Identifying Data 2019/20
Subject (*) Immersive, Interactive and Entertainment Systems Code 614G01062
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Fernández Blanco, Enrique
E-mail
enrique.fernandez@udc.es
Lecturers
Dorado de la Calle, Julian
Fernández Blanco, Enrique
Rivero Cebrián, Daniel
E-mail
julian.dorado@udc.es
enrique.fernandez@udc.es
daniel.rivero@udc.es
Web
General description Conocimiento de las herramientas y las técnicas para el desarrollo de aplicaciones interactivas que puedan incluir características de inmersividad, sobre todo, pero no solo, aplicadas al ámbito del entretenimiento.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A43 Capacidade para adquirir, obter, formalizar e representar o coñecemento humano nunha forma computable para a resolución de problemas mediante un sistema informático en calquera ámbito de aplicación, particularmente os relacionados con aspectos de computación, percepción e actuación en ambientes ou contornos intelixentes.
A44 Capacidade para desenvolver e avaliar sistemas interactivos e de presentación de información complexa e a súa aplicación á resolución de problemas de deseño de interacción persoa-computadora.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Desarrollar sistemas interactivos e inmersivos, tanto en 2D como en 3D, con los que se pueda interactuar a través de distintos dispositivos. A43
A44
B1
B9
C6

Contents
Topic Sub-topic
1. Introducción 1. Introducción
2. Programación de videojuegos y animaciones 2.1. Introducción
2.2. Perspectiva histórica
2.3. Programación en 2D
2.4. Motores 3D
2.5. Inteligencia artificial en juegos
2.6. Desarrollo multiplataforma
3. Contornos Inmersivos e de Visualización avanzada 3.1 Realidad Virtual
3.2 Realidad Aumentada
3.3 Multiversos
4. Periféricos 4.1. Periféricos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A43 A44 C6 21 42 63
Objective test A43 A44 B1 C6 2 20 22
Laboratory practice A43 A44 B1 B9 21 42 63
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech As sesions maxistrais compoñense de clases presenciales nas que os profesores desgranan os conceptos da materia con ayuda de dispositivas e o encerado. Pretendese que, os alumnos, adquiran os coñecementos básicos que despóis lles permitan acometer con garantías e comprendendo mellor o traballo realizado nas prácticas.
Objective test Tratase dunha proba mixta con unha parte tipo test, pero tamén con preguntas de desenrolo nas que os alumnos deben demostrar os coñecementos adquiridos tanto de conceptos teóricos, como demostrar o seu coñecemento de como aplicalos.
Laboratory practice As prácticas baseanse no desenrolo de dous videoxogos completamente orixináis nos que os alumnos aplican todalas técnicas explicadas na clase de teoría. Os alumnos comezan desenrolando unha breve historia como base argumental para os xogos. Unha vez feito esto, os alumnos pasaran a desenrolar unha primeira versión do xogo en 2D. Este permitelles explorar conceptos como interacción co usuario, metodoloxías adaptadas a este tipo de produtos, desenrolo da IA, etc.
Unha vez realizada a parte en 2D, os alumnos pasan a desenrolar unha segunda versión en 3D. Nesta parte atendese as dificultades propias do 3D como, por exemplo, a dificultade na determinación de colisións.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
As tutorias son unha parte importate dentro do desenrolo da asigantura. Estan orientadas de tal maneira que os alumnos teñan e poidan consultar distintas cuestións como:

1. Posibilidades de desenrolo profesional
2. Problemas no desenrolo das prácticas
3. Maneiras de enfocar/organizar as prácticas
4. Resolución de dubidas sobre as cuestións teóricas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A43 A44 B1 B9 Realización dun traballo composto de duas prácticas correspondentes a os dous videoxogos a desenrolar. Para o 2D faise uso da plataforma PyGame como motor de apoio no desenrolo. Para o 3D utilizase unha das plataformas máis comunes actualmente como é Unity3D.
Ademáis dos videoxogos, evaluase a calidade da documentación e a metodoloxía aplicadas no desenrolo.
50
Objective test A43 A44 B1 C6 Examen teórico escrito sobre os contidos da asignatura. Tratase dunha probe mixta con preguntas tipo test e algunhas preguntas curtas de desenrolo para que os alumnos demostren a asimilación dos conceptos. 50
 
Assessment comments

In order to pass the subject, the student must obtain a minimum score of 5 out of 10 not resulting from the combination of objective test scores and laboratory practices. In order to be able to pass the course, you must establish a minimum score of 3.5 out of 10 in the objective test. In another case, it is considered that the student will not be able to pass the subject regardless of the grade he or she has in laboratory practices.

Specific evaluation and attendance criteria for students with part-time enrolment:

  •     The practices and works must be delivered on the same date and in the same way as the students full time.
  •     The schedule for the defense will be flexible in order to facilitate the defense and delivery of the work.

Sources of information
Basic Ian Millington (). Artificial Intelligence for Games. Elsevier
Stephen Cawood, Mark Fiala (2008). Augmented reality: a practical guide.
Mat Buckland (2005). Programming Game AI by Example. Wordware Publishing Inc.
Ninad Sathaye (2010). Python Multimedia: Beginners Guide. Packt Publishing
Juan José Domínguez (2011). Tecnología Digital y Realidad Virtual.
Will Goldstone (2011). Unity Game Development Essentials. Packt Publishing

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Programming I/614G01001
Programming II/614G01006
Algorithms/614G01011
Programming Paradigms/614G01014
Computer Graphics and Visualization/614G01066

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.