Identifying Data 2020/21
Subject (*) Administration of Infrastructures and Information Systems Code 614G01113
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Enxeñaría de Computadores
Coordinador
Rey Expósito, Roberto
E-mail
roberto.rey.exposito@udc.es
Lecturers
Rey Expósito, Roberto
E-mail
roberto.rey.exposito@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description O obxectivo desta materia é proporcionar ao alumnado o coñecemento básico necesario para a administración de sistemas informáticos. Isto inclúe a administración e despregamento de infraestruturas servidor e clúster facendo uso de tecnoloxías de virtualización e almacenamento en rede. A orientación da materia é eminentemente práctica, traballando con tecnoloxías, ferramentas e servizos habituais nestas contornas.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Sen modificacións.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

- Prácticas de laboratorio
- Traballos tutelados

*Metodoloxías docentes que se modifican

- Proba mixta: realizarase de xeito non presencial a través dunha proba en liña mediante Moodle ou plataforma similar.
- Sesión maxistral: modifícase para adaptarse a unha situación de docencia a distancia onde os contidos da materia pasan a expoñerse mediante videoleccións gravadas que se suben á plataforma Microsoft Stream e fanse accesibles tamén en Teams/Moodle. O profesorado resolverá dúbidas sobre os contidos tratados nos vídeos durante a franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade, ademais dos horarios de titorías.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

- Correo electrónico: Diariamente. Resolución de dúbidas, solicitude de citas para encontros virtuais e orientación/seguimento dos traballos tutelados. Resolución baixo demanda de calquera outra cuestión relacionada coa materia en calquera das súas dimensións.
- Moodle: Diariamente. Canle principal utilizado para os avisos importantes da materia e para organizar todo o material das clases teóricas e prácticas. Puntualmente poderíase empregar para resolución de dúbidas comúns facendo uso de foros especializados.
- Teams: Diariamente. Resolución de dúbidas baixo demanda en horario de titorías e orientación/seguimento dos traballos tutelados facendo uso de chats privados cos/as alumnos/as. Puntualmente poderíase empregar para a defensa de prácticas e/ou traballos tutelados facendo uso de videochamadas onde o/a alumno/a compartiría o seu escritorio co profesor para amosar o traballo realizado. Tamén sería posible a resolución de dúbidas deste modo se o profesor o considera necesario e sempre dependendo das necesidades do alumnado.

4. Modificacións na avaliación

Mantéñense as metodoloxías avaliadas e os seus pesos na cualificación global pero adaptadas para realizarse de xeito non presencial mediante probas avaliables en liña.

*Observacións de avaliación:

Mantéñense as mesmas condicións globais para aprobar a materia tanto para a primeira oportunidade como para a segunda.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Sen cambios no material bibliográfico.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A52 Capacidade para comprender o contorno dunha organización e as súas necesidades no ámbito das tecnoloxías da información e as comunicacións.
A53 Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar, avaliar, construír, xestionar, explotar e manter as tecnoloxías de hárdware, sóftware e redes dentro dos parámetros de custo e calidade adecuados.
A55 Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar e xestionar redes e infraestruturas de comunicacións nunha organización.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B3 Capacidade de análise e síntese
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacity to select, design, deploy, integrate, evaluate, build, manage, exploit and maintain the hardware, software and network technologies within appropriate cost and quality parameters. A52
A53
B1
B3
C6
C8
Capacity for selecting, designing, deploying, integrating and managing infrastructure and network communication infrastructures in an organization. A52
A55
B1
B3
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
Despregamento e administración de infraestrutura
1. Cloud Computing
Introduction
Service Models
Deployment
Example of a public cloud provider: Amazon Web Services
2. Virtualization Virtualization Technologies
Server Virtualization
Container technologies
Seminar and exercises on Docker
3. Clusters Cluster Elements
Administration
Monitorization
Seminar on container clustering
Seminar on distributed Big Data infrastructures

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A53 A55 B1 B3 C6 18 36 54
Mixed objective/subjective test A52 A53 A55 B3 B1 3 6 9
Supervised projects A53 A55 B1 B3 C6 3 18 21
Guest lecture / keynote speech A52 A53 A55 C6 C8 21 42 63
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Practical exercises on selection, design, deployment, evaluation and management of storage infrastructure, both on premises and on the cloud, to work on the concepts discussed in the classroom.
Mixed objective/subjective test Test made up of evaluation questions to validate that the students have understandood the theoretical concepts and they know how to put it into practice.
Supervised projects Resolución dun caso de estudio de maior dificultade aos realizados nas prácticas de laboratorio, analizando en maior profundidade unha aplicación, ferramenta ou tecnoloxía específica directamente relacionada cós contidos da materia.
Guest lecture / keynote speech Classroom presentation on the topics of the subject to transmit knowledge and ease the learning and assimilation process of the discussed concepts.


Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Supervised projects
Description
Solving doubts of the students on the lab exercises.

Personalized attention to those students with part-time enrollment or with difficulties to attend lectures due to special circumstances.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A53 A55 B1 B3 C6 A avaliación das prácticas de laboratorio realizarase ao longo do curso có obxectivo de valorar os coñecementos adquiridos e o traballo do alumnado durante as sesións prácticas. 40
Supervised projects A53 A55 B1 B3 C6 O traballo tutelado é opcional e consistirá na resolución dun caso de estudio de maior complexidade aos realizados nas prácticas. Aínda que se proporán posibles temas para realizar o traballo, incentivarase que os/as alumnos/as desenvolvan e resolvan propostas propias. 20
Mixed objective/subjective test A52 A53 A55 B3 B1 Proba individual realizada ao final do cuadrimestre para avaliar os conceptos teóricos do temario desenvolvido durante as sesións maxistrais así como a súa aplicación nas prácticas de laboratorio. 40
 
Assessment comments

It is required at least 40% of lab exercises and 40% of the written exam. If these conditions are not met but the final mark (applying the formula) is above 5 then the final mark will be 4 (Fail) out of 10. Thus, an 8 in labs and 3 in examn then the  pondered mark is 5.5, but in the academic record of the student it will be specified a 4 (Fail).

Failing in June means that there is an opportunity of retake the exam in July, maintaiining the lab qualification. In this case it will be required only a 40% in the written exam and a final note over 5.

Part time students will be specially considered in order to support his/jer work. There will be some addtional flexibility and personalized treatment for them.


Sources of information
Basic Somasundaram Gnanasundaram, Alok Shrivastava (2012). Information Storage and Management, 2nd Edition. John Wiley & Sons
Kief Morris (2016). Infrastructure as Code. O'Reilly
Ulf Troppens, Rainer Erkens, Wolfgang Müller (2009). Storage Networks Explained, 2nd Edition. John Wiley & Sons
Miguel Darío González Río (2016). Tecnologías de Virtualización. IT Campus Academy
Matthew Portnoy (2016). Virtualization Essentials, 2nd Edition. Sybex

* Didactic Matherial in Moodle.

Complementary Luis Joyanes Aguillar (2014). Big Data: Análisis de grandes volúmenes de datos en organizaciones. Marcombo
Jeff Nickoloff, Stephen Kuenzli (2019). Docker in Action, 2nd Edition. Manning Publications
Tom White (2015). Hadoop: The Definitive Guide, 4th Edition. O'Reilly
Mikael Krief (2019). Learning DevOps. Packt Publishing
Sam Alapati (2016). Modern Linux Administration: How to Become a Cutting-Edge Linux Administrator. O'Reilly


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Operating Systems/614G01016
Networks/614G01017
Operating Systems Administration/614G01047

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Computer Infrastructure Engineering/614G01059

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.