Identifying Data 2019/20
Subject (*) Statistical Inference Code 614G02007
Study programme
Grao en Ciencia e Enxeñaría de Datos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Matemáticas
Coordinador
Costa Bouzas, Julian
E-mail
julian.costa@udc.es
Lecturers
Costa Bouzas, Julian
Lombardía Cortiña, María José
E-mail
julian.costa@udc.es
maria.jose.lombardia@udc.es
Web
General description Comprender os fundamentos da inferencia estatística, coñecer as condicións de aplicación das distintas probas estatísticas, paramétricas e non paramétricas, verificando, cos procedementos axeitados, o cumprimento de tales condicións en casos específicos.
Aprender a correcta aplicación das probas estatísticas aos casos reais. Para iso, empregarase o software R.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A17 CE17 - Capacidade para a construción, validación e aplicación dun modelo estocástico dun sistema real a partir dos datos observados e a análise crítica dos resultados obtidos.
A18 CE18 - Capacidade para a análise dun conxunto de datos e a selección e aplicación das técnicas de inferencia estatística e de regresión máis adecuadas para a adquisición de coñecemento para a toma de decisións.
A20 CE20 - Coñecemento das ferramentas informáticas no campo da análise dos datos e modelización estatística, e capacidade para seleccionar as máis adecuadas para a resolución de problemas.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1 - Ser capaz de buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo.
C1 CT1 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as técnicas de inferencia en poboacións finitas para estudar características poboacionais a partir da información suministrada pola mostra. A17
A18
A20
B1
B5
B6
C1
Coñecer as técnicas estatísticas para realizar estimacións de características poboacionais a partir de información obtida con mostraxe aleatoria. A17
A18
A20
B1
B5
B6
C1
Interpretar os resultados das probas de hipóteses como ferramenta para a toma de decisións. A17
A18
A20
B1
B5
B6
C1
Coñecer as técnicas básicas da estatística bayesiana e recoñecer os contextos adecuados para a súa aplicación. A17
A18
A20
B1
B5
B6
C1
Saber manexar con soltura programas informáticos avanzados de análise estatística. A17
A18
A20
B1
B5
B6
C1

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución á inferencia estatística 1.1 Clasificación dos métodos de inferencia estatística
1.2 Poboación e mostra
1.3 Mostraxe de poboacións finitas
2. Estimación puntual 2.1 Conceptos xerais
2.2 Propiedades desexables dos estimadores
2.3 Estimación de parámetros de interese
2.4 Procedementos para a construción de estimadores
3. Intervalos de confianza 3.1 Método pivotal
3.2 Intervalos de confianza de parámetros de interese para unha mostra
3.3 Intervalos de confianza de parámetros de interese para dúas mostras
4. Probas de hipótese 4.1 Hipótese estatística
4.2 Tipos de erros
4.3 Nivel crítico (p-valor) e potencia dun contraste
4.4 Probas paramétricas dunha e dúas mostras
4.5 Análise da varianza
5. Probas non paramétricas 5.1 Probas de bondade de axuste
5.2 Probas de independencia e homoxeneidade para datos categóricos
6. Introdución á estatística bayesianas 6.1 Principios básicos. Distribucións a Priori e Posteriori
6.2 Distribucións conxugadas
6.3. Aplicacións á inferencia paramétrica e probas de hipótese

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A17 A18 A20 B1 B5 B6 C1 20 24 44
Seminar A17 A18 A20 B1 B5 B6 C1 10 14 24
Mixed objective/subjective test A17 A18 A20 B1 B5 B6 C1 3 3 6
Guest lecture / keynote speech A17 A18 A20 B1 B5 B6 C1 30 40 70
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Aprenderase a usar o programa gratuíto de orientación estatística e gráfica R, coñeceranse as súas estruturas de programación e se realizarán estudos de datos estatísticos, tanto reais como simulados.
Seminar Os seminarios reforzarán tanto o carácter aplicado da materia como a súa interactividade. Os estudantes poderán expoñer as súas dúbidas e inquietudes referidas á materia e terán a oportunidade de realizar, coa supervisión do profesor, problemas similares aos dos exames. Ademais, cunha atención moi individualizada, poderán completar as prácticas de laboratorio.
Mixed objective/subjective test O alumno debe demostrar o seu dominio dos aspectos teóricos da materia e a súa capacidade para resolver problemas no campo da inferencia estatística.
Guest lecture / keynote speech O alumno recibirá clases maxistrais nas que o profesor, coa axuda dos medios audiovisuais pertinentes, expoñerá os contidos teóricos e prácticos da materia. A participación e o debate serán alentados en todo momento.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Seminar
Description
Para a comprensión dos aspectos teóricos e para a resolución dos problemas, será importante atender persoalmente aos alumnos ante as posibles dúbidas que poidan xurdir. Esta acción tutorial servirá tamén, por unha banda, ao profesor para detectar posibles problemas na metodoloxía empregada para ensinar a materia e, por outra banda, para que os alumnos consoliden os coñecementos teóricos e expresen as súas preocupacións sobre a materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar A17 A18 A20 B1 B5 B6 C1 Ao longo do curso, o alumno demostrará o seu interese polo tema e o seu dominio mediante a realización de probas escritas (controis) no que se avaliará o traballo práctico da materia.
Os alumnos que non obteñan o máximo do 20% da nota correspondente a esta parte, poderán recuperar a parte faltante na realización do exame final da materia.
20
Mixed objective/subjective test A17 A18 A20 B1 B5 B6 C1 O exame final, cun valor entre o 80% e o 100%, consistirá nunha proba teórico-práctica escrita. 80
 
Assessment comments

Na data establecida pola Facultade na súa planificación anual, o alumno fará por escrito o exame final da materia (proba mixta), no que terá que responder a preguntas teóricas, resolver preguntas teórico-prácticas e calcular a solución de diversos problemas. Para esta proba o alumno só poderá levar consigo o material autorizado expresamente.


Sources of information
Basic Cao R, Francisco M, Naya S, Presedo MA, Vázquez M, Vilar JA, Vilar JM (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Ediciones Pirámide (Grupo Anaya)
Ugarte MD, Militino AF, Arnholt AT (2016). Probability and statistics with R. CRC Press, Taylor&Francis Group

Complementary Gornik L, Smith W (2001). Á estatística ¡en caricaturas!. SGAPEIO
Field A, Miles J, Field Z (2012). Discovering Statistics Using R. SAGE Publications Ltd
Freund JE, Miller I, Miller M (2000). Estadística matemática con aplicaciones. Prentice Hall
Navidi W (2006). Estadística para Ingenieros y Científicos. McGraw-Hill
Peña D (2000). Estadística. Modelos y métodos. 1 Fundamentos. Alianza Editorial
R Development Core Team (2009). Introduction to R. www.r-project.org/
Dalgaard P (2008). Introductory Statistics with R. Springer
Bruce P, Bruce A (2017). Practical Statistics for Data Scientists: 50 Essential Concepts. O’Reilly Media
Vélez-Ibarrola R, García-Pérez A (2012). Principios de Inferencia Estadística. UNED
Devore JL (2016). Probabilidad y Estadística para Ingeniería y Ciencias. Thomson
Teetor P (2011). R Cookbook. O’Reilly Media
Matloff N (2011). The art of R programming. No Starch Press


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Linear Algebra/614G02001
Discrete Mathematics/614G02002
Probability and Basic Statistics/614G02003

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Multivariable Calculus /614G02006

Subjects that continue the syllabus
Simulation and Resampling Techniques/614G02036
Statistical Analysis of Complex Data/614G02031
Statistical Analysis of Dependent Data/614G02022
Regression Models/614G02012
Statistical Modeling of High Dimensional Data/614G02013

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.