Identifying Data 2020/21
Subject (*) Digital Information Processing Code 614G01035
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Enxeñaría de Computadores
Coordinador
Dapena Janeiro, Adriana
E-mail
adriana.dapena@udc.es
Lecturers
Dapena Janeiro, Adriana
E-mail
adriana.dapena@udc.es
Web
General description A materia centrase no estudo das técnicas de dixitalización e codificación da distintas fontes de información como o audio, as imáxenes o e vídeo.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Sen modificación.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Solución de problemas
Proba mixta
Traballos tutelados
Proba obxectiva

*Metodoloxías docentes que se modifican
Se as condicións sanitarias non permiten presencialidade, será por team e moodle.


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Titorías en team e correo electrónico.

4. Modificacións na avaliación
*Observacións de avaliación:
Se non é posible a presencialidade, todas as probas será por team e moodle.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Sen modificación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A17 Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas distribuídos, as redes de computadores e internet, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nelas.
A35 Capacidade de analizar, avaliar e seleccionar as plataformas hárdware e sóftware máis acaídas para o soporte de aplicacións embarcadas e de tempo real.
A38 Capacidade para deseñar, despregar, administrar e xestionar redes de computadores.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B3 Capacidade de análise e síntese
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquisición de coñecementos para comprensión e toma de decisións sobre tecnoloxías hardware e software necesarias para codificación de información en tempo real. A17
A35
A38
B1
B3
C3
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
Sinais - Representación
- Tipos
- Concepto de frecuencia
- Señais básicas
Sistemas - Operaciones básicas de señais
- Interconexión de sistemas
- Sistemas LTI
- Suma de convolución
- Sistemas FIR e IIR
Representación tempo-frecuencia - Relación tempo-frecuencia
- Propiedades máis importantes
- Resposta en frecuencia dun sistema
- Filtrado
Dixitalización - Muestreo
- Cuantificación uniforme e non uniforme
- Codificación
- Pulse Code Modulation
- Codificación de voz
Relación espazo-frecuencia - Representación de imaxes
- Procesamento de imaxes
- Relación espazo-frecuencia
- Filtros espaciais
- Filtros frecuenciais
Transformadas 2D - Definición
- Propiedades
- Transformadas máis importantes
Compresión - Compresión de imáxenes
- Compresión de vídeo

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A17 A35 A38 B3 C8 15 35 50
ICT practicals A17 A38 B3 C3 C6 20 42.5 62.5
Problem solving B1 B3 6 6 12
Mixed objective/subjective test A17 B3 C3 1 2.5 3.5
Supervised projects A35 B1 B3 C3 C6 C8 0 10 10
Objective test A17 B3 B1 C6 3 4 7
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación dos contidos da asignatura.
ICT practicals Prácticas individuais para probar os conceptos adquiridos nas clases maxistrais.
Problem solving Resolución de problemas para ilustrar os conceptos da materia.
Mixed objective/subjective test Proba breve das prácticas a través de la TIC.
Supervised projects Traballo similar ao TFG, pero de extensión breve.
Objective test Valoración dos coñecementos adquiridos na materia: teoría, problemas e prácticas a través de TIC.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Description
O profesor realizará titorías e estará presente durante a resolución de problemas e prácticas TIC.

As titorías poden facerse de forma presencial ou a través de Teams.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A17 B3 B1 C6 Avaliación final dos contidos da materia 40
Mixed objective/subjective test A17 B3 C3 Unha vez finalizada unha práctica TIC, na seguinte sesión, realizarase unha proba curta para avaliar os coñecementos adquiridos.
30
Supervised projects A35 B1 B3 C3 C6 C8 O estudante desenvolverá un traballo similar ao TFG baseándose un titorial relacionado coa materia. Entregará unha memoria escrita e fará unha presentación oral.
20
Problem solving B1 B3 Proposta e resolución de problemas por parte do estudante
10
 
Assessment comments

Segunda oportunidade da convocatoria ordinaria:

O estudante realizarán a proba obxectiva. O resto das cualificacións serán as obtidas durante a avaliación continua.

Convocatoria extraordinarias:

Nas convocatorias de decembro e noutras convocatorias extraordinarias realizarase unha proba obxectiva co 100% da nota.

Plaxio:

O plaxio de calquera traballo levará unha nota global de SUSPENSO na convocatoria anual, tanto para o alumno que presente material copiado como para quen o facilite.


Estudantes matriculados a tempo parcial:

As probas das prácticas a través das TIC poden realizarse xunto coa proba obxectiva. O resto das actividades debe entregarse nas datas indicadas durante o curso.


Sources of information
Basic Ian McLoughlin (2009). Applied Speech and Audio Processing. Cambridge
R. González (1997). Digital image processing. Adisson Wesley
Ben Gold, Nelson Morgan, Dan Ellis (2011). Speech and Audio Signal Processing: Processing and Perception of Speech and Music. Wiley
Lawrence Rabiner (2010). Theory and Applications of Digital Speech Processing. Prentice Hall
John G. Proakis & G. Manolakis (2007). Tratamiento Digital de Señales. Prentice Hall

Complementary A. Quilis (1987). Fonética Acústica de la Lengua Española. Gredos


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Infrastructure Management/614G01025

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.