Identifying Data 2022/23
Subject (*) Computer Structure Code 614G01202
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría de Computadores
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Esta materia rexerase polo contido e normativa da materia:

614G01012 Estructura de Computadores Coordinación: Andrade Canosa, Diego

Study programme competencies
Code Study programme competences
A15 Capacidade de coñecer, comprender e avaliar a estrutura e a arquitectura dos computadores, así como os compoñentes básicos que os conforman.
B1 Capacidade de resolución de problemas
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade de coñecer, comprender e avaliar a estrutura e a arquitectura dos computadores, así como os compoñentes básicos que os conforman. A15
B1
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
1. Evaluación de prestacións 1. Introducción
2. Definición de métricas de rendemento
3. Evaluación e comparación de rendemento
4. Técnicas de medida e benchmarks
2. Paralelismo a nivel de instrucción 1. Introducción
2. Dependencias e paralelismo a nivel de instrucción
3. Riscos na execución
4. Cauce segmentado no MIPS
3. Procesamento de saltos 1. Técnicas fixas e estáticas
2. Técnicas dinámicas
3. Salto retardado
4. Sistemas de memorias 1. Introducción
2. Memoria principal
3. Xerarquía de memoria
5. Cachés 1. Introducción
2. Operación dun sistema caché
3. Rendemento dunha caché
4. Técnicas de optimización
6. Memoria virtual 1. Introducción á memoria virtual
2. Memoria virtual paxinada
3. Memoria virtual segmentada
4. Memoria virtual segmentada con paxinación
7. Sistemas de almacenamento 1. Conceptos básicos
2. Tipos de dispositivos de almacenamento
3. RAID de discos
8. Buses: conexión E/S con CPU/Memoria 1. Introducción. Estructura e uso básico
2. Elementos de deseño dun bus
3. Exemplo de buses estándar

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A15 29 37.7 66.7
Problem solving A15 B1 10 20 30
Laboratory practice A15 C6 20 30 50
Objective test C7 3 0 3
 
Personalized attention 0.3 0 0.3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de fases de debate cos estudantes. Todo iso coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Se farán sesións maxistrais sobre gran parte dos contidos do temario, normalmente como punto de partida para o resto de actividades previstas para cada punto.

Neste tipo de sesións se fomentará a adquisición dos coñecementos asociados á competencia A15.
Problem solving Clases na que o profesor resolverá un número dado de problemas que permitirá afianzar os conceptos plantexados nas clases maxistrais.

Neste tipo de sesións se fomentará a adquisición das competencias A15, B1 xa que se encamiñan a mellorar a capacidade do alumno de resolver problemas relacionados coa arquitectura de computadores.
Laboratory practice Actividade que permite ós estudantes aprender e afianzar os coñecementos xa adquiridos mediante a realización de sesións prácticas en ordenadores.

Permitirán ós alumnos familiarizarse cos aspectos prácticos da asignatura. As sesións se completan cunha serie de cuestionarios na ferramenta Moodle que permiten ós alumnos comprobar o nivel de coñecemento adquirido nas sesións de prácticas.

En este tipo de sesiones se fomentará la adquisición de la competencia A15, ya que la realización de las prácticas requiere la capacidad del alumno de resolver problemas de arquitectura de computadores. Como tienen que utilizar su conocimiento para resolver los problemas que se les plantea, también se ejercita la competencia C6.

Objective test Actividade realizada para a evaluación do coñecemento e as capacidades adquiridas polos alumnos con esta materia.

Consiste nunha proba escrita con preguntas para a evaluación individual obxetiva de cada alumno.

En esta proba se comprobará a adquisición da competencia A15.
En xeral todas as actividades de evaluación fomentan a adquisición da competencia C7, ya que se pon en valor a importancia da aprendizaxe.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Laboratory practice
Description
A atención personalizada na realización das prácticas de laboratorio e resolución de problemas se amosa imprescindible para dirixir os alumnos no desenvolvemento do traballo. Ademáis, esta atención servirá para validar e avaliar o traballo que ven sendo realizado polos alumnos en distintas fases do seu desenvolvemento ata a súa finalización.

Por otra banda, se recomendará ós alumnos a asistencia a titorías como método de axuda.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test C7 Se comprobará que o alumno adquiriu os coñecementos impartidos nas sesións maxistrais e que é capaz de resolver exercicios similares ós vistos nas clases dedicadas á solución de problemas. 70
Problem solving A15 B1 Ó longo do curso se completarán unha serie de probas que permitan avaliar a capacidade dos alumnos para resolver problemas con iniciativa, autonomía e creatividade. 10
Laboratory practice A15 C6 Ó longo do curso se completarán unha serie de probas que permitan avaliar a capacidade dos alumnos para resolver problemas de carácter práctico coas ferramentas introducidas nas prácticas de laboratorio. 20
 
Assessment comments

O 70% da calificación corresponde á proba obxetiva final, o 20% a probas relacionadas coas prácticas de laboratorio e o 10%
restante a probas relacionadas coa solución de problemas. O alumno deberá alcanzar alomenos o 40% da calificación asociada á proba obxetiva final para superar a asignatura. Do mesmo modo, o alumno deberá alcanzar alomenos o 50% da calificación total para superar a asignatura.


Si un alumno non asistise ás probas asociadas á solución de
problemas ou ás prácticas de laboratorio non poderá recuperalas na primeira oportunidade.

 Na segunda oportunidade se permitirá recuperar o 100% da
calificación, incluindo as probas anteriormente mencionadas.

 Se considerará como "non presentados" os alumnos que non realicen a proba obxetiva.

 Os alumnos que cursen a asignatura a tempo parcial realizarán as
mismas probas de avaliación que os alumnos que as cursen a tempo
completo. Se asegurará que os seus horarios de clase e os horarios das probas a realizar sexan compatibles co horario que teñan
estipulado que deben asistir ó centro.

Sources of information
Basic Hennessy, J. L. y Patterson, D. A. (2011). Computer architecture. A quantitative approach. Morgan Kaufmann
Patterson, D. A. y Hennessy, J. L. (2011). Estructura y Diseño de Computadores. La interfaz hardware/software. Reverté

Complementary Stallings, W. (2009). Computer Organization and Architecture: Designing for Performance. Prentice Hall
Patterson, D. A. y Hennessy, J. L. (2005). Computer organization and design: The hardware/software interface. Morgan Kaufmann
Hamacher, C., Vranesic, Z., Zaky, S. y Manjikian, N. (2011). Computer Organization and Embedded systems. McGraw-Hill
Kernighan, R. (1991). El lenguaje de programación C. Prentice Hall
F. García, J. Carretero, J. D. García y D. Expósito (2009). Problemas Resueltos de Estructura de Computadores. Paraninfo


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.