Identifying Data 2017/18
Subject (*) Application Integration Code 614G01080
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Álvarez Díaz, Manuel
E-mail
manuel.alvarez@udc.es
Lecturers
Álvarez Díaz, Manuel
Losada Perez, Jose
E-mail
manuel.alvarez@udc.es
jose.losada@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description Esta materia céntrase no estudo de técnicas de integración de aplicacións empresariais. Para elo analiza as diferentes aproximacións existentes tanto para facilitar a integración como para xestionala. Para ilustrar todos estes conceptos xerais, farase uso de tecnoloxías utilizadas habitualmente na industria para estes propósitos, como servicios web RESTFul, e sistemas de integración orientada a servizos (SOA). O enfoque da materia é fundamentalmente práctico, polo que se proporcionan múltiples exemplos de código durante as clases teóricas, e a práctica ten un forte impacto na nota final da materia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A56 Capacidade para seleccionar, despregar, integrar e xestionar sistemas de información que satisfagan as necesidades da organización, cos criterios de custo e calidade identificados.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B3 Capacidade de análise e síntese
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para deseñar, implementar e despregar servizos software (con énfasis en servicios web) mediante o uso de tecnoloxías modernas e técnicas de diseño estándar, e para xestionar a sua integración en arquitecturas de sistemas de información orientadas a servizos. A56
B1
B3
C3
C6

Contents
Topic Sub-topic
Parte I. Introducción Tema 1: Introducción as Tecnoloxías de Integración de Aplicacións
Parte II. Integración de Aplicacións: EAI e ESB Tema 2: Introducción a Sistemas de Integración de Aplicacións (EAI) e ESB
Tema 3: Orquestación de Servizos Web
Parte III. Integración de Aplicacións: Servizos Web REST Tema 4: Introducción a Servizos Web REST
Tema 5: Tutorial de JAX-RS
Tema 6: Tutorial de JAX-B
Tema 7: Caso de Estudo
Tema 8: Tutorial Avanzado de JAX-RS

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A56 21 21 42
ICT practicals A56 B1 B3 C3 C6 14 56 70
Supervised projects A56 B1 B3 C3 C6 7 25 32
Multiple-choice questions A56 B3 1 5 6
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases impartidas polo profesor mediante a proxección de transparencias. As clases teñen un enfoque totalmente práctico, explicando os conceptos teóricos mediante o uso de exemplos sinxelos e casos de estudo. As transparencias e o código fonte dos exemplos e os casos de estudo están dispoñibles na páxina Web da materia na ferramenta moodle.
ICT practicals Ao longo do cuadrimestre realizaranse prácticas en grupo, nas que o alumno utiliza a maior parte dos coñecementos teóricos de maneira integrada. A entrega realízase en varias iteracións. O obxectivo da primeira iteración é intentar garantir que o alumno enfoca ben a resolución do problema proposto. Para elo, o profesor intenta detectar erros importantes, e nese caso, orienta ao alumno hacia a sua resolución. Na segunda iteración o alumno corrixe os erros detectados e engade o resto de funcionalidades. A terceira iteración resérvase para os traballos tutelados.

Para os alumnos con matrícula a tempo parcial, o tamaño da práctica será menor, sin que isto supoña un perxuicio na su calificación.
Supervised projects De forma complementaria ás prácticas de laboratorio, propóñense extensións a realizar sobre as mesmas que incluian aspectos non necesariamente explicados directamente nas sesións maxistrais, para que o alumno desenrole a sua capacidade de aprendizaxe de tecnoloxías fronte a novos problemas.
Multiple-choice questions Realizarase un exame de tipo test, co obxectivo de comprobar que o alumno asimiliou os conceptos correctamente. O exame tipo test componse dun conxunto de preguntas con varias respostas posibles, das que só unha é correcta. As preguntas non respostadas non puntúan, e as respostadas erróneamente puntúan negativamente.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Supervised projects
Description
Presencia do profesor nas clases de laboratorio e traballos tutelados para resolver dúbidas relacionadas coas prácticas da materia e para o seguimento na elaboración das mesmas.

As titorías tamén se establecen como un medio de atención personalizada para a resolución de dúbidas relacionadas coa materia.

En xeral para todos os alumnos, e en particular para o caso de alumnos con matrícula a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia, tanto a documentación das sesións maxistrais como a correspondentes ás sesions prácticas estarán accesibles a través da plataforma moodle da Universidade. Adicionalmente, poderán contactar cos profesores da materia de forma presencial a través de titorías ou de forma telemática a través de correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A56 B1 B3 C3 C6 A práctica estructúrase en 3 partes (chamadas iteracións). É obrigatorio presentar as dúas primeiras iteracións. A corrección realízase mediante unha defensa dos membros do grupo có profesor. A corrección da primeira iteración non leva asociada unha nota (pero a súa entrega é obrigatoria). Polo contrario, preténdese asegurar que o alumno enfoque ben o desenrolo da práctica. O profesor pon a nota da parte obrigatoria da práctica despois da corrección da segunda iteración, e pon a nota da parte opcional despois da corrección da terceira iteración. É necesario obter polo menos un 5 na práctica para que se faga a media coa calificación obtida para a parte teórica. 40
Supervised projects A56 B1 B3 C3 C6 Evaluación incluida na parte opcional da práctica. 20
Multiple-choice questions A56 B3 Realizarase un exame de tipo test, co obxectivo de comprobar que o alumno asimilou os conceptos correctamente. 40
 
Assessment comments

Para aprobar a materia é preciso obtener:

  • Un mínimo de 5 puntos (sobre 10) na evaluación da práctica.
  • Un mínimo 4,5 puntos (sobre 10) no exame tipo test.
  • Un mínimo de 5 puntos (sobre 10) na nota final, que se calcula como: 0,40*notaExame + 0,40*notaPractica + 0,20*notaTraballos

Observacións adicionais:

  • As notas de prácticas e exámes aprobados consérvanse para a convocatoria correspondente á segunda oportunidade (pero NON para o seguinte curso)
  • Para o caso de alumnos matriculados a tempo parcial e dispensa académica con exención de asistencia, flexibilizaránse as datas/horarios de defensa das diferentes revisións dos traballos realizados na materia.

Sources of information
Basic Bill Burke (2013). RESTful java with JAX-RS 2.0. O’Reilly
Leonard Richardson, Sam Ruby (2007). RESTful Web Services. O’Reilly
Poornachandra Sarang, Frank Jennings, Matjaz Juric, Ramesh Loganathan (2007). SOA Approach to Integration: XML, Web services, ESB, and BPEL in real-world SOA projects. Packt Publishing

Recursos en Internet:

- Estándares XML e Servizos Web

http://www.w3c.org

- Estándares BPEL para fluxos inter-aplicación:

http://docs.oasis-open.org/wsbpel/2.0/wsbpel-v2.0.pdf (WS-BPEL 2.0)

- Implementación de Referencia de JAX-RS

https://jersey.java.net/

Complementary Masoud Kalali, Bhakti Mehta (2013). Developing RESTful Services with JAX-RS 2.0, WebSockets, and JSON. Packt Publishing
Gregor Hohpe, Bobby Woolf (2003). Enterprise Integration Patterns: Designing, Building, and Deploying Messaging Solutions. Addison-Wesley Professional
Herbert Schildt (2012). Java 8. Anaya Multimedia
Brett McLaughlin (2006). Java and XML, Third Edition. O’Reilly
Grady Booch, James Rumbaugh, Ivar Jacobson (2005). Unified Modeling Language User Guide, 2nd edition. Addison-Wesley Professional


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Software Design/614G01015
Networks/614G01017
Internet and Distributed Systems/614G01023

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.