Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Xestión de Proxectos de Enxeñaría de Datos Código 614G02024
Titulación
Grao en Ciencia e Enxeñaría de Datos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Rodríguez Castiñeira, Hadriana
Correo electrónico
hadriana.rodriguez@udc.es
Profesorado
Rodríguez Castiñeira, Hadriana
Correo electrónico
hadriana.rodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral Este curso aborda aspectos moi relevantes para calquera graduado en enxeñaría de datos: planificación e seguimento de proxectos. Explícanse as metodoloxías de xestión de proxectos preditivos e orientadas ao cambio e as áreas relacionadas coa xestión de alcance, xestión de riscos e xestión de partes interesadas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A16 CE16 - Capacidade para concibir, planificar, xestionar riscos, despregar e dirixir proxectos en enxeñaría de datos, liderando a súa posta en marcha e a súa mellora continua e valorando a súa calidade e impacto económico.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B7 CG2 - Elaborar adecuadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipóteses razoables.
B8 CG3 - Ser capaz de manter e estender formulacións teóricas fundadas para permitir a introdución e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no campo.
B9 CG4 - Capacidade para abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de datos: exploración previa dos datos, preprocesado, análise, visualización e comunicación de resultados.
B10 CG5 - Ser capaz de traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións.
C1 CT1 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C3 CT3 - Capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.
C4 CT4 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber planificar un proxecto, a xestión dos seus recursos e os seus riscos, así como o seu seguimento. A16
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B10
C1
C3
C4
Coñecer técnicas de modelización e optimización de proxectos, determinación do camiño crítico, nivelación e asignación de recursos. A16
B2
B3
B4
B8
B9
B10
C1
C3
C4
Saber utilizar ferramentas de apoio á planificación e xestión de proxectos. B2
B3
B7
B9
B10
C1
C3
C4
Aprender técnicas de negociación e comunicación interpersoal eficaces. B2
B3
B4
B7
B8
B9
B10
C1
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
Metodoloxías de xestión de proxectos TIC para a ciencia e a enxeñaría de datos Defición de Proxecto.
Definición e competencias do Xefe de Proxecto.
Metodología Predictivas o en cascada (Waterfall).
Metodología orientaba al cambio o adaptativa.
Xestión de proxectos de enxeñaría de datos Estimación
Planificación
Seguimento
Peche
Xestión de riscos e oportunidades asociados Identificación de riscos e oportunidades
Cuantificación de riscos e oportunidades
Análise de riscos e oportunidades
Seguimento e control de riscos/oportunidades
Xestión da configuración do software Elementos de configuración de software (ECS)
Liñas de base
Configuracións
Contornos de desenvolvemento
Xestión da Calidade A calidade como función organizativa
Control de calidade
Garantía de calidade
Modelos de calidade
Xestión de partes interesadas Xestión de partes interesadas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 20 20 40
Proba obxectiva A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 2 10 12
Traballos tutelados A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 8 16 24
Presentación oral A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 2 12 14
Sesión maxistral A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 30 30 60
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio As clases prácticas estarán dedicadas á realización de prácticas e exercicios relacionados co programa exposto a través do método da clase, utilizando ferramentas de soporte informático.
Proba obxectiva Exame escrito para avaliar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso.
Traballos tutelados O traballo en grupo ou autónomo e supervisado permite aos estudantes poñer en práctica os coñecementos adquiridos ao longo do curso.
O traballo autónomo permite fundamentalmente aos estudantes o desenvolvemento detallado de prácticas e coñecemento e xestión das mencionadas ferramentas de soporte informático.
Presentación oral A práctica de planificación e seguimento de proxectos presentarase e defenderase diante do profesor e dos alumnos mediante unha exposición oral dos mesmos.
Sesión maxistral O método da charla empregarase para presentar os coñecementos teóricos relacionados cos diferentes temas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Descrición
O método de exposición maxistral combinarase coas prácticas informáticas, nas que se conxurará o traballo autónomo e nun grupo titorizado. Para realizar a práctica en grupo é obligatoria a asistencia.

O método da charla empregarase para presentar os coñecementos teóricos relacionados cos diferentes temas.

As clases prácticas estarán dedicadas á realización de prácticas e exercicios relacionados co programa exposto a través do método da clase, utilizando ferramentas de soporte informático.

O traballo en grupo autónomo e supervisado permite aos estudantes poñer en práctica os coñecementos adquiridos ao longo do curso.

A práctica de planificación e seguimento de proxectos presentarase e defenderase diante do profesor e dos alumnos mediante unha exposición oral dos mesmos. A parte individual da práctica de planificación e seguimento de proxectos presentarase por escrito.

Fomentarase a participación dos estudantes en todo momento.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 Dominio de los conocimientos teóricos y prácticos de la materia a través de un examen escrito individual. 60
Prácticas de laboratorio B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 Se valorará:
- Nivel técnico de la práctica.
- Completitud, claridad y justificaciones de la práctica.
- Dominio de los conocimientos adquiridos.
- Participación activa en la práctica.
40
 
Observacións avaliación
  • Durante a práctica de planificación e seguimento do proxecto, mediante probas obxectivas nas que se avaliará o dominio dos coñecementos postos en práctica ata ese momento e a súa presentación e defensa final.

  • Ao final do curso, mediante un exame escrito individual.

Puntuación

nota final de cada estudante obterase como se indica a continuación, á que se engadirá linealmente a nota obtida por prácticas opcionais (ata 1 punto):

  • Exame escrito individual: 60%

  • Práctica de planificación e seguimento do proxecto: 25%.

  • Práctica de planificación e seguimento do proxecto (individual): 15%.

  • Traballo tutelado opcional: ata 1 punto

Para aprobar o curso é necesario obter unha puntuación global mínima de 5 sobre 10 e cumprir as seguintes restricións:

  • É necesario ter un mínimo de 4,5 puntos sobre 10 na práctica de planificación e seguimento de proxectos.

  • É necesario ter un mínimo de 4,5 puntos sobre 10 na práctica de planificación e seguimento de proxectos (individual).

  • É necesario ter un mínimo de 4,5 puntos sobre 10.

No caso de que non se cumpra algún mínimo dos anteriores e a nota final calculada como se indica supera 4,0, a nota que aparecerá para a materia será 4,0.

Aspectos a ter en conta

  • Parte práctica:

    • Os grupos de alumnos para realizar as prácticas formaranse baixo as directrices dos profesores.

    • A presentación e defensa da práctica de planificación e seguimento de proxectos será pública durante a programación oficial da materia e nestes eventos deberán asistir todos os estudantes que teñan dita programación, que poden facer preguntas, comentarios ou suxestións. Neste acto asignarase un tempo para que os membros do grupo falen e outro para preguntas, críticas, comentarios e / ou suxestións do profesor e do resto dos alumnos.

    • Na avaliación da práctica de planificación e seguimento de proxectos, avaliarase o nivel técnico do traballo e a súa integridade, claridade e exposición.

    • A nota asignada á práctica de planificación e seguimento do proxecto será inicialmente a que reciban todos os membros do grupo que a defenden, sen prexuízo de modificacións baseadas na participación activa individual de cada un.

    • Na avaliación das prácticas de planificación e seguimento de proxectos individual avaliarase a capacidade de modelar unha situación de conflito nun proxecto e resolvela, utilizando o software recomendado, así como interpretar adecuadamente a devandita solución.

  • Teranse especialmente en conta as deficiencias ortográficas na puntuación e acentuación, así como a escritura disxunta ou inadecuada, a mala presentación, o excesivo número de borrados, etc., tanto nos exames como nos traballos. Todo isto suporá a redución de puntos na nota obtida.

  • No caso de que os profesores detecten un rendemento fraudulento (plaxio) nas probas de avaliación, a nota axustarase ao disposto no artigo 14.4. Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos universitarios de grao e máster: "Na realización de obras, o plaxio e o uso de material non orixinal, incluído o obtido a través de internet sen indicación expresa da súa orixe e Se isto é o caso, o permiso do seu autor pode considerarse causa de cualificación de fallo na actividade. Todo isto sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias que poidan xurdir despois do correspondente procedemento".

    • Nesta materia, se o profesorado detecta plaxio nalgunha das probas, significará un 0 na nota. En caso de repetición, trasladarase á Comisión Académica para a toma de medidas oportunas.

  • Farase especial fincapé no coidado do medio ambiente en favor dunha educación e unha sociedade sostibles. Os traballos enviaranse exclusivamente por vía electrónica e, se isto non é posible, non se utilizarán plásticos nos documentos impresos, elixirase a impresión a dobre cara e papel reciclado, evitando imprimir borradores.

  • Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos no medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade no comportamento persoal e profesional. Para isto, sempre que sexa posible, empregarase material de reciclaxe na elaboración dos traballos e evitarase o uso de materiais plásticos na entrega dos mesmos.

  • Evitarase a discriminación de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Empregarase unha linguaxe non sexista.

  • Os estudantes que non superen o curso deberán demostrar a correcta adquisición das competencias fundamentais do mesmo realizando un novo exame suxeito ás restricións indicadas anteriormente. Ademais, aqueles estudantes que non superasen a práctica de planificación e seguimento do proxecto deben someterse de novo ao mesmo proceso de avaliación para esta práctica exposto anteriormente (comunicación previa aos profesores da materia).


Fontes de información
Bibliografía básica
  • Roger S. Pressman (). Ingeniería del Software. Un Enfoque Práctico. McGraw-Hill
  • Ian Sommerville (). Software engineering. Pearson
  • Steve McConnell (). Desarrollo y gestión de proyectos informáticos. McGraw-Hill
  • Ted Klastorin (2010). Gestión de proyectos con casos prácticos, ejercicios resueltos, Microsoft Project, Risk y hojas de cálculo. Profit Editorial
  • Quintín Martín Martín (2003). Investigación operativa. Pearson educación
  • Quintín Martín Martín; Mª Teresa Santos Martín; Yanira del Rosario de Paz Santana (2005). Investigación operativa. Problemas y ejercicios resueltos. Pearson educación
  • “Ingeniería del software. Un enfoque práctico”. Roger S. Pressman. 7ª edición. McGraw-Hill.
  • “Software engineering”. Ian Sommerville. 10ª edición. Pearson.
  • “Desarrollo y gestión de proyectos informáticos”. Steve McConnell. McGraw-Hill.
  • “IEEE standard for software configuration management plans”. Estándar IEEE 828-1990.
  • “IEEE guide to software configuration management”. Guía IEEE 1042-1987.
  • “Planificación asistida por ordenador: Microsoft Project Professional 2019”. Javier Andrade Garda y Sonia M. Suárez Garaboa. Repronor. 2020.
  • Manuales de usuario de la herramienta MS-Project 2019.
  • “Gestión de proyectos con casos prácticos, ejercicios resueltos, Microsoft Project, Risk y hojas de cálculo”. Ted Klastorin. Profit Editorial. 2010.
  • "Investigación operativa". Quintín Martín Martín. Pearson educación. 2003.
  • "Investigación operativa. Problemas y ejercicios resueltos". Quintín Martín Martín; Mª Teresa Santos Martín; Yanira del Rosario de Paz Santana. Pearson educación. 2005.
Bibliografía complementaria
  • “Ingeniería del software. Aspectos de gestión. Tomo 1: Conceptos básicos, teoría, ejercicios y herramientas”. Román López-Cortijo y García y Antonio de Amescua Seco. Instituto Ibérico de la Industria del Software (www.iiis.es).
  • “Project management práctico. Técnicas, herramientas y documentos”. J. Eduardo Caamaño. Ed. Círculo rojo-Docencia (www.pmpractico.com).
  • “Calidad de sistemas informáticos”. Mario G. Piattini Velthius, Félix O. García Rubio e Ismael Caballero Muñoz-Reja. Ra-Ma.
  • “La calidad del software y su medida”. Jesús Mª Minguet Melián y Juan F. Hernández Ballesteros. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces.
  • “Interfaces, técnicas y prácticas. MÉTRICA versión 3”. Ministerio de las Administraciones Públicas: http://www.csi.map.es/csi/metrica3/.
  • Software Engineering Institute (SEI): http://www.sei.cmu.edu/.
  • European Software Institute (ESI-Tecnalia): http://www.tecnalia.com/es/.
  • "Introducción a la Investigación de Operaciones". F. Hillier; G. Lieberman. McGraw-Hill. 2006.
  • "Investigación de Operaciones. Aplicaciones y Algoritmos". Wayne L. Winston. Thomson. 2004.

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Análise Estatística de Datos con Dependencia/614G02022
Álxebra Lineal/614G02001
Fundamentos de Programación II/614G02009
Fundamentos de Programación I/614G02004
Probabilidade e Estatística Básica/614G02003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías