Identifying Data 2020/21
Subject (*) Business Process Management Code 614G01042
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Pedreira Fernández, Oscar
E-mail
oscar.pedreira@udc.es
Lecturers
Condori Fernández, Olinda Nelly
Pedreira Fernández, Oscar
E-mail
n.condori.fernandez@udc.es
oscar.pedreira@udc.es
Web http://https://moodle.udc.es/
General description O deseño e construción dos Sistemas de Información esixe un coñecemento profundo e unha correcta conceptualización tanto da información necesaria (modelos de datos) coma dos procesos que necesitan realizar as Empresas e Organizacións para cumprir os seus obxectivos.

Esta materia céntrase na vertente proceso, analizando as técnicas e estándares máis importantes para o deseño destes. Faise fincapé na utilización de patróns e como as diferentes alternativas de deseño resólvenos.

Afóndase na linguaxe gráfica BPMN de modelización sobre a que se desenvolven os exercicios que finalmente se implementar sobre unha plataforma de execución en prácticas.

Estúdase a arquitectura dos sistemas de xestión de fluxos de traballo (workflow) de acordo cos estándares do Wfmc. Como base para estes faise unha introdución ás redes de Petri sobre as que tamén se realizan exercicios.

Unha parte fundamental dos procesos de negocio é a súa imbricación coa Estrutura Organizativa, así como as posibilidades de optimización de procesos sobre a base de monitorización e simulación.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán modificacións substanciais sobre o contido da materia, máis aló de adaptacións puntuais debidas a posibles reducións no número de horas lectivas.

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen

Manteranse as metodoloxías docentes previstas. No caso de pasar a un modelo de docencia en remoto, estas metodoloxías desenvolveranse a través de medios telemáticos, como Moodle, Teams e Stream.

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

A atención ao alumnado realizarase a través das ferramentas de traballo online proporcionadas pola Universidade da Coruña, tras solicitalo o alumnado.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

Manteranse as porcentaxes consideradas inicialmente nesta guía docente de cara á avaliación. En caso de pasar a un modelo de docencia e avaliación en remoto, as actividades de avaliación desenvolveranse online utilizando as ferramentas proporcionadas pola Universidade da Coruña.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non se modifican os recursos e/ou bibliografía empregados na materia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A46 Capacidade de integrar solucións de tecnoloxías da información e as comunicacións e procesos empresariais para satisfacer as necesidades de información das organizacións, permitíndolles alcanzar os seus obxectivos de forma efectiva e eficiente, e dándolles así vantaxes competitivas.
A49 Capacidade para comprender e aplicar os principios e as prácticas das organizacións, de forma que poidan exercer como enlace entre as comunidades técnica e de xestión dunha organización, e participar activamente na formación dos usuarios.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B5 Habilidades de xestión da información
B6 Toma de decisións
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Analizar procedementos e xustificar no seu caso a racionalización destes. - Representar procesos de negocio utilizando Business Modelling Technology (BMT). - Comprender o concepto e alcance de Sistema de información Empresarial, e entender o papel dos sistemas de información na estratexia empresarial. - Comprender e identificar as novas tendencias en software empresarial e os seus compoñentes. - Comprender e recoñecer a innovación nos procesos de negocio mediante o uso de Tecnoloxías da información. A46
A49
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C2
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
I. Modelado de procesos - Conceptos básicos sobre procesos.
- Introducción ao modelado de procesos.
- Redes de Petri.
- Modelado de procesos con BPMN.
II. Automatización de procesos - Conceptos básicos sobre automatización de procesos.
- Motores de automatización de procesos.
- Arquitectura dun sistema BPM.
- Xestión de datos.
- Tarefas.
- Portas.
- Páxinas e formularios.
- Actores.
- APIs.
III. Arquitectura orientada a servizos e BPM - Introducción a SOA.
- Tecnoloxías de integración.
- SOA e BPM.
- A linguaxe BPEL.
IV. Os procesos de negocio nas organizacións - Os sistemas de información nas organizacións.
- Xestión baseada en procesos.
- Xestión da calidade e procesos.
- Mellora continua e re-enxeñaría de procesos.
- Procesos e sistemas de información.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A49 B2 B3 C2 C6 C7 C8 21 0 21
Objective test A46 B1 B3 B4 B6 4 0 4
Supervised projects A46 B3 4 32 36
Laboratory practice B1 B4 B5 14 45 59
 
Personalized attention 30 0 30
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición do profesor en clase
Objective test Exame teórici/práctico
Supervised projects Os alumnos deben de realizar e defender os traballos
Laboratory practice Resolución de casos prácticos con emprego de ferramentas

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
The doubts of the students are solved

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice B1 B4 B5 O alumno deberá demostrar a capacidade de aplicar os coñecementos explicados na clase de teoría en exercicios prácticos 30
Objective test A46 B1 B3 B4 B6 Exame que xulgará o coñecemento adquirido polo alumno acerca da materia 40
Supervised projects A46 B3 Realización dun ou máis traballos relacionados coa materia. Defenderase ante o profesor ou en clase. 30
 
Assessment comments

Para superar a materia e preciso aprobar cada unha das tres partes.

Os alumnos que teñan concedida a dispensa de asistencia a clase ("tempo parcial") serán avaliados en horario fóra de clases convido entre profesor e alumno.


Sources of information
Basic B. Manouvrier y L. Menard (2007). Application Integration EAI,B2B,BPM and SOA. iSTE
Stephen A. White y Derek Miers (2010). BPMN - Guía de referencia y modelado. Future Strategies Inc.
Thomas Allweyer (2010). BPMN 2.0 Introduction to the Standard for Business Process Modeling. Herstellung und Verlag: Books, Norderstedt
Bruce Silver (2009). BPMN Method & Style. Code-Cassidi Press
International Institute of Business Analysis (2009). Business Analysis Body of Knowledge (BABOK Guide). IIBA
Michael Havey (2005). Essential Bisiness Process Modeling. O´Reilly
Software AG (2012). Guía inteligente para BPM Empresarial. Software AG (Serir Get There Faster)
Alberto R. Lardent (2001). Sistemas de Información para la Gestión Empresarial. Prentice Hall

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.