Identifying Data 2022/23
Subject (*) Integration Technologies Code 614G02030
Study programme
Grao en Ciencia e Enxeñaría de Datos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinador
Montoto Castelao, Paula
E-mail
paula.montoto@udc.es
Lecturers
Lopez Mato, Javier
Montoto Castelao, Paula
E-mail
javier.lopezm@udc.es
paula.montoto@udc.es
Web
General description Esta materia introduce ó alumno no problema de integración de datos e aplicacións. En primer lugar, realízase un estudio de solucións de integración orientadas a Intelixencia de Negocio. E posteriormente, en segundo lugar, preséntase un estudio de solucións de integración orientadas a Procesos de Negocio.
Para ilustrar todos estes conceptos xerais, empréganse ferramentas comerciáis utilizadas habitualmente na industria para estes propósitos, como Talend, Denodo Express, Spark, Mule Anypoint, etc.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A15 CE15 - Capacidade de dar solución a problemas de integración en función das estratexias, estándares e tecnoloxías dispoñibles.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B7 CG2 - Elaborar adecuadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipóteses razoables.
B8 CG3 - Ser capaz de manter e estender formulacións teóricas fundadas para permitir a introdución e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no campo.
B9 CG4 - Capacidade para abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de datos: exploración previa dos datos, preprocesado, análise, visualización e comunicación de resultados.
B10 CG5 - Ser capaz de traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións.
C1 CT1 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender as principáis arquitecturas para sistemas de integración de datos e de aplicacións A15
B2
B3
B4
B7
B8
B9
C4
Coñocer as principáis técnicas e tecnoloxías de integración orientadas a intelixencia de negocio e a procesos de negocio A15
B2
B3
B4
B7
B8
B9
C4
Coñecer os principáis estándares de orquestación (coordinación) de servicios A15
B2
B3
B4
B7
B8
B9
C4
Coñocer e saber usar as principáis tecnoloxías de servicios Web A15
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B10
C1
C4

Contents
Topic Sub-topic
Bloque 1. Introdución
Tema 1. O Problema da Integración
Bloque 2. Integración orientada a Intelixencia de Negocio
Tema 2. Arquitecturas de Integración
Tema 3. Tecnoloxías de Replicación de Datos: ETL y CDC
Tema 4. Tecnoloxías de Virtualización de Datos
Tema 5. Calidade de Datos
Bloque 3. Integración orientada a Procesos de Negocio
Tema 6. Arquitecturas Orientadas a Servicio
Tema 7. Servicios Web
Tema 8. Sistemas de Bus Empresarial (ESB)
Tema 9. Outras Arquitecturas: o concepto de Microservicio

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A15 B2 B3 B4 B7 B9 B10 C1 21 58 79
Multiple-choice questions A15 B2 B3 B7 B8 B9 C1 C4 1 0 1
Supervised projects A15 B2 B3 B4 B7 B9 B10 C1 1 22 23
Guest lecture / keynote speech A15 B2 B3 B7 B8 C4 21 21 42
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Ó longo do cuadrimestre realízase varias prácticas, en grupo, na que o/a alumno/a utiliza a maior parte dos coñecementos teóricos da materia de xeito integrado.
Multiple-choice questions Farase un exame tipo test, co obxectivo de comprobar que o/a alumno/a asimilou os conceptos correctamente. O exame tipo test componse dun conxunto de preguntas con varias respostas posibles, das que só unha é correcta. As preguntas non contestadas non puntúan, e as contestadas erroneamente puntúan negativamente.
Supervised projects Propóñense traballos tutelados opcionais (non é preciso obter unha nota mínima neles para aprobar a materia), consistentes en utilizar algunhas ferramentas/tecnoloxías para resolver un problema. Requirirán que o estudante, de maneira autónoma, coñeza esas ferramentas/tecnoloxías e as utilice.
Guest lecture / keynote speech Clases impartidas pólo profesor mediante a proxección de presentacións.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
Titorías e consultas vía correo electrónico ou Teams para dúbidas específicas.
Presenza do profesor no laboratorio para axudar ó estudante no desenvolvemento da práctica.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A15 B2 B3 B4 B7 B9 B10 C1 A realización dos traballos tutelados é opcional (non é preciso obter unha nota mínima neles para aprobar a materia). Pódense presentar ca segunda iteración da práctica. 8
Laboratory practice A15 B2 B3 B4 B7 B9 B10 C1 A práctica estrutúrase en 2 partes. Na primeira parte o alumno deberá resolver varios problemas de integración orientados a Inteligencia de Negocio utilizando varias ferramentas da industria. E na segunda parte de prácticas de laboratorio, o alumno deberá utilizar diferentes solucións do mercado para resolver uns problemas de integración orientados a Procesos de Negocio que se lle plantexan. 32
Multiple-choice questions A15 B2 B3 B7 B8 B9 C1 C4 O examen será tipo test e pode constar tanto de cuestións directas como de pequenos problemas de deseño que o/a alumno/a debe resolver cos conceptos explicados en teoría e que foron usados na parte práctica. 60
 
Assessment comments

Para aprobar a materia é preciso obter:

  • Un mínimo de 2,5 puntos sobre 5 na avaliación de cada unha das dúas partes da práctica.
  • Un mínimo de 4 puntos sobre 10 no exame tipo test.
  • Un mínimo de 5 puntos (sobre 10) na nota final, que se calcula coma: 
    • Nota final da materia = 0,60 * nota exame + 0,32 * nota practica + 0,08 * nota traballos tutelados.

Para os/as alumnos/as con matrícula a tempo parcial o tamaño da práctica e os traballos tutelados será menor, sen que elo supoña un prexuízo na súa cualificación.


Sources of information
Basic Rick van der Lans (2012). Data Virtualization for Business Intelligence Systems: Revolutionizing Data Integration for Data Warehouses. Morgan Kaufmann
Gregor Hohpe (2003). Enterprise Integration Patterns: Designing, Building, and Deploying Messaging Solutions. O'Reilly
Leonard Richardson, Sam Ruby (2007). RESTFul Web Services. O'Reilly

Recursos adicionais:

Talend:https://www.talend.com/

Denodo Express:https://www.denodo.com/es/plataforma-denodo/denodo-express

Spark SQL: https://spark.apache.org/sql/

Ataccama: https://www.ataccama.com/platform/data-quality

Anypoint Platform:https://www.mulesoft.com/platform/enterprise-integration 

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Analytic Databases/614G02025
Database Modeling/614G02016
Introduction to Databases/614G02008
Internet: Networks and Data/614G02010
Fundamentals of Programming I/614G02004

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.