Identifying Data 2021/22
Subject (*) Database Modeling Code 614G02016
Study programme
Grao en Ciencia e Enxeñaría de Datos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinador
Pedreira Fernández, Oscar
E-mail
oscar.pedreira@udc.es
Lecturers
Pedreira Fernández, Oscar
Rodriguez Brisaboa, Nieves
Varela Rodeiro, Tirso
E-mail
oscar.pedreira@udc.es
nieves.brisaboa@udc.es
tirso.varela.rodeiro@udc.es
Web http://https://moodle.udc.es/
General description Materia centrada no modelado de bases de datos. Estudarase o concepto de modelo, os distintos niveis de modelado e a súa importancia no deseño e implementación de bases de datos. No nivel de modelado conceptual, estudarase o modelado de bases de datos utilizando o modelo entidade-relación estendido e UML. Estudaranse os algoritmos para a transformación de modelos conceptuais en modelos lóxicos relacionais, así como os conceptos de dependencia funcional e formas normais, e as súas implicacións na redundancia e integridade dos datos. Finalmente, estudaranse bases de datos NoSQL como, por exemplo, as bases de datos baseadas en modelos crave-valor, documentos, columnas, etc.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán modificacións substanciais sobre o contido da materia, máis aló de adaptacións puntuais debidas a posibles reducións no número de horas lectivas.

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen

Manteranse as metodoloxías docentes previstas. No caso de pasar a un modelo de docencia en remoto, estas metodoloxías desenvolveranse a través de medios telemáticos, como Moodle, Teams e Stream.

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

A atención ao alumnado realizarase a través das ferramentas de traballo online proporcionadas pola Universidade da Coruña, tras solicitalo o alumnado.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

Manteranse as porcentaxes consideradas inicialmente nesta guía docente de cara á avaliación. En caso de pasar a un modelo de docencia e avaliación en remoto, as actividades de avaliación desenvolveranse online utilizando as ferramentas proporcionadas pola Universidade da Coruña.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non se modifican os recursos e/ou bibliografía empregados na materia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 CE7 - Coñecemento das características, funcionalidades e arquitectura dos sistemas de xestión de bases de datos.
A8 CE8 - Coñecemento e aplicación de conceptos e técnicas relativos ao deseño, implementación e explotación de bases de datos.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B7 CG2 - Elaborar adecuadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipóteses razoables.
B8 CG3 - Ser capaz de manter e estender formulacións teóricas fundadas para permitir a introdución e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no campo.
B9 CG4 - Capacidade para abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de datos: exploración previa dos datos, preprocesado, análise, visualización e comunicación de resultados.
B10 CG5 - Ser capaz de traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións.
C1 CT1 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar e analizar os problemas asociados ao deseño de bases de datos. A7
A8
B2
B3
B8
B9
C1
Desenvolver capacidades para o deseño conceptual e lóxico de bases de datos. A7
A8
B2
B3
B7
B8
B9
B10
C1
Identificar e analizar as diferentes alternativas NoSQL aos sistemas de bases de datos relacionales. A7
A8
B3
B8
B9
B10
C1
Desenvolver capacidades básicas para usar un sistema NoSQL. A7
A8
B2
B8
B9
C1

Contents
Topic Sub-topic
1. Modelado Conceptual 1.1 Modelo Entidade-Relación (ER)
1.2 ER estendido
2. Modelado Lóxico 2.1 Dependencias funcionais
2.2 Formas normais
2.3 Algoritmos de descomposición
3. Bases de datos NoSQL 3.1 BD clave/valor
3.2 BD de documentos
3.3 BD de columnas
3.4 Outros

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals A7 A8 B2 B3 B7 B8 B9 B10 C1 20 40 60
Problem solving A7 A8 B2 B3 B7 B8 B9 B10 C1 10 20 30
Mixed objective/subjective test A7 A8 B7 B8 B9 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A7 A8 B2 B3 B7 B8 B9 28 30 58
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals Clases dedicadas a que o alumnado desenvolva traballos prácticos que impliquen abordar a resolución de problemas complexos, e a análise e deseño de solucións que constitúan un medio para a súa resolución. Esta actividade pode requirir dos alumnos a presentación oral dos traballos realizados.
Problem solving Sesións cuxo obxectivo é que o alumnado adquira determinadas competencias en base á resolución de exercicios, estudo de casos e realización de proxectos que requiran ao alumno a aplicación dos coñecementos e competencias desenvolvidas durante a materia.
Mixed objective/subjective test Exame final no que se avaliará o grao de comprensión dos contidos tratados na asignatura
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Ademais do tempo de exposición oral por parte do profesor, esta actividade formativa require do alumno a dedicación dun tempo para preparar e revisar por conta propia o materiais obxecto da clase.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
ICT practicals
Problem solving
Description
Durante as titorías atenderanse as dúbidas que puidesen xurdir como parte do desenvolvemento das actividades docentes da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A7 A8 B2 B3 B7 B8 B9 B10 C1 Realización de prácticas de deseño e implementación de bases de datos. 40
Problem solving A7 A8 B2 B3 B7 B8 B9 B10 C1 Resolución de problemas de modelado. 10
Mixed objective/subjective test A7 A8 B7 B8 B9 Exame final no que se avaliará o grado de coñecemento dos contidos tratados na asignatura. 50
 
Assessment comments

Na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel
obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o
permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na
actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber
lugar tras o correspondente procedemento.

Para superar a materia e preciso aprobar cada unha das tres partes.

Na primeira oportunidade terá cualificación de non presentado aquel estudante que non realice a proba obxectiva. De acordo coa normativa da UDC, se se supera a materia na primeira oportunidade, o/a estudante non poderá volver presentarse na segunda oportunidade para tentar mellorar a súa nota. 

Se o/a estudante non supera a materia na primeira oportunidade e desexa presentarse á segunda oportunidade, deberá realizar de novo a proba obxectiva. Se se suspende a materia na primeira oportunidade, manterase a nota obtida nos traballos prácticos para a segunda oportunidade. En caso de suspender devanditos traballos prácticos na primeira oportunidade, o/a estudante poderá optar entre manter a nota obtida ou recuperalos na segunda oportunidade. Neste caso, a nota aplicada nos traballos prácticos na segunda oportunidade será a obtida na segunda oportunidade, sexa maior ou menor á obtida na primeira.

Os alumnos que teñan concedida a dispensa de asistencia a clase ("tempo parcial") serán avaliados en horario fóra de clases convido entre profesor e alumno.


Sources of information
Basic Garcia-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2009). Database systems: the complete book. Prentice Hall
Silberschatz, A.; Korth, H.; Sudarshan, S. (2014). Fundamentos de bases de datos . McGraw-Hill
Elmasri, R.; Navathe, S. (2007). Fundamentos de sistemas de bases de datos. Addison-Wesley
Sadalage,P.; Fowler, M. (2009). NoSQL distilled: a brief guide to the emerging world of polyglot persistence. Addison-Wesley
Connolly, T.; Begg. C. (2005). Sistemas de bases de datos: un enfoque práctico para diseño, implementación y gestión.. Pearson

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Introduction to Databases/614G02008

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Spatiotemporal Data Representation and Management/614G02035
Analytic Databases/614G02025

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.