Identifying Data 2022/23
Subject (*) Requirements Engineering Code 614G01222
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://guiadocente.udc.es/guia_docent/index.php?centre=614&ensenyament=614G01&assignatura=614G01027&any_academic=2017_18&am
General description Esta materia rexerase polo contido e normativa da materia:

614G01027 Enxeñaría de Requisitos Coordinador: Rodríguez Rubio, Miguel

Study programme competencies
Code Study programme competences
A26 Capacidade para valorar as necesidades do cliente e especificar os requisitos sóftware para satisfacer estas necesidades, reconciliando obxectivos en conflito mediante a procura de compromisos aceptables dentro das limitacións derivadas do custo, do tempo, da existencia de sistemas xa desenvolvidos e das propias organizacións.
A28 Capacidade de identificar e analizar problemas, e deseñar, desenvolver, implementar, verificar e documentar solucións sóftware sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar a análise de requisitos como unha das fases do ciclo de vida do software A26
A28
B3
B4
C2
C6
C7
C8
Identificar o fluxo de traballo de requisitos nunha metodoloxía estándar como o Proceso Unificado A26
A28
B3
B4
C2
C6
C7
C8
Coñecer e saber aplicar os artefactos de enxeñaría de requisitos na Fase de Inicio do Proceso Unificado A26
A28
B1
B2
B3
B4
C2
C3
C4
C6
C7
C8
Coñecer e saber aplicar os artefactos de enxeñaría de requisitos na Fase de Elaboración do Proceso Unificado A26
A28
B1
B2
B3
B4
C2
C3
C4
C6
C7
C8
Coñecer as principais tarefas involucradas na xestión de requisitos: elicitación, negociación, validación, xestión de cambios, trazabilidade, etc. A26
A28
B1
B2
B3
B4
C2
C3
C4
C6
C7
C8
Identificar o fluxo de traballo de requisitos nunha metodoloxía áxil como Scrum A26
A28
B1
B2
B3
B4
C2
C3
C4
C6
C7
C8
Desenvolver un problema desde a súa especificación de requisitos inicial até o seu deseño e implementación nunha linguaxe orientada a obxectos como Java A26
A28
B1
B2
B3
B4
C2
C3
C4
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución • Introdución á enxeñaría de requisitos
• A enxeñaría de requisitos nas metodoloxías de desenvolvemento
• A enxeñaría de requisitos no Proceso Unificado
2. Os requisitos na fase de inicio • Características da fase de inicio
• Documento de visión
• Especificación suplementaria
• Glosario
3. Casos de uso • Obxectivos
• Actores
• Casos de uso
• Diagrama de casos de uso
• Problemas comúns con casos de uso
• Casos de uso no fluxo de requisitos
4. Os requisitos na fase de elaboración • Introducción
• Artefactos da fase de elaboración
• Modelo conceptual do dominio
• Modelado dinámico
5. Requisitos e Deseño • Modelo de deseño
• Patróns GRASP
• Realización de casos de uso
• Casos de uso e interfaces de usuario
6. Xestión de requisitos • Características dos requisitos
• Elicitación de requisitos
• Requisitos non ambiguos
• Verificación de requisitos
• Atributos dos requisitos
• Xestión de cambios
• Trazabilidade
7. Enxeñaría de requisitos nas metodoloxías áxiles • Introducción
• O Proceso Unificado Áxil
• Metodoloxía Scrum
• Casos de Uso vs. Historias de Usuario

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A26 B1 C7 21 51 72
Laboratory practice A28 B2 B4 C3 13 28 41
Objective test C2 3 0 3
Supervised projects B3 C4 C6 C8 8 20 28
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases maxistrais nas que se expoñen os conceptos teóricos da materia utilizando como recursos a pizarra, a proxección de materiais en formato electrónico, apuntes en formato electrónico, consulta de páxinas web e outro tipo de materiais que estean dispoñibles no campus virtual
Laboratory practice Practicas realizadas en grupos nas que os estudantes poñen en práctica os coñecementos teóricos impartidos nas sesións maxistrais. As prácticas consistirán na realización das tarefas de enxeñaría de requisitos dun problema particular.
Objective test Proba escrita mediante a que se valoran os coñecementos adquiridos polo estudantado. Cada estudante deberá aplicar tanto os seus coñecementos tanto a nivel teórico coma a nivel práctico.
Supervised projects Traballos realizados en grupo nos que os estudantes poñen en práctica cómo transitar dende a especificación de requisitos realizada nas prácticas ata o deseño e a implementación final do software.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A atención personalizada aos alumnos comprende:
- Tutorías presenciais
- Tutorías virtuais a través dos foros do campus virtual
- Seguimento do labor realizado nas prácticas de laboratorio e traballos tutelados
- Encontros personalizados para resolver dúbidas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A28 B2 B4 C3 Realizaranse varias entregas de practicas ao longo do curso. O desenvolvemento é incremental e cada entrega estará baseada na anterior, polo que non é posible entregar unha práctica se non se entregou a anterior. 30
Supervised projects B3 C4 C6 C8 Os traballos tutelados continúan as prácticas e tamén seguen una metodoloxía incremental, polo que tampoco podense presentar sen ter presentado o traballo ou práctica anterior.

A calificación do último traballo, ao englobar ao resto de traballos e prácticas, considérase parte da avaliación final e entregarase coas calificacións finais da asignatura.
20
Objective test C2 Proba escrita realizada ao final do curso sobre contidos teórico-prácticos.

A proba obxectiva é obrigatoria para aprobar a materia e tamén é obrigatorio obter unha nota mínima de 4 para poder facer media cos outros elementos avaliables.
50
 
Assessment comments

En caso de non chegar á nota mínima na proba obxectiva, en calqueira das oportunidades, implicará que non se poida obter máis dun 4,5 na nota final da materia.

Aspectos a ter en conta para a avaliación de segunda oportunidade (Xullo):

    A nota das prácticas de laboratorio e dos traballos tutelados será a obtida na primeira oportunidade (non haberá entrega de prácticas ou traballos na segunda oportunidade).

Aspecto a ter en conta en caso de matrícula a tempo parcial:

    Elimínase a obrigatoriedade de asistir as actividades nas que se poida esixir presencialidade, como son os TGRs.


Sources of information
Basic Larman, Craig (2005). Applying UML and Patterns (3rd ed.). Pearson Education
James Rumbaugh y otros (). El Lenguaje Unificado de Modelado. Manual de Referencia. Addison Wesley
McLaughlin, Brett; Pollice, Gary & West, David (2007). Head First Object-Oriented Analysis & Design. O’Reilly Media
Alvarez, Alonso; De las Heras, Raquel; Lasa, Carmen (2002). Métodos ágiles y Scrum. Anaya Multimedia
Eckel, Bruce (2007). Piensa en Java (4ª ed.). Pearson Educación
Kruchten, Philippe (2004). The Rational Unified Process: An Introduction. Addison-Wesley
Cockburn, Alistair (2001). Writing effective use cases. Addison-Wesley

Complementary Pilone, Dan & Miles, Russ (2008). Head First Software Development. O’Reilly Media
Adolph, Steve; Bramble, Paul (2002). Patterns for Effective Use Cases. Addison-Wesley Professional
Braude, Eric J.; Bernstein, Michael E. (2011). Software Engineering: Modern Approaches (2nd ed.). John Wiley and Sons
Larman, Craig (2002). UML y Patrones (2º ed.). Pearson Educación
Stevens, P. y Pooley, R. (2006). Using UML. Software Engineering with Objects and Components. Addison-Wesley Professional


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Software Design/614G01015
Software Process/614G01019

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Development Methodologies/614G01224

Subjects that continue the syllabus
Software Verification and Validation/614G01225

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.