Identifying Data 2022/23
Subject (*) Business and Entrepreneurship Code 614G02037
Study programme
Grao en Ciencia e Enxeñaría de Datos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Miñones Crespo, Ramon
E-mail
ramon.minones@udc.es
Lecturers
Miñones Crespo, Ramon
Monje Amor, Ariadna
E-mail
ramon.minones@udc.es
ariadna.monje@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es
General description Esta materia ten como obxectivo proporcionar un entendemento adecuado sobre o concepto de Empresa, da actividade de Emprendemento e do papel da Xestión Empresarial como coñecemento de dominio na Ciencia de Datos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A30 CE30 - Comprensión da importancia da cultura emprendedora e coñecemento dos medios ao alcance das persoas emprendedoras.
A31 CE31 - Coñecemento adecuado do concepto de empresa, a súa organización e xestión, e os distintos sectores empresariais co obxectivo de facilitar solucións desde a Ciencia de Datos.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B7 CG2 - Elaborar adecuadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipóteses razoables.
B8 CG3 - Ser capaz de manter e estender formulacións teóricas fundadas para permitir a introdución e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no campo.
B9 CG4 - Capacidade para abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de datos: exploración previa dos datos, preprocesado, análise, visualización e comunicación de resultados.
B10 CG5 - Ser capaz de traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións.
C1 CT1 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber determinar as magnitudes financeiras básicas dun proxecto empresarial. A30
A31
B2
B4
B10
C5
Identificar procesos empresariais susceptibles de aplicar técnicas de Ciencia de Datos. A31
B2
B7
C5
Conocer los conceptos del Marketing, y en particular del Marketing Digital, y la utilidad de las técnicas de Ciencia de Datos en la toma de decisiones. A30
A31
B2
B3
B4
B7
B8
B10
C1
C5
Coñecer os conceptos de modelo de negocio e plan de empresa, así como a súa utilización nunha empresa no ámbito de Ciencia e Enxeñería de Datos. A30
A31
B8
B9
B10
C1
C4
C5

Contents
Topic Sub-topic
1. A empresa e o empresario na sociedade actual.
2. Emprendemento en Ciencia e Enxeñería de Datos.
3. Finanzas para a xestión de proxectos empresariais.
4. Procesos empresariais: Descrición, datos e indicadores de xestión.
5. Marketing e Ciencia de Datos.
6. Marketing Dixital e Ciencia de Datos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals A31 B3 B10 C1 12 21 33
Mixed objective/subjective test A30 A31 B2 B3 B4 B7 B8 C4 C5 2 25 27
Case study A30 A31 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C4 C5 4 8 12
Problem solving A31 B2 B3 B4 B7 8 16 24
Seminar A30 A31 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C4 C5 4 8 12
Guest lecture / keynote speech A30 A31 B10 C4 C5 10 30 40
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals Utilización das TICs para expor modelos e resolver problemas da materia.
Mixed objective/subjective test Proba na que se avalían os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos no curso polo alumnado.

Conterá problemas, preguntas abertas e preguntas curtas ou tipo test.
Case study Aprendizaxe baseada no estudo de casos detallados sobre un tema específico.
Problem solving Aplicación práctica dos contidos da materia.
Seminar Exposición de temas combinada coa aplicación práctica dúas coñecementos expostos para a realización de traballos en grupo.
Guest lecture / keynote speech Utilizaranse para explicar o contido dos diferentes temas da materia por parte do profesorado.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
ICT practicals
Problem solving
Guest lecture / keynote speech
Description
O profesorado realizará un seguimento das actividades realizadas polo alumnado na materia.

Dependendo da metodoloxía utilizada en cada clase, o alumnado será guiado, supervisado ou atendido polo profesorado encargado.

O alumnado dispón das titorías do profesorado da asignatura nas horas establecidas, nas que poderá expor aquelas dúbidas que lle xurdan sobre o contido e organización da asignatura.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar A30 A31 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C4 C5 A cualificación establecerase en función dos resultados das probas prácticas establecidas nos seminarios. 10
Mixed objective/subjective test A30 A31 B2 B3 B4 B7 B8 C4 C5 Fundaméntase como o exame final da materia e contemplará todo o seu contido. 70
ICT practicals A31 B3 B10 C1 A cualificación establecerase en función dos resultados obtidos nos exercicios prácticos expostos. 10
Problem solving A31 B2 B3 B4 B7 A cualificación establecerase en función dos resultados das probas prácticas establecidas. 10
 
Assessment comments

A cualificación final obtida calcularase en función da avaliación continua realizada durante o curso, que valerá uns 30% da nota, e a Proba mixta correspondente á 1ª ou a 2ª oportunidade da convocatoria, que valerá uns 70% da nota.

O alumnado en réxime de estudo a tempo parcial, en función da súa problemática particular e das posibilidades do profesorado, terán as mesmas oportunidades que o resto do alumnado para facer a avaliación continua da asignatura.

A cualificación final da oportunidade adiantada avaliarase mediante unha proba mixta específica, que comprenda todos os contidos e competencias da asignatura.


Sources of information
Basic Vaassen, Eddy; Meuwissen, Roger; Schelleman, Caren (2009). Accounting Information Systems and Internal Control. Wiley
Suárez Suárez, A. S. (2001). Curso de Economía de la Empresa. Pirámide
Lambin, Jean-Jacques (2009). DIRECCION DE MARKETING GESTION ESTRATEGICA Y OPERATIVA. McGraw-Hill
Ontiveros, Emilio (Dir.); López Sabater, Verónica (2017). Economía de Datos. Riqueza 4.0. Fundación Telefónica
Fernández Campos, Rafael; Martínez Rodríguez, Javier (2020). El valor del dato.
Boedo Vilabella, Lucía (2010). Evaluación de un proyecto de inversión en entornos de certeza, riesgo e incertidumbre. Reprografía Noroeste
Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan; Setiawan, Iwan (2018). Marketing 4.0. LID Editorial

Complementary Blackstaff, Michael (2001). Business and Finance for It People. Business and Finance for It People
Florido, Miguel (2019). Curso de Marketing Digital. Social Media
Suárez Suárez, A (2005). Decisiones óptimas de inversión y financiación empresarial. Editorial Pirámide
Damodaran, Aswath (2021). El pequeño libro de valoración de activos. Deusto
Bonner, John (2020). Elaboración de un Exitoso Plan de Negocio para START-UP: La fórmula de los 6 Pilares.
Laudon, K. (2008). Essentials of Management Information Systems. Prentice-Hall International


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

1.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

2.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

3.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

4.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

5.- Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

6.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.