Identifying Data 2020/21
Subject (*) Ethnicity and Cultural Diversity in Origin and Destination Countries Code 615472104
Study programme
Mestrado Universitario en Migracións Internacionais: Investigación, Políticas Migratorias e Mediación Intercultural
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Pedagoxía e Didáctica
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os límites epistemolóxicos do estudo das migracións internacionais e a natureza esencialmente política que sostén a definición e identificación do fenómeno migratorio.
A2 Relativizar e valorar as intensidades observadas dos movementos migratorios, desde unha perspectiva comparativa e contextualizada histórica e culturalmente
A5 Comprender os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre as migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran.
A10 Coñecer suficientemente os autores e traballos de maior relevancia académica e profesional
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B7 Resolver problemas de forma efectiva
B10 Traballar de forma colaboradora
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B13 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións
C1 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C2 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras a fin de emprender, xestionar ou dirixir organizacións ou empresas do terceiro sector.
C3 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Os obxectivos do curso consisten en: 1. Profundizar sobre as discusións actuais acerca do concepto de cultura e a súa relación coa identidade colectiva e a etnicidade. 2. Explorar e debatir os feitos e principios que definen ás sociedades cosmopolitas no cadro da globalización. 3. Aplicar a realidades concretas as suxerencias teóricas destes debates. 4. Analizar os novos conceptos de cidadanía nas súas implicacións políticas 5. Profundizar sobre o papel das migracións na transformación dos sistemas étnicos. AC1
AC2
AC5
AC10
BC1
BC3
BC7
BC10
BC11
BC13
CC1
CC2
CC3
CC5

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1º Conceptos claves: Cultura, etnicidade, diversidade
Discusión sistemática sobre os últimos debates en etnicidade
Entendendo novas formas de cultura
Globalización e nova diversidade cultural
Tema 2º Os grupos étnicos e as súas fronteiras.
Diversidades en paises de orixe e destino
Reterritorialización, ethnoscape
Tema 3º Conflito, estratexia e forzas centrífugas.
A cultura como arma política
Diáspora e cosmopolitanismo
Tema 4º Construir e de-construir o imaxinario do "Outro" A súa relevancia política e teórica
Discursos políticos e populares
Cara un concepto dinámaico de cultura

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A2 A5 A10 B1 B3 B7 B10 B11 B13 C1 C2 C3 C5 0 73 73
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects A asignatura avaliaráse a través dunhas preguntas base que conformarán un traballo tutelado. As preguntas versarán sobre a bibliografía, as experiencias e todo o tratado na aulas maxistrais.

Os alumnos a distancia terán a mesma opción a entregar estos traballos tutelados e a realizar as tutorías nos días indicados a tal fin.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
O alumnado dispoñerá dunha atención personalizada na elaboración dos traballos. No caso do alumnado on-line, se pode comunicar por correo-e, por medio da plataforma virtual, ou por Skype.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A5 A10 B1 B3 B7 B10 B11 B13 C1 C2 C3 C5 A asignatura avaliaráse a través dunhas preguntas base que conformarán un traballo tutelado. As preguntas versarán sobre a bibliografía, as experiencias e todo o tratado na aulas maxistrais. 100
 
Assessment comments

En caso de non poder acceder ou de non superar a avaliación a través do
traballo tutelado, tense dereito a exame na convocatoria oficial.


Sources of information
Basic

A. Appadurai: “El rechazo de las minorías”. Selección de textos
F. Barth: “Los grupos étnicos y sus fronteras”. Introducción.
J. A. Fernández de Rota: “Nacionalismo, cultura y tradición”.
Selección de textos.
M. Delgado: “La ciudad anterior. Mito, memoria e inmigración”
E. Leach: “Sistemas políticos de las tierra altas de Birmania”.
Comentario.
M. Sahlins: Textos seleccionados de “Cultura y razón práctica”
e “Islas de Historia”.

A Olmos Alcaráz: “Pateras, embarazadas y prostitución”: Representaciones y discursos sobre la mujer Inmigrante en la televisión española

C. Silva Domínguez: A denominación “Los nuevos gallegos” aplicada a inmigrantes no xornal La Voz de Galicia: Análise discursiva e implicacións sociolóxicas

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.