis (2011). Speech and Audio Signal Processing: Processing and Perception of Speech and Music. Wiley
Lawrence Rabiner (2010). Theory and Applications of Digital Speech Processing. Prentice Hall
John G. Proakis & G. Manolakis (2007). Tratamiento Digital de Señales. Prentice Hall

Bibliografía complementaria A. Quilis (1987). Fonética Acústica de la Lengua Española. Gredos


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xestión de Infraestruturas/614G01025

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías