Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Programación de Sistemas Código 614G01058
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Vazquez Regueiro, Carlos
Correo electrónico
carlos.vazquez.regueiro@udc.es
Profesorado
Vazquez Regueiro, Carlos
Correo electrónico
carlos.vazquez.regueiro@udc.es
Web
Descrición xeral Programación de sistemas encaixados e dispositivos móbiles

Competencias do título
Código Competencias do título
A32 Capacidade de desenvolver procesadores específicos e sistemas embarcados, así como desenvolver e optimizar o sóftware dos ditos sistemas.
A34 Capacidade de deseñar e implementar sóftware de sistemas e de comunicacións.
B1 Capacidade de resolución de problemas
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para desenvolver aplicacións Android en dispositivos móbiles, procesadores específicos e sistemas encaixados A32
A34
B1
C6
C7
C8
Capacidade de desenvolver aplicacións Android con capacidade de comunicacións e interacción A32
A34
B1
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1.1. Introdución á Programación de Sistemas Introdución á Programación de Sistemas
Presentación da asignatura
1.2. Introdución a Android Historia e evolución
Arquitectura e características
Compoñentes principais
Manifesto
1.3. Ferramentas de desenvolvemento Instalación do SDK e Android Studio
Aplicación básica e estrutura dunha aplicación
Depuración e testing
Recursos de aplicacións
2.1. Actividades, Fragmentos e Intents Actividades e Ciclo de vida
Intents explícitos e implícitos
Paso de parámetros
Fragmentos estáticos e dinámicos
Comunicación entre fragmentos
2.2. Interfaz de usuario Layouts e Vistas
Eventos
Notificacións
Menúes e Diálogos
Listas e Adaptadores
2.3. Traballando en segundo plano Servicios locais e remotos
Broadcast Receivers
Fíos, tarefas e mensaxes
Jobs
AppWidgets
3.1. Arquitecturas de aplicacións Tipos de arquitecturas
Distribución en capas
Intercambios
3.2. Persistencia de datos Preferencias
Ficheiros internos e externos
Base de datos: SQL e ROOM
Proveedor de Contidos
3.3. Interconexión Comunicacións
Servicios de rede avanzados
Servicios na nube
4.1. Servicios do sistema e Sensores Servicios do sistema
Sensores
Localización
Mapas
4.2. Distribución Publicación
Permisos
Monetización e Publicidade
Optimización

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A32 A34 B1 C6 C7 15 45 60
Traballos tutelados A32 A34 B1 C6 C7 C8 7 35 42
Sesión maxistral A32 A34 20 25 45
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Os alumnos desenvolverán prácticas no laboratorio para a aprendizaxe da programación de dispositivos móbiles con Android. Suscitaranse unha serie de prácticas seguindo un guión básico inicial para que o alumno se familiarice cos conceptos e procedementos básicos da programación con Android (competencias A32 e A 34).

Tamén se promoverá a ampliación e mellora das funcionalidades básicas de cada práctica proposta (competencia C7) así como a discusión e a resolución de problemas (competencias B1 e C6).

As prácticas constan dunha parte inmediata que se entrega ao acabar e outra diferida que se entrega antes da seguinte clase de laboratorio.

Algunha práctica tamén pode consistir na creación e presentación dun traballo individual sobre algún aspecto relevante da programación de dispositivos móviles.

Os alumnos a tempo parcial poderían presentar todas as prácticas de forma non presencial.
Traballos tutelados Propoñeranse traballos (aplicacións) para que os alumnos profundicen en temas tratados na asignatura (competencias A32 e A 34) e explorar novos coñecementos (competencias C6 e C7).
Valorarase especialmente que a aplicación sexa funcional e robusta (competencia B1), e que poida contribuir á mellora da sociedade (competencia C8).

Cada traballo desenvolverase por un número reducido de alumnos (típicamente entre 2 e 4), polo que a coordinación e a metodoloxía de traballo en grupo é moi importante. Tamén se pedirá un pequeno informe de seguemento nas principais fases de desenvolvemento.

As ideas e problemas discutiranse fundamentalmente durante as horas de tutoría de grupos reducidos.
Sesión maxistral Exposición didáctica dos contidos teóricos da asignatura empregando diapositivas e outros recursos TIC.
Tamén se expoñerán algunhas aplicacións básicas para que os alumnos as poidan implementar nas prácticas de laboratorio.

Este tipo de sesións está orientado a adquisición dos coñecementos asociados ás competencias A32 e A34 e como guía para a adquisición autónoma de novos coñecementos e competencias (competencia C7). Tamén se fomentará a discusión e a valoración crítica das diferentes alternativas e enfoques na resolución de problemas (competencias B1 e C6).
Algunhas das sesións poderán estar guiadas polo propios alumnos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Descrición
Sesión maxistral: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación á materia teórica exposta nas clases.

Prácticas de laboratorio: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas no laboratorio.

Traballos tutelados: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación aos traballos tutelados propostos.

As titorías realizaranse preferentemente por medios telemáticos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A32 A34 B1 C6 C7 C8 Avaliación dos traballos tutelados desenvolvidos polo alumno mediante probas mixtas.
Inclúese diversos informe de seguimentos, o repositorio da aplicación, o código fonte, a ficha da app e a defensa do traballo a través dun vídeo creado polos participantes.
40
Prácticas de laboratorio A32 A34 B1 C6 C7 Avaliación do traballo realizado polo alumno nas prácticas de laboratorio e traballos individuais.


De esta nota, 5/6 serán sobre as prácticas en si, mentras que un 1/6 (10% nota final) será por seguemento continuado.
60
 
Observacións avaliación

A asignatura apróbase obtendo polo menos o 50% da cualificación. É obrigatoria a presentación do traballo tutelado.


Os alumnos a tempo parcial poderán presentar todas as prácticas de forma non presencial.

A asistencia á proba mixta e á defensa do traballo tutelado é obrigatoria, ou ben de forma presencial ou ben virtual por medio de recursos TIC.

Na convocatoria de Xullo poderase presentar ou mellorar o traballo tutelado e as prácticas do laboratorio.


Fontes de información
Bibliografía básica Wie Meng Lee (2012). Android 4 Desarrollo de aplicaciones. Wrox (Anaya Multimedia)
Erik Hellman (2013). Android Programming: Pushing the Limits. Wiley
Scott McCracken (2012). Android. Curso de desarrollo de aplicaciones. Inforbook
Jesús Tomás Gironés (2012). El gran libro de Android. Marcombo
Joseph Annuzzi, Lauren Darcey y Shane Conder (2015). Introduction to Android Application Development. Android Essentials. Addison-Wesley
Joan Ribas Lequerica (2014). Manual imprescindible de desarrollo de aplicaciones para Android. Anaya Multimedia
Reto Meier (2016). Professional Android. WRox

Bibliografía complementaria Lauren Darcey y Shane Conder (2012). Android Application development in 24 hours. SAMS
Joshua J. Drake , Zach Lanier , Collin Mulliner , Pau Oliva Fora, Stephen A. Ridley , Georg Wichersk (2014). Android Hacker's Handbook. Wiley
José Enrique Amaro Soriano (2012). Android. Programación de dispositivos móviles a través de ejemplos. Marcombo
Joan Ribas Lequerica (2012). Desarrollo de aplicaciones para Android. Anaya
Anders Goransson (2014). Efficient Android Threading: Asynchronous Processing Techniques for Android Applications. O'Reilly Media


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Sistemas Operativos/614G01016
Concorrencia e Paralelismo/614G01018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Sistemas Empotrados/614G01060

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías