Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Xestión de Proceso de Negocio Código 614G01042
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Pedreira Fernández, Oscar
Correo electrónico
oscar.pedreira@udc.es
Profesorado
Condori Fernández, Olinda Nelly
Pedreira Fernández, Oscar
Correo electrónico
n.condori.fernandez@udc.es
oscar.pedreira@udc.es
Web
Descrición xeral O deseño e construción dos Sistemas de Información esixe un coñecemento profundo e unha correcta conceptualización tanto da información necesaria (modelos de datos) coma dos procesos que necesitan realizar as Empresas e Organizacións para cumprir os seus obxectivos.

Esta materia céntrase na vertente proceso, analizando as técnicas e estándares máis importantes para o deseño destes. Faise fincapé na utilización de patróns e como as diferentes alternativas de deseño resólvenos.

Afóndase na linguaxe gráfica BPMN de modelización sobre a que se desenvolven os exercicios que finalmente se implementar sobre unha plataforma de execución en prácticas.

Estúdase a arquitectura dos sistemas de xestión de fluxos de traballo (workflow) de acordo cos estándares do Wfmc. Como base para estes faise unha introdución ás redes de Petri sobre as que tamén se realizan exercicios.

Unha parte fundamental dos procesos de negocio é a súa imbricación coa Estrutura Organizativa, así como as posibilidades de optimización de procesos sobre a base de monitorización e simulación.

Competencias do título
Código Competencias do título
A46 Capacidade de integrar solucións de tecnoloxías da información e as comunicacións e procesos empresariais para satisfacer as necesidades de información das organizacións, permitíndolles alcanzar os seus obxectivos de forma efectiva e eficiente, e dándolles así vantaxes competitivas.
A49 Capacidade para comprender e aplicar os principios e as prácticas das organizacións, de forma que poidan exercer como enlace entre as comunidades técnica e de xestión dunha organización, e participar activamente na formación dos usuarios.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B5 Habilidades de xestión da información
B6 Toma de decisións
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Analizar procedementos e xustificar no seu caso a racionalización destes. - Representar procesos de negocio utilizando Business Modelling Technology (BMT). - Comprender o concepto e alcance de Sistema de información Empresarial, e entender o papel dos sistemas de información na estratexia empresarial. - Comprender e identificar as novas tendencias en software empresarial e os seus compoñentes. - Comprender e recoñecer a innovación nos procesos de negocio mediante o uso de Tecnoloxías da información. A46
A49
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C2
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
I. Os Procesos de Negocio na Empresa

- Sistemas de Información e Obxectivos Empresariais.
- Os Procesos de Negocio e a Cadea de valor.
- Procesos de Negocio e Innovación.
- Análise e Deseño de Procesos de Negocio
- Implicacións na Estrutura Organizativa.

II. Fundamentos Tecnolóxicos

- Evolución dos Sistemas de Información.
- Os Sistemas BPM: Deseño, execución e monitorización de procesos.
- Estándares máis relevantes e a súa evolución.
- As redes de Petri.
- Patróns no deseño de procesos.
- Modelado de procesos con BPMN: Conceptos básicos e estendidos.
- Arquitectura dun sistema BPM.
- Alternativas: Deseño propio, soluciónes específicas, paquetes integrados

III. Xestión de Procesos de Negocio.

- A función directiva e os procesos de negocio: obxectivos, estratexias, políticas, procesos
- Monitorización e análise de procesos.
- Redeseñar de procesos.
- Administración de procesos
.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A49 B2 B3 C2 C6 C7 C8 21 0 21
Proba obxectiva A46 B1 B3 B4 B6 4 0 4
Traballos tutelados A46 B3 4 32 36
Prácticas de laboratorio B1 B4 B5 14 45 59
 
Atención personalizada 30 0 30
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición do profesor en clase
Proba obxectiva Exame teórici/práctico
Traballos tutelados Os alumnos deben de realizar e defender os traballos
Prácticas de laboratorio Resolución de casos prácticos con emprego de ferramentas

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
Se resolven a dúbidas dos alumnos

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio B1 B4 B5 O alumno deberá demostrar a capacidade de aplicar os coñecementos explicados na clase de teoría en exercicios prácticos 25
Proba obxectiva A46 B1 B3 B4 B6 Exame que xulgará o coñecemento adquirido polo alumno acerca da materia 50
Traballos tutelados A46 B3 Realización dun ou máis traballos relacionados coa materia. Defenderase ante o profesor ou en clase. 25
 
Observacións avaliación

Para superar a materia e preciso aprobar cada unha das tres partes.

Os alumnos que teñan concedida a dispensa de asistencia a clase ("tempo parcial") serán avaliados en horario fóra de clases convido entre profesor e alumno.


Fontes de información
Bibliografía básica B. Manouvrier y L. Menard (2007). Application Integration EAI,B2B,BPM and SOA. iSTE
Stephen A. White y Derek Miers (2010). BPMN - Guía de referencia y modelado. Future Strategies Inc.
Thomas Allweyer (2010). BPMN 2.0 Introduction to the Standard for Business Process Modeling. Herstellung und Verlag: Books, Norderstedt
Bruce Silver (2009). BPMN Method & Style. Code-Cassidi Press
International Institute of Business Analysis (2009). Business Analysis Body of Knowledge (BABOK Guide). IIBA
Michael Havey (2005). Essential Bisiness Process Modeling. O´Reilly
Software AG (2012). Guía inteligente para BPM Empresarial. Software AG (Serir Get There Faster)
Alberto R. Lardent (2001). Sistemas de Información para la Gestión Empresarial. Prentice Hall

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías