Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Calidade na Xestion TIC Código 614G01046
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Enes Álvarez, Jonatan
Correo electrónico
jonatan.enes@udc.es
Profesorado
Enes Álvarez, Jonatan
Correo electrónico
jonatan.enes@udc.es
Web
Descrición xeral Introdución á xestión de servizos TIC na contorna dunha organización. No aspecto teórico, prestarase especial atención ás recomendacións ITIL. No aspecto práctico, realizaranse varias prácticas centradas no despregamento e mantemento de servizos que poden ser de utilidade no contexto dunha empresa de tamaño mediano e pequeno.

Competencias do título
Código Competencias do título
A52 Capacidade para comprender o contorno dunha organización e as súas necesidades no ámbito das tecnoloxías da información e as comunicacións.
A53 Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar, avaliar, construír, xestionar, explotar e manter as tecnoloxías de hárdware, sóftware e redes dentro dos parámetros de custo e calidade adecuados.
A56 Capacidade para seleccionar, despregar, integrar e xestionar sistemas de información que satisfagan as necesidades da organización, cos criterios de custo e calidade identificados.
A58 Capacidade para comprender, aplicar e xestionar a garantía e seguranza dos sistemas informáticos.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B7 Preocupación pola calidade
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender a problemática na xestión dun servizo A52
A53
A56
A58
B1
B7
B9
Capacidade para deseñar, despregar e xestionar un servizo TIC A53
A56
A58
B1
B2
B3
B9
C1
Capacidade para a xestión da garantía e seguridade dos sitemas informáticos A58
B1
B3
B9
C1
Comprender o contorno dunha organización e as súas necesidades no ámbito das TIC A52
B7
C6

Contidos
Temas Subtemas
Introdución Organizacións e TIC
Xestión de servizos
Boas prácticas de xestión de servizos Conceptos xerais
Introdución a ITIL v3
O ciclo de vida dun servizo Ciclo de vida dun servizo
Estratexia do servizo
Deseño do servizo
Transición do servizo
Operación do servizo
Mellora continua do servizo
Estratexia de servizos Introdución
Propósito e obxectivo
Procesos
Strategy Management for IT Services
Service Portfolio Management
Financial Management for IT Services
Business Relationship Management
Demand Management
Deseño de servizos Conceptos xenéricos e definicións
Principios clave e modelos
Procesos
Transición de servizos Conceptos xenéricos e definicións
Principios clave e modelos
Procesos
Operación de servizos Conceptos xenéricos e definicións
Principios claves e modelos
Procesos
Funcións
Mellora continua de servizos Principios clave e modelos
Procesos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A52 A53 A56 A58 B7 B9 C6 20 54 74
Prácticas de laboratorio A53 A56 B1 B2 B3 B7 C1 20 54 74
Proba obxectiva A52 A53 A56 A58 B1 B3 B9 C1 2 0 2
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición dos contidos teóricos da materia
Prácticas de laboratorio Realizaranse diversas prácticas cun enfoque para comprender a importancia dalgúns aspectos relacionados coa xestión de servizos.
Proba obxectiva Avaliación mediante proba escrita dos contidos da matería

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición
O estudantado disporá de atención personalizada en todas as fases da aprendizaxe, tanto práctico como teórico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A53 A56 B1 B2 B3 B7 C1 Todas as prácticas para realizar serán avaliadas. 50
Proba obxectiva A52 A53 A56 A58 B1 B3 B9 C1 Avaliación dos coñecementos teóricos da materia.

Dividirase en 2 probas, unha de menor peso realizada a metade do cuadrimestre co contido do temario impartido ata ese momento, e unha proba final de maior peso realizada a final do cuadrimestre.
50
 
Observacións avaliación

Para aprobar a materia será necesario cumprir 2 mínimos:

  • 40% da nota máxima nas prácticas de laboratorio (2 puntos de 5)
  • 40% da nota máxima nas probas obxectivas (2 puntos de 5)

A nota de prácticas de laboratorio NON É RECUPERABLE para a segunda oportunidade.

A nota das probas obxectivas SI É RECUPERABLE para a segunda oportunidade.

Os alumnos con matrícula a tempo parcial ou que dispoñan de dispensa académica poderán beneficiarse de certa flexibilidade á hora de realizar as prácticas de laboratorio.


Fontes de información
Bibliografía básica Brady Orand (2011). Foundations of IT Service management with ITIL 2011. CreateSpace
Peter Farenden (2011). ITIL for dummies. Oxford : John Wiley & Sons
Office of Government Commerce (2012). Passing your ITIL Foundation exam. The Stationery Office

Bibliografía complementaria Cabinet Office (2011). ITIL Continual Service Improvement. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Design. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Operation. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Strategy. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Transition. TSO (The Stationery Office)


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xestión de Proxectos/614G01021

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Calidade en Sistemas de Información/614G01044
Aseguramento da Calidade/614G01223

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías