Identifying Data 2020/21
Subject (*) ICT Management Standards Code 614G01046
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Galician
English
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Enxeñaría de Computadores
Coordinador
Porta Trinidad, Juan
E-mail
juan.porta@udc.es
Lecturers
Enes Álvarez, Jonatan
Porta Trinidad, Juan
E-mail
jonatan.enes@udc.es
juan.porta@udc.es
Web
General description Introdución á xestión de servizos TIC dentro do contorno dunha organización. Prestarase especial atención ás recomendacións ITIL.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
- Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Todas as metodoloxías docentes serán modificadas para adaptarlas á modalidade docente non presencial.

*Metodoloxías docentes que se modifican
- Sesión maxistral: Para a exposición dos contidos da materia, reemplázase a clase de teoría presencial na aula por videoconferencia (en directo, grabada e compartida cos estudiantes).
- Solución de problemas: Para a análise de casos prácticos relacionados cos contidos da materia, reemplázase a clase de laboratorio presencial na aula por resolución de preguntas por email e por videoconferencias co estudiante no horario oficial de prácticas de laboratorio (implementaranse tamén medidas de flexibilidade fora do horario oficial de prácticas de laboratorio se é necesario).
- Traballos tutelados: Para a preparación e exposición de traballos sobre contidos da materia, reemplázase a clase de laboratorio presencial na aula por resolución de preguntas por email e por videoconferencias co estudiante no horario oficial de prácticas de laboratorio (implementaranse tamén medidas de flexibilidade fora do horario oficial de prácticas de laboratorio se é necesario).
- Proba obxectiva: Reemplázase a proba obxectiva de avaliación dos contidos teóricos da materia por cuestionarios Moodle (modalidade asíncrona, secuencial).

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Utilizaranse as ferramentas Email, Moodle, Microsoft Teams e Microsoft Stream coa temporalización indicada a continuación.
- Email: Medio principal de interacción cos estudiantes. Uso deste medio diariamente, e baixo demanda según as necesidades docentes ao longo do cuatrimestre.
- Moodle: Medio principal de compartición de materias docentes da asignatura (transparencias, enunciados das prácticas de laboratorio, grabacións das sesións maxistrais, ...), e de comunicación de novas durante o curso. Uso deste medio baixo demanda según as necesidades docentes ao longo do cuatrimestre.
- Microsoft Teams: Medio utilizado para realización de videoconferencias nas que se imparten os contidos teóricos da materia, para grabación de ditas videoconferencias, para a asistencia aos estudiantes durante a realización das prácticas, e para realización de titorías online. Disponibilidade nos horarios oficiais de prácticas e teoría. Tamén baixo demanda en función das necesidades dos estudiantes.
- Microsoft Stream: Medio utilizado para distribución das grabacións das videoconferencias realizadas con Microsoft Teams.

4. Modificacións na avaliación
- Realizarase a avaliación mediante as seguintes metodoloxías, cos pesos na cualificación e a descrición indicadas a continuación.
- Práctica 1: 0.5 puntos. Resolución de problemas por parellas.
- Práctica 2: 0.5 puntos. Resolución de problemas por parellas.
- Práctica 3: 0.5 puntos. Resolución de problemas por parellas.
- Práctica 4: 1 puntos. Resolución de problemas por parellas.
- Práctica 5: 1.5 puntos. Resolución de problemas por parellas.
- Práctica 6: 2 puntos. Resolución de problemas individualmente.
- Cuestionario 1: 2 puntos. Cuestionario tipo test sobre contidos expostos en sesións maxistrais.
- Cuestionario 2: 2 puntos. Cuestionario tipo test sobre contidos expostos en sesións maxistrais.

*Observacións de avaliación:
- Utilizarase un proceso de avaliación continua baseado na resolución de problemas por parellas, resolución de problemas individualmente, e cuestionarios Moodle (asíncronos, secuenciais) sobre os contidos da materia expostos en sesións maxistrais.
- Os estudiantes entregarán as prácticas mediante o registro da data/hora de entrega a través dun sistema de control de versións compartido co profesor.
- Teranse en conta as dificultades que o alumnado poida ter na realización das probas de avaliación, e implementaranse alternativas adaptadas ás circunstancias excepcionais que poidan xurdir.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios na bibliografía recomendada.



Study programme competencies
Code Study programme competences
A52 Capacidade para comprender o contorno dunha organización e as súas necesidades no ámbito das tecnoloxías da información e as comunicacións.
A53 Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar, avaliar, construír, xestionar, explotar e manter as tecnoloxías de hárdware, sóftware e redes dentro dos parámetros de custo e calidade adecuados.
A56 Capacidade para seleccionar, despregar, integrar e xestionar sistemas de información que satisfagan as necesidades da organización, cos criterios de custo e calidade identificados.
A58 Capacidade para comprender, aplicar e xestionar a garantía e seguranza dos sistemas informáticos.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B7 Preocupación pola calidade
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Understand the complexity of service management A52
B1
B3
B7
C1
C6
Understand the context of an organization and its IT necessities A52
A56
B1
B3
B7
C1
C6
Capacity to design, deploy and manage an IT Service A53
A56
B1
B2
B3
B7
B9
C1
C6
Capacity to manage the warranty and security of computer systems A58
B1
B2
B3
B7
C1
C6

Contents
Topic Sub-topic
Introduction IT and organizations
Service Management
Good Practices in Service Management General ideas
Introduction to ITIL v3
The Service Lifecycle Service Lifecycle
Service Strategy
Service Design
Service Transition
Service Operation
Continual Service Improvement
Service Design General concepts and definitions
Key principels and models
Processes
Service Transition General concepts and definitions
Key principles and models
Processes
Service Operation General concepts and definitions
Key principles and models
Processes
Functions
Service Strategy Introduction
Processes
Continual Service Improvement Key principles and definitions
Processes

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A52 A53 A56 A58 20 54 74
Problem solving A53 B1 B2 B3 B9 10 27 37
Supervised projects A53 B7 C1 C6 10 27 37
Objective test A52 2 0 2
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Theoretical contents
Problem solving Analysis of practical cases
Supervised projects Preparation and defense of a work related to ITSM
Objective test Written exam to assess the theoretical contents

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Description
Students will have personalized attention in all the stages of learning, both practical and theorical.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A53 B1 B2 B3 B9 Assessment of putting into practice the acquired knowledge 40
Objective test A52 Assessment of the theoretical contents 40
Supervised projects A53 B7 C1 C6 Preparation and defense of works about the contents in this subject 20
 
Assessment comments

Part time students will have convenient assessment regarding timetables and face-to-face tests.


Sources of information
Basic Brady Orand (2011). Foundations of IT Service management with ITIL 2011. CreateSpace
Peter Farenden (2011). ITIL for dummies. Oxford : John Wiley & Sons
Office of Government Commerce (2012). Passing your ITIL Foundation exam. The Stationery Office

Complementary Cabinet Office (2011). ITIL Continual Service Improvement. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Design. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Operation. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Strategy. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Transition. TSO (The Stationery Office)


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Project Management/614G01021

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Information Systems Standards/614G01044
Quality Assurance/614G01223

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.