Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Ferramentas de Desenvolvemento Código 614G01054
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Mosqueira Rey, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.mosqueira@udc.es
Profesorado
Mosqueira Rey, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.mosqueira@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A22 Coñecemento e aplicación dos principios, metodoloxías e ciclos de vida da enxeñaría do sóftware.
A25 Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer as ferramentas e técnicas máis importantes de apoyo ao proceso de desenvolvemento do software A22
A25
B1
B2
B3
B4
C3
C6
C7
Conocer e manexar as principais contornas de desenvolvemento A22
A25
B1
B2
B3
B4
C3
C6
C7
Aprender o manexo de ferramentas de control de versións e de mantemento software A22
A25
B1
B2
B3
B4
C3
C6
C7
Conocer ferramentas para a xestión de proxectos e seguemento de incidencias A22
A25
B1
B2
B3
B4
C3
C6
C7
Usar ferramentas de apoio ao despregamento, empaquetado, versionado e distribución do software A22
A25
B1
B2
B3
B4
C3
C6
C7
Usar ferramentas de inspección de código A22
A25
B1
B2
B3
B4
C3
C6
C7
Usar ferramentas de análises de rendemento e monitorización de aplicacións A22
A25
B1
B2
B3
B4
C3
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
1. Desenvolvemento da Documentación Latex, TexStudio
2. Ferramentas de UML MagicDraw
3. Contornas Integradas de Desenvolvemento NetBeans
4. Control de Versións Git
5. Xestión de Proxectos Redmine
6. Automatización do Desenvolvemento Ant, Maven
7. Análise de Código FindBugs
8. Ferramentas de Rendemento Profiler

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A22 A25 B4 C3 C6 C7 22.5 45 67.5
Prácticas de laboratorio A22 A25 B1 B2 B3 B4 C3 C6 13.5 33.75 47.25
Traballos tutelados A22 A25 B1 B2 B3 B4 C3 C6 9 22.5 31.5
Proba obxectiva A22 A25 B1 B3 B4 C3 C6 3 0 3
 
Atención personalizada 0.75 0 0.75
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases expositivas de presentación dos coñecementos teóricos empregando diferentes recursos: pizarra, proxección de material en formato electrónico, apuntes en formato electrónico e os recursos facilitados pola equipa docente da asignatura na facultade virtual.
Prácticas de laboratorio Desenvolvemento por parte do alumno dun caso de práctica para o uso de todas as ferramentas comentadas nas leccións maxistrais
Traballos tutelados Traballos tutelados propostos polo profesor e desenvolvidos polos estudantes referidos ao caso de práctica utilizado nas prácticas de laboratorio
Proba obxectiva Proba escrita mediante a que se valoran os coñecementos adquiridos polo estudantado. Cada estudante deberá aplicar tanto os seus coñecementos tanto a nivel teórico coma a nivel práctico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada ao estudantado comprende non só as titorías, presenciais ou virtuais, para a discusión de dúbidas, senón tamén as seguintes actuacións:

- Seguemento do labor realizado nas prácticas de laboratorio propostas pola equipa docente.
- Avaliación dos resultados obtidos nas prácticas e traballos tutelados realizados por cada estudante.
- Encontros personalizados para resolver dúbidas sobre os contidos da asignatura.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A22 A25 B1 B2 B3 B4 C3 C6 Realizaranse varias entregas de practicas ao longo do curso. O desenvolvemento é incremental e cada entrega estará baseada na anterior, polo que pode non ser posible entregar unha práctica se non se entregou a anterior. 30
Traballos tutelados A22 A25 B1 B2 B3 B4 C3 C6 Seguen unha filosofía similar as prácticas realizando varias entregas incrementáis ao longo do curso 20
Proba obxectiva A22 A25 B1 B3 B4 C3 C6 Proba escrita realizada ao final do curso sobre contidos teórico-prácticos.

A proba obxectiva é obrigatoria para aprobar a materia e tamén é obrigatorio obter unha nota mínima de 4 sobre 10 para poder facer media cos outros elementos avaliables.
50
 
Observacións avaliación

En caso de non chegar á nota mínima na proba obxectiva, en calqueira das oportunidades, implicará que non se poida obter máis dun 4,5 na nota final da materia.

Aspectos a ter en conta para a avaliación de segunda oportunidade (Xullo):

  • As notas das prácticas de laboratorio e de traballos tutelados serán as obtidas na primeira oportunidade (non haberá entrega de prácticas nin traballos na segunda oportunidade).

Aspecto a ter en conta en caso de matrícula a tempo parcial:

  • Elimínase a obrigatoriedade de asistir as actividades nas que se poida esixir presencialidade. 

Fontes de información
Bibliografía básica No Magic, Inc. (2015). MagicDraw User Manual. http://www.nomagic.com/files/manuals/MagicDraw%20UserManual.pdf
Andriy Lesyuk (2013). Mastering Redmine. Packt Publishing
Sonatype (2008). Maven. The Definitive Guide. O'Reilly
S. Chacon, B. Straub. (2014). Pro Git (2nd Edition). Apress (https://git-scm.com/book/es/v2)

Bibliografía complementaria Benjamin Muschko (2014). Gradle in Action. Manning
Sonatype (2010). Maven by example. http://books.sonatype.com/mvnex-book/pdf/mvnex-pdf.pdf
Tobi Oetiker (2015). The Not So Short Introduction to LaTeX 2e. http://texdoc.net/texmf-dist/doc/latex/latex2e-help-texinfo/latex2e.pdf


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Deseño Software/614G01015
Programación Avanzada/614G01030

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Marcos de Desenvolvemento/614G01052

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías