Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Aprendizaxe Automático Código 614G01038
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Rivero Cebrián, Daniel
Correo electrónico
daniel.rivero@udc.es
Profesorado
Porto Pazos, Ana Belen
Rivero Cebrián, Daniel
Correo electrónico
ana.portop@udc.es
daniel.rivero@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura presenta unha visión global do aprendizaxe automático. No temario explícanse as distintas técnicas e métodos, incluíndo aprendizaxe supervisado, non supervisado e por reforzo. Na parte práctica realizarase a resolución dun caso real.

Competencias do título
Código Competencias do título
A45 Capacidade para coñecer e desenvolver técnicas de aprendizaxe computacional e deseñar e implementar aplicacións e sistemas que as utilicen, incluídas as dedicadas á extracción automática de información e coñecemento a partir de grandes volumes de datos.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as distintas técnicas de aprendizaxe máquina e aplicalas correctamente. A45
B1
B9
C2
C6
C7
C8
Ser capaz de combinar os resultados de distintas técnicas. A45
B1
B9
Ser capaz de comparar correctamente os resultados obtidos con distintas técnicas. A45
B1
C2
Aprender e aplicar a metodoloxía de uso de estas técnicas na resolución de problemas reales. A45
B1
B9
C2
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Introducción 1.1. Introducción ao Aprendizaxe automático
1.2. Introducción ao Aprendizaxe Inductivo
Tema 2: Aprendizaxe supervisado
2.1. Introducción
2.2. Máquinas de soporte vectorial
2.3. Árbores e Regras de Decisión
2.4. Regresión. Árbores de Regresión
2.5. Aprendizaxe Bayesiano
2.6. Aprendizaxe baseado en Instancias
2.7. Redes de neuronas artificiais
Tema 3: Aprendizaxe non supervisado 3.1. Aprendizaje non supervisado: agrupación
3.2. Redes de neuronas non supervisadas
Tema 4: Aprendizaxe por reforzo 4.1. Procesos de Decisión de Markov
4.2. Aprendizaxe por Refuerzo
Tema 5: Outros conceptos 5.1. Deep Learning
5.2. Evaluación e contraste de hipótesis
5.3. Metaclasificadores

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A45 C7 C8 21 42 63
Prácticas de laboratorio A45 B1 B9 12 24 36
Traballos tutelados A45 C2 C6 7 19 26
Proba obxectiva A45 C8 C7 2 20 22
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Impartición teórica da materia da asignatura
Prácticas de laboratorio Resolver un problema práctico mediante o uso das distintas técnicas que se explicarán nas clases de teoría
Traballos tutelados Redacción, baixo a tutela do profesor, da memoria na que se explique a resolución do problema realizado nas prácticas de laboratorio. Este traballo deberá ser exposto en clase.
Proba obxectiva Trátase dunha proba de avaliación escrita na que o alumno deberá demostrar os coñecementos adquiridos na asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Descrición
Realización do traballo práctico co asesoramiento do profesor.
Redacción da memoria explicativa baixo a tutela do profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A45 C8 C7 Preguntas de tipo test sobre os contenidos da asignatura, baseada nas distintas técnicas de aprendizaxe computacional e as súas sus aplicacións. 60
Traballos tutelados A45 C2 C6 Redacción da memoria relativa á resolución do problema real realizado nas prácticas de laboratorio. A redacción da memoria incluirá a realización dunha revisión bibliográfica dos traballos máis importantes relacionados, escritos na súa inmensa maioría en inglés, documentación sobre o problema a resolver, metodoloxía utilizada, e comparación dos resultados atopados na aplicación das distintas técnicas, así como unha valoración crítica tanto dos resultados obtidos como da información utilizada. 20
Prácticas de laboratorio A45 B1 B9 Resolución dun problema do mundo real utilizando a metodoloxía, para o cal se utilizarán varias técnicas explicadas en teoría, e estimularase ao alumno a xerar novas ideas para a resolución deste problema.
20
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, o alumno deberá obter unha calificación mínima de 5 sobre 10 no resultado de combinar as calificaciòns da proba obxectiva, as prácticas de laboratorio e os traballos tutelados. Ademáis, o alumno deberá obter unha nota mínima de 2.4 sobre 6 puntos na proba obxectiva. Se non obtén esta nota mínima, a nota da materia será a correspondente á nota da proba obxectiva.

Na segunda oportunidade, mantense a nota obtida nas prácticas de laboratorio, e traballos tutelados, non podendo volver a obter nota xa que resulta da evaluación continua do traballo durante os créditos de práctica da materia. O alumno pode voltar a facer o exame da proba obxectiva, sendo os criterios para obter a nota total os indicados ó principio deste apartado.

Aqueles alumnos con matrícula a tempo parcial deberán entregar os traballos en data al igual que os alumnos a tiempo completo, e asistir a os TGR nos que se correxirán os mesmos. De igual manera, é recomendable a súa asistencia ás clases de prácticas.


Fontes de información
Bibliografía básica D. Borrajo, J. González, P. Isasi (2006). Aprendizaje automático. Sanz y Torres
Basilio Sierra Araujo (2006). Aprendizaje automático: conceptos básicos y avanzados. Aspectos prácticos utilizando el software WEKA. Pearson Education
Ethem Alpaydin (2004). Introduction to Machine Learning. MIT Press
David Aha (). Lazy Learning. Kluwer Academics Publishers
T.M. Mitchell (1997). Machine Learning. McGraw Hill
Richard Sutton, Andrew Barto (). Reinforcement Learning. An Introduction. MIT Press
Saso Dzeroski, Nada Lavrac (). Relational Data Mining. Springer
Andrew Webb (2002). Statistical Pattern Recognition. Wiley

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Programación I/614G01001
Programación II/614G01006
Estatística/614G01008
Algoritmos/614G01011
Sistemas Intelixentes/614G01020

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Representación do Coñecemento e Razoamento Automático/614G01036

Materias que continúan o temario
Visión Artificial/614G01068
Robótica/614G01098

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías