Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Proxectos de Desenvolvemento Software Código 614G01087
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Mato Abad, Virginia
Correo electrónico
virginia.mato@udc.es
Profesorado
Cedrón Santaeufemia, Francisco Abel
Garcia Vazquez, Rafael Carlos
Mato Abad, Virginia
Correo electrónico
francisco.cedron@udc.es
rafael.garcia@udc.es
virginia.mato@udc.es
Web
Descrición xeral Un problema importante no desenvolvemento de proxectos software é todo o relacionado co incumprimento de prazos e custos. Dentro do conxunto de técnicas para resolvelo, están os relativos a unha axeitada xestión dos recursos humanos, así como a realización dunhas estimacións realistas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A25 Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware.
A26 Capacidade para valorar as necesidades do cliente e especificar os requisitos sóftware para satisfacer estas necesidades, reconciliando obxectivos en conflito mediante a procura de compromisos aceptables dentro das limitacións derivadas do custo, do tempo, da existencia de sistemas xa desenvolvidos e das propias organizacións.
A29 Capacidade de identificar, avaliar e xestionar os riscos potencias asociados que se puideren presentar.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B7 Preocupación pola calidade
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para comprender a importancia do control de prazos e custos na implantacion dun proxecto software A25
A26
A29
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
C1
C2
C4
C6
Saber utilizar técnicas de estimación A25
A26
A29
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
C2
C6

Contidos
Temas Subtemas
Teoría Tema 1. Técnicas de Estimación:
1.1. Introducción
1.2. Métodos de Estimación
1.3. Estimación do Tamaño dun Proxecto Software: Puntos Función, Puntos de Casos de Uso, Puntos Historia.
1.4. Estimación do Esforzo, Duración e Coste dun Proxecto Software: ISBSG, COCOMO II, SLIM, etc.

Tema 2. Dimensions dun proxecto software (peopleware).
Práctica Exercicios sobre técnicas de estimación.
Traballos tutelados Traballos propostos para o seu desenvolvemento polo alumno

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A25 A29 B3 B4 B7 B9 C4 C6 21 42 63
Traballos tutelados A26 B1 B2 B3 B7 B8 B9 C1 C2 6 24 30
Prácticas de laboratorio A25 A26 A29 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C4 C6 14 28 42
Proba obxectiva A25 A26 B1 B3 B4 C1 C2 C6 2 12 14
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O método maxistral utilízase para a presentación dos coñecementos teóricos relacionados cos distintos temas
Traballos tutelados O traballo autónomo é un grupo tutelado que permite aos alumnos levar a práctica, a través de exercicios propostos por eles mesmos, dos coñecementos adquiridos ao longo do curso.
Prácticas de laboratorio As clases prácticas dedicásense a realizar prácticas e exercicios vinculados co temario exposto a trave
és do método maxistral.
Proba obxectiva Exame escrito para valorar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Combínanse tanto a exposición maxistral coma as prácticas, nas que se combina o traballo autónomo e o tutelado.

O método maxistral utilízase para a presentación dos coñecementos teóricos relacionados cos distintos temas.

As clases prácticas dedicásense á realización de prácticas e exercicios relacionados co temario exposto a través do método maxistral.

O traballo autónomo e en grupo tutelado permite aos alumnos levar á práctica os coñecementos adquiridos ao longo do curso.
En todo momento se fomentará a participación dos alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A25 A26 A29 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C4 C6 Valoraranse nas prácticas, tanto o nivel técnico coma a completitud, claridade e xustificación desta, así como o participación activa na súa realización. 25
Proba obxectiva A25 A26 B1 B3 B4 C1 C2 C6 Dominio dos coñecementos teóricos e prácticos da materia a través dun exame escrito individual 50
Traballos tutelados A26 B1 B2 B3 B7 B8 B9 C1 C2 Nestas prácticas os alumnos terán que resolver, de xeito autónomo, o traballo proposto polo profesor 25
 
Observacións avaliación

O obxectivo da avaliación é constatar que os alumnos pousen
as competencias fundamentais necesarias.

A nota final de cada alumno, consta de tres partes:

   - Exame escrito individual: 50%

   - Práctica individual sobre o obxectivo do curso: 25%

   - Traballo en grupo tutelado:
25%

Para aprobar a materia é preciso obter unha puntuación
global minima de 5 puntos sobre 10 e cumprir as seguintes restricións:

   - É necesario ter
un mínimo de 4,5 puntos sobre 10 no exame escrito.

   - É necesario ter
un mínimo de 4,5 puntos sobre 10 na práctica indivudual.

   - É necesario ter un mínimo de 4,5 puntos sobre 10 no traballo tutelado.


Fontes de información
Bibliografía básica

- “Ingeniería del software. Un enfoque práctico”. Roger S. Pressman. 7ª edición. McGraw-Hill.

- “Software engineering”. Ian Sommerville. 9ª edición. Addison-Wesley.

- “Desarrollo y gestión de proyectos informáticos”. Steve McConnell. McGraw-Hill.

- “Ingeniería del software. Aspectos de gestión. Tomo 1: Conceptos básicos, teoría, ejercicios y herramientas”. Román López-Cortijo y García y Antonio de Amescua Seco. Instituto Ibérico de la Industria del Software (www.iiis.es).

- “IEEE standard for software configuration management plans”. Estándar IEEE 828-1990.

- “IEEE guide to software configuration management”. Guía IEEE 1042-1987.

- “Metrics and models in software quality engineering”. Stephen H. Kan. Addison-Wesley.

- Software Engineering Institute: http://www.sei.cmu.edu/.

- International Function Point Users’ Group (IFPUG): http://www.ifpug.org.

- Peopleware Productivite Projects and Teams. Third Edition (2013). Tom DeMarco y Timothy Lister. Dorset House Publishing.

- Practical Softwre Project Estimation. 3rd. Edition (2010). ISBSG. McGraw-Hill.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías