Identifying Data 2020/21
Subject (*) Introduction to Databases Code 614G02008
Study programme
Grao en Ciencia e Enxeñaría de Datos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinador
Parama Gabia, Jose Ramon
E-mail
jose.parama@udc.es
Lecturers
Galaktionov Hodovaniuk, Daniil
Parama Gabia, Jose Ramon
E-mail
d.galaktionov@udc.es
jose.parama@udc.es
Web
General description Materia centrada nas bases de datos relacionais. Inclúe o modelo relacional teórico, aspectos de implementación (ficheiros, transaccións, concurrencia, recuperación) e optimización de consultas. A parte práctica está centrada no uso da linguaxe SQL para explotar unha base de datos relacional real.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

- Sesión maxistral: combinación de sesións de Teams on-line (síncronas) e vídeos (asíncronos).

- Solución de problemas: combinación de sesións de Teams on-line (síncronas) e vídeos (asíncronos). Titorías individuais e/ou grupais mediante Teams.

- Prácticas de laboratorio: combinación de sesións de Teams on-line (síncronas) e vídeos (asíncronos). Titorías individuais e/ou grupais vía Teams.

- Proba mixta: pasa a ser unha proba vía Moodle.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

- Dado que a docencia será exclusivamente virtual, toda a atención personalizada será realizada a través das plataformas corporativas da UDC (Teams, correo electrónico, foros de Moodle)

- Para as titorías, pedirase aos estudantes que soliciten cita para realizar videochamadas nos horarios establecidos en espazos.udc.es.

4. Modificacións na avaliación

- Prácticas de laboratorio:
* Probas de linguaxe SQL a través de Moodle (60%).

* Un traballo que incluirá o deseño dunha pequena base de datos relacional. Esta base de datos crearase, alimentarase e consultarase mediante SQL. Comprobarase a eficiencia das consultas e mellorarase o deseño se fose necesario (20%).

- Proba mixta (20%): exame en liña mediante Moodle. En caso de problemas xustificados de conexión, conectividade telemática ou acceso informático o día da proba, buscaranse alternativas cos alumnos afectados coa posibilidade de realizar esta proba en diferentes momentos ou en diferentes modalidades.

Elimínanse todos os requisitos mínimos da proba mixta previamente establecida para superar a materia.

*Observacións de avaliación:

- Todas as partes son recuperables na segunda oportunidade.

- No caso de facer a recuperación dunha proba nunha segunda oportunidade, a nota final na proba será a que se obteña na segunda oportunidade (sexa maior ou inferior á da primeira oportunidade).

- Se un alumno decide non facer ningunha das probas na segunda oportunidade, manterá a nota obtida na primeira oportunidade nesa proba.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non hai

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 CE7 - Coñecemento das características, funcionalidades e arquitectura dos sistemas de xestión de bases de datos.
A8 CE8 - Coñecemento e aplicación de conceptos e técnicas relativos ao deseño, implementación e explotación de bases de datos.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1 - Ser capaz de buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo.
C1 CT1 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Desenvolver as capacidades para explotar bases de datos relacionais usando a linguaxe estándar SQL A8
C1
Conocer e comprender a problemática da recuperación ante fallos e o acceso concurrente a bases de datos. A7
A8
B5
B6
Conocer os fundamentos do proceso de optimización de consultas en sistemas de xestión de bases de datos relacionais. A7
A8
B6
C1
Entender os aspectos de seguridade asociados ós sistemas de bases de datos. A7
A8
B1
B6
Identificar e analizar as diferentes organizacións de ficheiros que permiten almacenar e recuperar de maneira eficiente grandes cantidades de información. A7
A8
B1
Coñecer e comprender os conceptos e principios teóricos básicos das bases de datos relacionais. A7
A8
B1
B6

Contents
Topic Sub-topic
Modelo Relacional Estrutura
Restricións
Operacións (álxebra relacional)
Ficheiros Tipos de ficheiros
Índices
Optimización de consultas Plans de execución
Algoritmos para o procesamento de consultas
Optimización en SQL
Arquitectura dun sistema de xestión de bases de datos Transaccións, recuperación e concurrencia
Administración do espazo
Seguridade
SQL Consultas
Operacións DML (Data Manipulation Language)
Operacións DDL (Data Definition Language)

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A7 A8 B1 B5 B6 22 33 55
Problem solving A7 A8 B1 8 8 16
Laboratory practice A7 A8 B1 B5 B6 C1 30 45 75
Mixed objective/subjective test A7 A8 B1 2 0 2
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases teóricas de aula. Exposición oral complementada con medios audiovisuais. Nelas expoñeranse os contidos fundamentais da materia. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resumen.
Problem solving Clases de problemas onde primeiro se expón un problema a solucionar. A continuación déixase algún tempo para que os estudantes intenten solucionalo e reflexionen sobre distintos aspectos a tratar para resolvelo. Finalmente resólvese, posiblemente mostrando erros típicos nas solucións aportadas polos estudantes.
Laboratory practice Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as súas competencias procedimentais.
Mixed objective/subjective test Exame da materia que combinará preguntas teóricas e problemas prácticos.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
Nas prácticas de laboratorio haberá unha atención semi-personalizada, ao existir grupos de arredor de 20/25 persoas. O profesor atenderá dúbidas puntuais a cada estudante en cada posto de traballo.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A7 A8 B1 B5 B6 C1 As prácticas serán evaluadas mediante probas de SQL.
40
Mixed objective/subjective test A7 A8 B1 A proba consiste nun exame escrito que tratará sobre os conceptos teóricos e sobre a asimilación práctica da materia.

Para aprobar a materia globalmente hai que conseguir na proba escrita unha NOTA MÍNIMA de 2,5 (sobre 6). Non sendo así, a nota máxima GLOBAL da materia non será en ningún caso superior a un 4,5 (e polo tanto a materia se considerará SUSPENSA)

Puntuación máxima: 6 puntos
Nota mínima para aprobar: 2,5 (sobre 6)
60
 
Assessment comments
NON PRESENTADO
Na primeira oportunidades terá calificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non realice a proba mixta.

Na segunda oportunidade terá calificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non intente recuperar ningunha das partes recuperables.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Só aqueles estudiantes que non superen a materia poderán recuperar calquera das 2 partes: proba mixta ou prácticas.

Se un/unha estudante realiza a recuperación dunha das partes, a nota sustituirá á anterior (sexa maior ou menor). Se non se presenta a unha parte, conservará a nota obtida na primeira oportunidade.

DISPENSA ACADÉMICA

Aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases deberán contactar cos docentes para buscar unha alternativa á avaliación das prácticas de laboratorio e do traballo tutelado.

OPORTUNIDADE ADIANTADA

A avaliación na oportunidade adiantada consistirá unicamente nunha proba escrita que computará o 100% da calificación.


Sources of information
Basic Silberschatz, A; Korth, H.; Sudarshan, S. (2014). Fundamentos de bases de datos. Aravaca: McGraw-Hill
Elmasri, R.; Navathe, S. (2007). Fundamentos de sistemas de bases de datos. Madrid: Addison-Wesley
Connolly, T.; Begg, C. (2005). Sistemas de bases de datos : un enfoque práctico para diseño, implementación y gestión. Madrid: Pearson

Complementary Garcia-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2009). Database systems : the complete book. Upper Saddle River, New Jersey : Prentice Hall
Rivero Cornelio, E.; Martínez Fuentes, L.; Reina Juliá, L.; Benavides Abajo, J.; Olaizola Bartolomé, (2002). Introducción al SQL para usuarios y programadores. Madid: Thomson


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Fundamentals of Programming I/614G02004

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Analytic Databases/614G02025
Database Modeling/614G02016

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.