Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Administración de Bases de Datos Código 614G01050
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Rodriguez Penabad, Miguel
Correo electrónico
miguel.penabad@udc.es
Profesorado
Rodriguez Penabad, Miguel
Correo electrónico
miguel.penabad@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral A materia mergúllase nos temas esenciais das Bases de Datos para centrarse despois nos fundamentos da Administración de Bases de Datos
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesión maxistral
Proba mixta (vía moodle)
Traballos tutelados
Prácticas a través das TIC

*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningunha
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: diario
Teams: Sesións semanais (no horario habitual das clases e titorías)
4. Modificacións na avaliación
Non hai cambios
*Observacións de avaliación:
Inicialmente a proba mixta pensouse como o clásico exame escrito,
pero nesta guía xa se plantea a posibilidade de outros mecanismos,
como entrega Moodle ou unha entrega de traballo.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai cambios: dispoñen de material no moodle e hai acceso online á bibliografía recomendada.

Competencias do título
Código Competencias do título
A18 Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura das bases de datos, que permitan o seu adecuado uso, e o deseño e a análise e implementación de aplicacións baseadas nelas.
A19 Coñecemento e aplicación das ferramentas necesarias para o almacenamento, procesamento e acceso aos sistemas de información, incluídos os baseados en web.
A56 Capacidade para seleccionar, despregar, integrar e xestionar sistemas de información que satisfagan as necesidades da organización, cos criterios de custo e calidade identificados.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B3 Capacidade de análise e síntese
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer as características máis importantes dos xestores de bases de datos e saber aplicalas axeitadamente no tratamento e a administración de grandes volúmenes de datos. A18
A19
A56
B1
B3
C3
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Introdución ás bases de datos
Ampliación de SQL
Características dos SGBD
Seguridade
Estrutura física e indexación
Optimización
Transaccións e recuperación
Concurrencia

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A18 A19 A56 B1 B3 C3 C4 C6 C7 C8 9 13.5 22.5
Solución de problemas A18 A19 A56 B1 B3 C3 C4 C6 C7 C8 7 14 21
Lecturas A18 B3 C4 C6 C7 C8 0 28 28
Proba mixta A18 A19 A56 B1 B3 C4 C6 C7 C8 3 0 3
Traballos tutelados A18 A19 A56 B1 B3 C3 C4 C6 C7 C8 5 7.5 12.5
Sesión maxistral A18 B3 C4 C6 C7 C8 21 42 63
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Son clases nas que se desenvolven as competencias procedimentais relacionadas cos contidos da asignatura.
Nelas realizaranse exercicios co objetivo de madurar os conceptos das clases teóricas, e introduciranse novos conceptos de carácter práctico que se acompañarán de exercicios.
Solución de problemas Clases nas que se discutirán las estratexias de solución de diversos problemas propostos.
Lecturas Propoñerase a lectura de diversos traballos que complementen e axuden a entender os conceptos planteados.
Proba mixta Proba que combina conceptos teóricos, prácticos e problemas. O formato decidirase no curso, podendo ser un exame escrito, unha proba Moodle ou entrega dun traballo.
Traballos tutelados Son traballos que se propondrán aos estudantes que terán que facer según normas que se indicarán con suficiente antelación.
Sesión maxistral Clases teóricas nas que se exponen os contenidos fundamentales da asignatura,
que poden acompañarse da propuesta e a resolución de exemplos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
Ó realizarse este curso con docencia non presencial, a atención personalizada realizarase vía Teams fundamentalmente, e tamén vía correo electrónico.
Esta atención abarca toda a materia, pero é especialmente importante para o desenvolvemento das prácticas de laboratorio e os traballos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A18 A19 A56 B1 B3 C3 C4 C6 C7 C8 Consistirá en probas ou entregas periódicas.
A nota máxima será de 3 puntos sobre o total de 10 da asignatura.
Estas probas repetiranse na segunda oportunidade.
30
Proba mixta A18 A19 A56 B1 B3 C4 C6 C7 C8 A nota máxima será de 4 puntos sobre o total de 10 da materia.
Proba na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos. Poderá ser un exame escrito, unha entraga de traballo ou proba en Moodle.
Repetirase na segunda oportunidade.
40
Traballos tutelados A18 A19 A56 B1 B3 C3 C4 C6 C7 C8 Entregas de traballos de corte eminentemente práctico. A nota máxima dos traballos será de 3 puntos.
Repetirase na segunda oportunidade.
30
 
Observacións avaliación


NON PRESENTADO

Na primeira oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO
calquera estudante que non realice a proba mixta.

Na segunda oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO
calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha parte.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Poderán presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles
estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. 

Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación de
algunha das partes, conservará a nota obtida na primeira
oportunidade nesa parte.

DISPENSA ACADÉMICA

O alumnado con matrícula a tempo parcial e dispensa académica
que lles exima da asistencia ás clases deberán contactar cos
docentes para buscar unha alternativa á avaliación das prácticas
de laboratorio.

OPORTUNIDADE ADIANTADA

A avaliación na oportunidade adiantada consistirá unicamente
nunha proba o entrega de traballo que computará o 100% da
calificación.


p { margin-bottom: 0.25cm; direction: ltr; line-height: 115%; text-align: justify; orphans: 2; widows: 2; background: transparent }


Fontes de información
Bibliografía básica Silberschatz, A.; Korth, H.; Sudarshan, S. (2019). Database System Concepts, 7th edition. McGraw-Hill
Elmasri, R. A.; Navathe, S. B. (2007). Fundamentals of database systems, 5th edition. Addison-Wesley

Bibliografía complementaria Garcia-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2002). Database System. The complete book. . Prentice Hall
Microsoft (2014). Microsoft SQL Server Library. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb545450.aspx
Oracle (2014). Oracle Documentation Library. http://docs.oracle.com/cd/E11882_01/nav/portal_booklist.htm
Lighstone, S.; Teorey, T.; Nadeau, T. (2007). Physical Database Design . Morgan Kaufmann


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Bases de Datos/614G01013

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías