Identifying Data 2022/23
Subject (*) Development Methodologies Code 614G01224
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://guiadocente.udc.es/guia_docent/index.php?centre=614&ensenyament=614G01&assignatura=614G01051&any_academic=2017_18&am
General description Esta materia rexerase polo contido e normativa da materia:

614G01051 Metodoloxías de Desenvolvemento Coordinación: Rodríguez Rubio, Miguel

Study programme competencies
Code Study programme competences
A22 Coñecemento e aplicación dos principios, metodoloxías e ciclos de vida da enxeñaría do sóftware.
A25 Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware.
A27 Capacidade de dar solución a problemas de integración en función das estratexias, estándares e tecnoloxías dispoñibles.
A30 Capacidade para deseñar solucións apropiadas nun ou máis dominios de aplicacións utilizando métodos da enxeñaría do sóftware que integren aspectos éticos, socias, legais e económicos.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B7 Preocupación pola calidade
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os diferentes tipos de metodoloxías de desenvolvemento de software e os seus fundamentos. A22
A25
A30
B3
B8
C1
C4
C6
C7
Ser capaz de seleccionar a metodoloxía de desenvolvemento máis adecuada e adaptala ás necesidades do proxecto Software e a organización que o desenvolve. A22
A27
B1
B4
C1
C3
C4
C6
C8
Utilizar ferramentas metodolóxicas para o desenvolvemento en entornos colaborativos. A27
B1
B2
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C6
C8
Coñecer metodoloxías e técnicas para a reutilización, evolución e mantemento de proxectos. A22
A30
B1
B2
B3
B8
C1
C3
C6
C7
Adaptar as metodoloxías aos requisitos éticos, sociais e legais. A27
B8
C1
C2
C4
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución * Metodoloxía vs método.
* Metodoloxías de desenvolvemento de software.
* O ciclo de vida do software.

2. Metodoloxías Clásicas * Cascada
* Prototipado
* Espiral
* Incremental
* Desenvolvemento rápido de aplicacións
3. Metodoloxías axiles * O Manifesto Agile
* Principios Agile
* Características das metodoloxías áxiles.



4. Scrum * Fundamentos e características de Scrum
* Roles: Product owner, ScrumMaster, o Equipo
* Xuntanzas: Planificación de Sprint , Revisión do Sprint, Retrospectiva do Sprint, Xuntanza diaria de Scrum
* Artefactos: Product backlog, Sprint backlog, gráficas Burndown
* Prácticas de xestión de proxectos Scrum
* Erros comúns na aplicación de Scrum
5. Programación Extrema (XP) * Fundamentos e características de XP
* Valores e Principios
* Prácticas XP: Prácticas Principais e Corolario
* O equipo de desenvolvemento XP
6. O proceso unificado de desenvolvemento * Fundamentos e características do Proceso Unificado
* A Linguaxe Unificada de Modelado (UML)
* Casos de uso
* Centrado na arquitectura
* O Ciclo de vida e as fases do Proceso Unificado: Inicio, Elaboración, Construción e Transición.
7. Desenvolvemento colaborativo * Desenvolvemento en equipo
* Desenvolvemento en aberto.
* Xestión dunha comunidade de software libre.
* Ferramentas de traballo colaborativo.
8. Evolución e mantemento do software * Mantemento e evolución do software.
* Control de versións.
* Xestión de erros.
9. Aspectos sociais, legais e éticos no desenvolvemento software * O código ético e de práctica profesional na Enxeñaría do Software da ACM/IEEE-CS
* Software libre e Software privativo.
* Licenzamento e propiedade intelectual no Software.
* Interoperabilidade e uso de estándares.
* Seguridade e confianza.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 21 42 63
Laboratory practice 14 28 42
Seminar 5 5 10
Long answer / essay questions 2 20 22
Objective test 3 6 9
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases expositivas de presentación dos coñecementos teóricos empregando diferentes recursos: pizarra, proxección de material en formato electrónico, apuntes en formato electrónico e os recursos facilitados pola equipa docente da materia na facultade virtual.

O material das sesións estará dispoñible na plataforma de teleformación, polo que os estudantes con dedicación a tempo parcial poderán seguir a materia, ademais estará dispoñible a bibliografía recomendada para cada un dos temas tratados na materia.
Laboratory practice Prácticas deseñadas pola equipa docente da materia baseadas nos coñecementos que cada estudante vai adquirindo. Estes traballos serán desenvolvidos en grupo. Traballarase no uso de ferramentas de apoio a implantación dunha metodoloxía un proxecto de desenvolvemento Software.

As prácticas de laboratorio serán presenciais na aula. Desenvolverase un proxecto conxunto en equipos de 4-8 persoas con colaboración entre os diferentes grupos da clase.

Para os alumnos que con dedicación a tempo parcial, poderanse realizar adaptacións específicas que permitan a realización das prácticas, se é posible participando a través de Internet cun grupo da clase ou definindo un plan de traballo individual que encaixe coa súa dispoñibildade.
Seminar O longo do curso organizaranse seminarios nos que se comentarán a modo de foro de debate as lecturas cos seus correspondentes ensaios críticos elaborados polos alumnos. Tratarase de chegar a conclusións que relacionen os artigos cos cos obxectivos e temario da materia, para adquirir coñecementos mediante a posta en común do traballo individual realizado polos alumnos do grupo.

A participación nos seminarios poderá ser substituída nos alumnos con dedicación a tempo parcial coa participación no foro da materia comentando cada un das diferentes lecturas.
Long answer / essay questions Os alumnos deberán elaborar ensaio que analice de forma crítica varios artigos propostos polo profesor preferiblemente na súa versión orixinal en Inglés sobre os diferentes contidos da materia. Por exemplo: artigo sobre metodoloxías, prácticas, aspéctos éticos e legais, etc...

Os ensaios subiranse a na facultade virtual e se a ferramenta moodle o permite serán compartidos entre os alumnos unha vez rematado o prazo de entrega, de cada un dos mesmos.

Os alumnos a tempo parcial terán a información dispoñible para desenvolver os traballos no moodle e sendo traballos de redacción individuais non precisan adaptación. As consultas poderán trasladalas a través do moodle ou directamente ó profesor a través de correo electrónico ou mediante tutorías.
Objective test Proba escrita mediante a que se valoran os coñecementos adquiridos polo estudantado. Cada estudante deberá aplicar tanto os seus coñecementos tanto a nivel teórico coma a nivel práctico.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Seminar
Long answer / essay questions
Description
* A atención personalizada consistirá na realización de titorías presenciais ou a través do campus virtual para resolver dúbidas sobre os contidos da materia.
* Realizarase o seguimento personalizado das prácticas de laboratorio.
* Así mesmo revisaranse persoalmente cos alumnos os resultados dos ensaios críticos das lecturas.

A atención individualizada será especialmente importante para os alumnos que a causa de ter unha dedicación a tempo parcial non poidan asistir periodicamente a clase.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test Proba escrita realizada ao final do curso sobre contidos teórico-prácticos.

A proba obxectiva é obrigatoria para aprobar a materia. É obrigatorio obter unha nota mínima de 3,5 sobre 10 para poder facer media cos outros elementos avaliables. En caso de non chegar á nota mínima implicará que non se poida obter máis dun 4,5 na nota final da materia
40
Laboratory practice Avaliación continua das prácticas propostas ao longo do curso
Entre os aspectos a considerar á hora de valorar as prácticas, atópanse:
- Rigor no acadamento dos obxectivos perseguidos na práctica empregando as técnicas propostas na asignatura.
- Asimilación dos conceptos perseguidos pola práctica.
- Orixinalidade nas propostas acometidas durante a realización da práctica.
- Responsabilidade na entrega das prácticas en tempo e forma, así coma no uso axeitado dos recursos habilitados para esa fin.
- Valoración do traballo en grupo.
40
Long answer / essay questions Os alumnos deberán realizar ensaios críticos que analicen de forma crítica un artigo científico ou divulgativo sobre os contidos da materia ou a implementación dunha metodoloxía. Polo menos a metade dos artigos estarán dispoñibles en Inglés para a súa lectura.

Valorarase a calidade do traballo, a expresión, o rigor académico. Valorarase adicionalmente o uso do inglés.
20
 
Assessment comments

Aspectos a ter en conta na avaliación da segunda oportunidade de Xullo:

  • A nota de prácticas de laboratorio mantense idéntica á obtida na primeira oportunidade o non poder repetirse a avaliación continua e o traballo en equipos na segunda oportunidade.
  • A nota dos ensaios críticos das lecturas mantense idéntica á obtida na primeira oportunidade, sen embargo existirá a posibilidade de volver a entregar os ensaios críticos das lecturas. Nese caso deberase indicar as diferencias e melloras coa entrega da primeira oportunidade.
  • A nota da proba obxectiva só se mantén no caso de que sexa igual ou superior a cinco na primeira oportunidade. No caso de non superar o cinco na primeira oportunidade será obrigatorio repetir a proba obxectiva.
Considerarase que un alumno preséntase á segunda oportunidade se volve entregar o traballo tutelado ou presentase á proba obxectiva.

Sources of information
Basic Larman, Craig (2004). Agile & Iterative Development. . Addison Wesley
Schwaber, Ken (2004). Agile Project Management with Scrum. Microsoft Press
Fogel, Karl (2010). Creando Software Libre. Edizer, GHANDALF
Jacobson, Ivar ; Booch, Grady; Rumbaugh, James (2000). El proceso unificado de desarrollo de software. Addison Wesley
Beck, Kent ; Andres, Cynthia (2005). Extreme Programming Explained (2nd ed.). Addison Wesley

Complementary Derby, Esther; Larsen Diana (2006). Agile Retrospectives. Making Good Teams Great. Pragmatic Bookshelf
Fox, Armando; Patterson, David (2012). Engineering Long-Lasting Software. Strawberry Canyon LLC
Stallman, Richard M (2010). Free Software, Free Society: Selected Essays of Richard M. Stallman. Free Software Foundation
Raymond, Eric S. (2000). The Cathedral and the Bazaar. O'Reilly
P. Brooks, Erick (1995). The Mythical Man-Month (Capítulo 16- No Silver Bullet). Addison Wesley Logman Inc.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Requirements Engineering/614G01222
Quality Assurance/614G01223

Subjects that continue the syllabus
Software Development Projects/614G01226

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.