Identifying Data 2019/20
Subject (*) Computer Graphics and Visualization Code 614G01066
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Dorado de la Calle, Julian
E-mail
julian.dorado@udc.es
Lecturers
Dorado de la Calle, Julian
Fernández Blanco, Enrique
Pedreira Souto, Maria de las Nieves
Rivero Cebrián, Daniel
E-mail
julian.dorado@udc.es
enrique.fernandez@udc.es
nieves.pedreira@udc.es
daniel.rivero@udc.es
Web
General description Presentar o alumno os conceptos básicos de Gráficos en Computación para adquirir unha destreza abondo para o desenrolo de aplicaciones informáticas que utilicen gráficos 3D na súa interfaz ou contidos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A44 Capacidade para desenvolver e avaliar sistemas interactivos e de presentación de información complexa e a súa aplicación á resolución de problemas de deseño de interacción persoa-computadora.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Develop applications with a strong 3D Graphical component A44
C3
C7
Write and modify algorithms inside the Computer Graphics knowledge area. A44
C3
C7

Contents
Topic Sub-topic
1. Introduction
1.Introduction
2. Drawing 2D primitives
1. Drawing Lines
2. Aliasing and Anti-aliasing
3. Poligon Filling
3. Drawing 3D objects
1. Proyections
2. Genrate 3D views


4. Transformations
1. Traslation, Scalation and Rotation
2. Other transformation
3. Transformations in 3D

5. Representation and modelling
1. Modelling objects
2. Fractals
3. Drawing curbes and surfaces
4. Particle systems and other types of modelling

6. Clipping
1.Lines and Poligons
2. Clipping in 3D

7. Detection of visible surfaces
1. Introduction
2. Approaches
3. General Techniques
4. Algorithms
8. Lighting and Shawding 1. Monochrome Light and colour
2. Light sources and surfaces
3. Phong's Reflexion Model
4. Poligon Shadowing
5. Shadows
6. Textures
7. Models for Local and Global Illumination
8. Shaders
Practice 1.Fundamentals of 3D. OpenGL
2.Visualization and rendering.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A44 21 42 63
Laboratory practice A44 C3 C7 21 42 63
Objective test A44 2 20 22
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech As sesións maxistrais compoñense de clases presenciais nas que os profesores desgranan os conceptos da materia con axuda de dispositivas e o encerado. Pretendese que, os alumnos, adquiran os coñecementos básicos que despóis lles permita acometer con garantías e comprender mellor o traballo realizado en prácticas.
Laboratory practice As prácticas de laboratorio dividense fundamentalmente en duos partes. Unha na que se exploran os conceptos básicos de recorte, transformaciones e debuxo de formas básicas. Esta parte lévase a cabo utilizando OpenGL como ferramenta básica. Por outra parte, se lles presenta aos alumnos os conceptos básicos de iluminación, transformacións, extrusións, traballo con materiais e otros conceptos en 3D. Para acometer esta parte os alumnos contan có apoio dun programa de deseño e renderizado en 3D, o cal facilita o traballo con estes conceptos.
En ambos los dous casos, o desenrolo plantease mediante a realización dunha serie de exercicios diarios có apoio dun tutorial online, que os alumnos deben completar no horario de prácticas. Estes exercicios son puntuados in situ o mesmo día polo profesor de prácticas. O rematar cada unha das partes, os alumnos deben realizar un exercicio máis complexo có aprendido nos tutoriáis pero esta vez sen una guía que lles marque os pasos a seguir.
Objective test Tratase dunha proba mixta con unha parte tipo test, pero tamén con preguntas de desenrolo nas que os alumnos deben demostrar os coñecementos adquiridos tanto de conceptos teóricos, como demostrar o seu coñecemento de como aplicalos.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
Os profesores consideran a asistencia a tutorias como una parte esencial dentro do desenrolo da asignatura. Dentro deste desenrolo as tutorias serven para que os alumnos planteen as dubidas que pudiesen presentarselles en especial relativas a:

1. Organización dos traballos e as prácticas.
2. Entrega dos traballos.
3. Probas sobre as prácticas.
4. Resolución de dubidas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A44 C3 C7 Evaluación do traballo diario nas prácticas coa realización de ejercicios.
Examen de prácticas de OpenGL.
Realización dun traballo individual en Maya
50
Objective test A44 Preguntas tipo test sobre os conceptos teóricos.
Preguntas cortas para demostrar o coñecemento da aplicación dos conceptos teóricos.
50
 
Assessment comments

Para superar a materia, o alumno deberá obter unha calificación
mínima de 5
sobre 10 no resultado de combinar as calificaciòns da proba obxectiva e
as prácticas de laboratorio. Para poder facer a media entre as dúas
notas o alumno deberá obter unha nota mínima de 3,5 na proba obxectiva.
Se non obtén esta nota mínima, a nota da materia será a correspondente a
nota da proba obxectiva.

Criterios particulares de
evaluación e asistencia para alumnos con matrícula a tiempo parcial:

A asistencia a prácticas de laboratorio é obrigatoria. En caso de non poder asistir de forma xustificada debe falar co profesor de prácticas para levar a cabo traballo sustitutivo da clase de prácticas e facer unha evaluación dese traballo.

Na segunda oportunidade, mantense a nota obtida nas Prácticas de Laboratorio, non podendo volver a obter nota xa que
resulta da evaluación continua do traballo durante os créditos de práctica
da materia. O alumno pode voltar a facer o exame da proba
obxectiva, sendo os criterios para obter a nota total os indicados ó
principio deste apartado.


Sources of information
Basic Alan Watt. Addison-Wesley (1993). 3D Computer Graphics.
James D. Foley, Andries van Dam, John F. Hughes y Richard L. Philips (). Computer Graphics. Principle and Practice.
Donald Hearn y M. Pauline Baker (1994). Gráficas por Computadora.. Prentice Hall Hispanoamericana

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Programming I/614G01001
Programming II/614G01006

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Immersive, Interactive and Entertainment Systems/614G01062

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.