Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Metodologías de Desarrollo Código 614G01051
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Rodriguez Rubio, Miguel Jose
Correo electrónico
miguel.rodriguez.rubio@udc.es
Profesorado
Martín Rodilla, Patricia
Rodriguez Rubio, Miguel Jose
Correo electrónico
patricia.martin.rodilla@udc.es
miguel.rodriguez.rubio@udc.es
Web
Descrición xeral Metodoloxías existentes para distintos ciclos de vida (áxil, clásica, fervenza, espiral,...).
Metodoloxías clásicas. Proceso unificado de desenvolvemento. Metodoloxías áxiles de desenvolvemento.
Programación extrema. Desenvolvemento colaborativo. Evolución e mantemento do software
(integración, sistemas legacy,...). Metodoloxía e aspectos éticos/sociais/legais característicos en distintos
dominios de aplicación.

Competencias do título
Código Competencias do título
A25 Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware.
A26 Capacidade para valorar as necesidades do cliente e especificar os requisitos sóftware para satisfacer estas necesidades, reconciliando obxectivos en conflito mediante a procura de compromisos aceptables dentro das limitacións derivadas do custo, do tempo, da existencia de sistemas xa desenvolvidos e das propias organizacións.
A27 Capacidade de dar solución a problemas de integración en función das estratexias, estándares e tecnoloxías dispoñibles.
A30 Capacidade para deseñar solucións apropiadas nun ou máis dominios de aplicacións utilizando métodos da enxeñaría do sóftware que integren aspectos éticos, socias, legais e económicos.
A54 Capacidade para empregar metodoloxías centradas no usuario e a organización para o desenvolvemento, a avaliación e a xestión de aplicacións e sistemas baseados nas tecnoloxías da información que aseguren a accesibilidade, ergonomía e a usabilidade dos sistemas.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B5 Habilidades de xestión da información
B6 Toma de decisións
B7 Preocupación pola calidade
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware. Competencias SE1,SE3 e SE6 na memora do Grado. A25
A26
A27
A30
A54
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C3
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
PARTE A. Metodoloxías e ciclos de vida Tema 1. Evolución das metodoloxías e os seus enfoques
Tema 2. Metodoloxías clásicas
Tema 3. Encadre das metodoloxías actuais
PARTE B. Metodoloxías para Desenvolvemento Incremental Tema 4. Estructura e alcance do Proceso Unificado de Desenvolvemento Software
Tema 5. Proceso: dirixido por casos de uso; centrado en arquitecturas; iterativo e incremental
Tema 6. Fluxos de traballo: captura de requisitos, análisis, deseño, implementación, validación e proba
PARTE C. Metodoloxías áxiles de desenvolvemento Tema 7. Introducción a metodoloxías áxiles
Tema 8. SCRUM: roles, equipos e auto-organización; planificación de reunións; sprints; xestión e implementación.
Tema 9. Programación extrema: principios de XP; conceptualización; planificación; desenvolvemento; entrega.
PARTE D. Complementos Tema 10. Desenvolvemento colaborativo
Tema 11. Evolución e mantemento do software
Tema 12. O impacto legacy
Tema 13. Outros aspectos do desenvolvemento. Deontoloxía e encadre legal.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A25 A27 A30 B1 B3 B5 C3 C6 C7 21 52.5 73.5
Prácticas de laboratorio A26 A54 B2 B4 B8 14 14 28
Solución de problemas B7 B9 7 14.5 21.5
Proba obxectiva B6 3 18 21
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases de teoría onde se imparten os contidos do temario
Prácticas de laboratorio Elaboración de traballos prácticos no laboratorio de ordenadores
Solución de problemas Resolución de traballos tutelados planteados e resoltos en horario de titorías de grupos reducidos
Proba obxectiva Examen escrito

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Proba obxectiva
Descrición
Atención personalizada. Resolución de dúbidas de teoría ou prácticas, exercicios, etc.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A26 A54 B2 B4 B8 Entrega de traballos prácticos de laboratorio en prazos establecidos ao longo do curso. Computa un máximo de 4 puntos sobre o total de 10 da nota final. A entrega non é obrigatoria. 40
Solución de problemas B7 B9 Plantexamento de pequenos problemas e resolución en grupos de titorías reducidos. Computa un máximo de 2 punto sobre o total de 10 da nota final. A entrega non é obrigatoria. O día do exame poderase facer un exercicio para subir a nota do TGR. 20
Proba obxectiva B6 Realización de un exame escrito sobre os contidos do temario da materia. Computa un máximo de 4 puntos sobre o total da nota final. Para aprobar a asignatura é preciso obter un mínimo de 2 puntos na proba escrita. 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica David Astels, Geanville Miller and Miroslav Novak (). A Practical Guide to Extreme Programming. Prentice Hall
Craig Larman (). Agile & Iterative Development. Addison-Wesley
Robert C. Martin (). Agile Software Development. Prentice Hall
Ken Schwaber and Mike Beedle (). Agile Software Development with Scrum. Prenctice Hall
James Rumbaugh, Ivar Jacobson and Grady Booch (). El Lenguaje Unificado de Modelado. Manual de Referencia. Addison-Wesley
Ivar Jacobson, Grady Booch and James Rumbaugh (). El Proceso Unificado de Desarrollo Software. Addison-Wesley

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Aseguramento da Calidade/614G01028

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Marcos de Desenvolvemento/614G01052
Validación y Verificación del Software/614G01053

Materias que continúan o temario
Proxectos de Desenvolvemento Software/614G01087

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías