Identifying Data 2021/22
Subject (*) Data Engineering Project Management Code 614G02024
Study programme
Grao en Ciencia e Enxeñaría de Datos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinador
Montañés Pazos, Félix Juan
E-mail
f.montanes@udc.es
Lecturers
Montañés Pazos, Félix Juan
E-mail
f.montanes@udc.es
Web
General description Este curso aborda aspectos moi relevantes para calquera graduado en enxeñaría de datos: planificación e seguimento de proxectos. Explícanse as metodoloxías de xestión de proxectos preditivos e orientadas ao cambio e as áreas relacionadas coa xestión de alcance, xestión de riscos e xestión de partes interesadas.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos.
Non hai modificacións.

2. Metodoloxías
* Metodoloxías docentes que se manteñen.
Todas as metodoloxías mantéñense, realizándose a través de equipos.
* Metodoloxías docentes que se modifican.
Non é necesario modificar ningunha metodoloxía.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: utilízase diariamente baixo demanda para a atención de dúbidas individuais e grupais relacionadas coa teoría, TGR e prácticas.
Moodle: canle principal diario da materia, tanto para teoría (material didáctico, material complementario, etc.) como para prácticas e TGR. Tamén se usa para os avisos do tema.
Equipos: empregados na franxa horaria que a materia estipulou na programación da Facultade para ensinar o novo contido de forma sincronizada. Tamén para asistir a titorías baixo demanda de forma sincronizada.

4. Modificacións na avaliación.
Non hai modificacións.
* Observacións de avaliación
Mantéñense os mesmos criterios que aparecen na guía didáctica, tanto para a primeira como para a segunda oportunidade.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Sen modificacións

Study programme competencies
Code Study programme competences
A16 CE16 - Capacidade para concibir, planificar, xestionar riscos, despregar e dirixir proxectos en enxeñaría de datos, liderando a súa posta en marcha e a súa mellora continua e valorando a súa calidade e impacto económico.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B7 CG2 - Elaborar adecuadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipóteses razoables.
B8 CG3 - Ser capaz de manter e estender formulacións teóricas fundadas para permitir a introdución e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no campo.
B9 CG4 - Capacidade para abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de datos: exploración previa dos datos, preprocesado, análise, visualización e comunicación de resultados.
B10 CG5 - Ser capaz de traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións.
C1 CT1 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C3 CT3 - Capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.
C4 CT4 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber planificar un proxecto, a xestión dos seus recursos e os seus riscos, así como o seu seguimento. A16
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B10
C1
C3
C4
Coñecer técnicas de modelización e optimización de proxectos, determinación do camiño crítico, nivelación e asignación de recursos. A16
B2
B3
B4
B8
B9
B10
C1
C3
C4
Saber utilizar ferramentas de apoio á planificación e xestión de proxectos. B2
B3
B7
B9
B10
C1
C3
C4
Aprender técnicas de negociación e comunicación interpersoal eficaces. B2
B3
B4
B7
B8
B9
B10
C1
C3
C4

Contents
Topic Sub-topic
Metodoloxías para a ciencia e a enxeñaría de datos Metodoloxías para a ciencia e a enxeñaría de datos
Xestión de proxectos de enxeñaría de datos Estimación
Planificación
Seguimento
Peche
Xestión de riscos asociados Identificación de riscos
Cuantificación de riscos
Análise de riscos
Seguimento e control de riscos
Xestión da configuración do software Elementos de configuración de software (ECS)
Liñas de base
Configuracións
Contornos de desenvolvemento
Xestión da Calidade A calidade como función organizativa
Control de calidade
Garantía de calidade
Modelos de calidade
Xestión de partes interesadas Xestión de partes interesadas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 20 20 40
Objective test A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 2 10 12
Supervised projects A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C4 C3 C1 8 16 24
Oral presentation A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 2 12 14
Guest lecture / keynote speech A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 30 30 60
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice As clases prácticas estarán dedicadas á realización de prácticas e exercicios relacionados co programa exposto a través do método da clase, utilizando ferramentas de soporte informático.
Objective test Exame escrito para avaliar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso.
Supervised projects O traballo en grupo ou autónomo e supervisado permite aos estudantes poñer en práctica os coñecementos adquiridos ao longo do curso.
O traballo autónomo permite fundamentalmente aos estudantes o desenvolvemento detallado de prácticas e coñecemento e xestión das mencionadas ferramentas de soporte informático.
Oral presentation A práctica de planificación e seguimento de proxectos presentarase e defenderase diante do profesor e dos alumnos mediante unha exposición oral dos mesmos.
Guest lecture / keynote speech O método da charla empregarase para presentar os coñecementos teóricos relacionados cos diferentes temas.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Laboratory practice
Description
O método de exposición maxistral combinarase coas prácticas informáticas, nas que se conxurará o traballo autónomo e nun grupo titorizado.

O método da charla empregarase para presentar os coñecementos teóricos relacionados cos diferentes temas.

As clases prácticas estarán dedicadas á realización de prácticas e exercicios relacionados co programa exposto a través do método da clase, utilizando ferramentas de soporte informático.

O traballo en grupo autónomo e supervisado permite aos estudantes poñer en práctica os coñecementos adquiridos ao longo do curso.

A práctica de planificación e seguimento de proxectos presentarase e defenderase diante do profesor e dos alumnos mediante unha exposición oral dos mesmos.

Fomentarase a participación dos estudantes en todo momento.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 Dominio de los conocimientos teóricos y prácticos de la materia a través de un examen escrito individual. La parte teórica de la prueba supone el 40% de la misma. La parte práctica supondrá el 60% restante. 60
Laboratory practice B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 Se valorará:
- Nivel técnico de la práctica.
- Completitud, claridad y justificaciones de la práctica.
- Dominio de los conocimientos adquiridos.
- Participación activa en la práctica.
40
 
Assessment comments

O obxectivo da avaliación é verificar que os estudantes posúen as competencias fundamentais necesarias e que se realizará en diferentes momentos:

  • Durante a práctica de planificación e seguimento do proxecto, mediante probas obxectivas nas que se avaliará o dominio dos coñecementos postos en práctica ata ese momento e a súa presentación e defensa final.
  • Ao final do curso, mediante un exame escrito individual, que conterá unha parte teórica e outra práctica.

Puntuación

A nota final de cada estudante obterase como se indica a continuación, á que se engadirá linealmente a nota obtida por prácticas opcionais (ata 1 punto):

  • Exame escrito individual: 60%
    • 40% correspondente á parte teórica e 60% á parte práctica.
  • Práctica de planificación e seguimento do proxecto: 40%.
  • Traballo tutelado opcional: ata 1 punto
    • As prácticas opcionais estarán relacionadas co programa de programación lineal e enteiro. Non será necesario que os alumnos os completen para aprobar o curso.

Para aprobar o curso é necesario obter unha puntuación global mínima de 5 sobre 10 e cumprir as seguintes restricións:

  • É necesario ter un mínimo de 4,5 puntos sobre 10 na práctica de planificación e seguimento de proxectos.
  • É necesario ter un mínimo de 4,5 puntos sobre 10 (engadindo partes teóricas e prácticas segundo as porcentaxes indicadas) no exame escrito individual.

No caso de que non se cumpra algún mínimo dos anteriores e a nota final calculada como se indica supera 4,0, a nota que aparecerá para a materia será 4,0.


Aspectos a ter en conta

  • Parte práctica:
    • Os grupos de alumnos para realizar as prácticas formaranse baixo as directrices dos profesores.
    • A presentación e defensa da práctica de planificación e seguimento de proxectos será pública durante a programación oficial da materia e nestes eventos deberán asistir todos os estudantes que teñan dita programación, que poden facer preguntas, comentarios ou suxestións. Neste acto asignarase un tempo para que todos os membros do grupo falen e outro para preguntas, críticas, comentarios e / ou suxestións do profesor e do resto dos alumnos.
    • Na avaliación da práctica de planificación e seguimento de proxectos, avaliarase o nivel técnico do traballo e a súa integridade, claridade e exposición.
    • A nota asignada á práctica de planificación e seguimento do proxecto será inicialmente a que reciban todos os membros do grupo que a defenden, sen prexuízo de modificacións baseadas na participación activa individual de cada un.
    • Na avaliación das prácticas opcionais avaliarase a capacidade de modelar unha situación de conflito nun proxecto e resolvela, utilizando o software recomendado, así como interpretar adecuadamente a devandita solución.
  • Teranse especialmente en conta as deficiencias ortográficas na puntuación e acentuación, así como a escritura disxunta ou inadecuada, a mala presentación, o excesivo número de borrados, etc., tanto nos exames como nos traballos. Todo isto suporá a redución de puntos na nota obtida.
  • No caso de que os profesores detecten un rendemento fraudulento (plaxio) nas probas de avaliación, a nota axustarase ao disposto no artigo 14.4. Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos universitarios de grao e máster: "Na realización de obras, o plaxio e o uso de material non orixinal, incluído o obtido a través de internet sen indicación expresa da súa orixe e Se isto é o caso, o permiso do seu autor pode considerarse causa de cualificación de fallo na actividade. Todo isto sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias que poidan xurdir despois do correspondente procedemento".
    • Nesta materia, se o profesorado detecta plaxio nalgunha das probas, significará un 0 na nota. En caso de repetición, trasladarase á Comisión Académica para a toma de medidas oportunas.
  • Farase especial fincapé no coidado do medio ambiente en favor dunha educación e unha sociedade sostibles. Os traballos enviaranse exclusivamente por vía electrónica e, se isto non é posible, non se utilizarán plásticos nos documentos impresos, elixirase a impresión a dobre cara e papel reciclado, evitando imprimir borradores.
  • Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos no medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade no comportamento persoal e profesional. Para isto, sempre que sexa posible, empregarase material de reciclaxe na elaboración dos traballos e evitarase o uso de materiais plásticos na entrega dos mesmos.
  • Evitarase a discriminación de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Empregarase unha linguaxe non sexista.
  • Os estudantes que non superen o curso deberán demostrar a correcta adquisición das competencias fundamentais do mesmo realizando un novo exame suxeito ás restricións indicadas anteriormente. Ademais, aqueles estudantes que non superasen a práctica de planificación e seguimento do proxecto deben someterse de novo ao mesmo proceso de avaliación para esta práctica exposto anteriormente (comunicación previa aos profesores da materia).

Sources of information
Basic
  • Roger S. Pressman (). Ingeniería del Software. Un Enfoque Práctico. McGraw-Hill
  • Ian Sommerville (). Software engineering. Pearson
  • Steve McConnell (). Desarrollo y gestión de proyectos informáticos. McGraw-Hill
  • Ted Klastorin (2010). Gestión de proyectos con casos prácticos, ejercicios resueltos, Microsoft Project, Risk y hojas de cálculo. Profit Editorial
  • Quintín Martín Martín (2003). Investigación operativa. Pearson educación
  • Quintín Martín Martín; Mª Teresa Santos Martín; Yanira del Rosario de Paz Santana (2005). Investigación operativa. Problemas y ejercicios resueltos. Pearson educación
  • “Ingeniería del software. Un enfoque práctico”. Roger S. Pressman. 7ª edición. McGraw-Hill.
  • “Software engineering”. Ian Sommerville. 10ª edición. Pearson.
  • “Desarrollo y gestión de proyectos informáticos”. Steve McConnell. McGraw-Hill.
  • “IEEE standard for software configuration management plans”. Estándar IEEE 828-1990.
  • “IEEE guide to software configuration management”. Guía IEEE 1042-1987.
  • “Planificación asistida por ordenador: Microsoft Project Professional 2019”. Javier Andrade Garda y Sonia M. Suárez Garaboa. Repronor. 2020.
  • Manuales de usuario de la herramienta MS-Project 2019.
  • “Gestión de proyectos con casos prácticos, ejercicios resueltos, Microsoft Project, Risk y hojas de cálculo”. Ted Klastorin. Profit Editorial. 2010.
  • "Investigación operativa". Quintín Martín Martín. Pearson educación. 2003.
  • "Investigación operativa. Problemas y ejercicios resueltos". Quintín Martín Martín; Mª Teresa Santos Martín; Yanira del Rosario de Paz Santana. Pearson educación. 2005.
Complementary
  • “Ingeniería del software. Aspectos de gestión. Tomo 1: Conceptos básicos, teoría, ejercicios y herramientas”. Román López-Cortijo y García y Antonio de Amescua Seco. Instituto Ibérico de la Industria del Software (www.iiis.es).
  • “Project management práctico. Técnicas, herramientas y documentos”. J. Eduardo Caamaño. Ed. Círculo rojo-Docencia (www.pmpractico.com).
  • “Calidad de sistemas informáticos”. Mario G. Piattini Velthius, Félix O. García Rubio e Ismael Caballero Muñoz-Reja. Ra-Ma.
  • “La calidad del software y su medida”. Jesús Mª Minguet Melián y Juan F. Hernández Ballesteros. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces.
  • “Interfaces, técnicas y prácticas. MÉTRICA versión 3”. Ministerio de las Administraciones Públicas: http://www.csi.map.es/csi/metrica3/.
  • Software Engineering Institute (SEI): http://www.sei.cmu.edu/.
  • European Software Institute (ESI-Tecnalia): http://www.tecnalia.com/es/.
  • "Introducción a la Investigación de Operaciones". F. Hillier; G. Lieberman. McGraw-Hill. 2006.
  • "Investigación de Operaciones. Aplicaciones y Algoritmos". Wayne L. Winston. Thomson. 2004.

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Statistical Analysis of Dependent Data/614G02022
Linear Algebra/614G02001
Fundamentals of Programming II/614G02009
Fundamentals of Programming I/614G02004
Probability and Basic Statistics/614G02003

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.