Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Calidade na Xestion TIC Código 614G01046
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Arenaz Silva, Manuel Carlos
Correo electrónico
manuel.arenaz@udc.es
Profesorado
Arenaz Silva, Manuel Carlos
Correo electrónico
manuel.arenaz@udc.es
Web
Descrición xeral Introdución á xestión de servizos TIC dentro do contorno dunha organización. Prestarase especial atención ás recomendacións ITIL.

Competencias do título
Código Competencias do título
A52 Capacidade para comprender o contorno dunha organización e as súas necesidades no ámbito das tecnoloxías da información e as comunicacións.
A53 Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar, avaliar, construír, xestionar, explotar e manter as tecnoloxías de hárdware, sóftware e redes dentro dos parámetros de custo e calidade adecuados.
A56 Capacidade para seleccionar, despregar, integrar e xestionar sistemas de información que satisfagan as necesidades da organización, cos criterios de custo e calidade identificados.
A58 Capacidade para comprender, aplicar e xestionar a garantía e seguranza dos sistemas informáticos.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B7 Preocupación pola calidade
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender a problemática na xestión dun servizo A52
B1
B3
B7
C1
C6
Comprender o contorno dunha organización e as súas necesidades no ámbito das TIC A52
A56
B1
B3
B7
C1
C6
Capacidade para deseñar, despregar e xestionar un servizo TIC A53
A56
B1
B2
B3
B7
B9
C1
C6
Capacidade para a xestión da garantía e seguridade dos sitemas informáticos A58
B1
B2
B3
B7
C1
C6

Contidos
Temas Subtemas
Introdución Organizacións e TIC
Xestión de servizos
Boas prácticas de xestión de servizos Conceptos xerais
Introdución a ITIL v3
O ciclo de vida dun servizo Ciclo de vida dun servizo
Estratexia do servizo
Deseño do servizo
Transición do servizo
Operación do servizo
Mellora continua do servizo
Deseño de servizos Conceptos xenéricos e definicións
Principios clave e modelos
Procesos
Transición de servizos Conceptos xenéricos e definicións
Principios clave e modelos
Procesos
Operación de servizos Conceptos xenéricos e definicións
Principios claves e modelos
Procesos
Funcións
Estratexia de servizos Introdución
Procesos
Mellora continua de servizos Principios clave e modelos
Procesos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A52 A53 A56 A58 20 54 74
Solución de problemas A53 B1 B2 B3 B9 10 27 37
Traballos tutelados A53 B7 C1 C6 10 27 37
Proba obxectiva A52 2 0 2
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición dos contidos teóricos da materia
Solución de problemas Análise de casos prácticos relacionados cos contidos teóricos
Traballos tutelados Preparación e exposición dun tema relacionado coa materia
Proba obxectiva Avaliación mediante proba escrita dos contidos da matería

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
O estudantado disporá de atención personalizada en todas as fases da aprendizaxe, tanto práctico como teórico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A53 B1 B2 B3 B9 Avaliación da posta en práctica dos coñecementos adquiridos 40
Proba obxectiva A52 Avaliación dos coñecementos teóricos da materia 40
Traballos tutelados A53 B7 C1 C6 Preparación e exposición de traballos sobre contidos da materia 20
 
Observacións avaliación

A avaliación do alumnado a tempo parcial terá en conta as súas circunstancias especiais en canto a flexibilidade horaria.


Fontes de información
Bibliografía básica Brady Orand (2011). Foundations of IT Service management with ITIL 2011. CreateSpace
Peter Farenden (2011). ITIL for dummies. Oxford : John Wiley & Sons
Office of Government Commerce (2012). Passing your ITIL Foundation exam. The Stationery Office

Bibliografía complementaria Cabinet Office (2011). ITIL Continual Service Improvement. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Design. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Operation. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Strategy. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Transition. TSO (The Stationery Office)


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xestión de Proxectos/614G01021

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Calidade en Sistemas de Información/614G01044
Aseguramento da Calidade/614G01223

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías