Identifying Data 2019/20
Subject (*) Migration and Return in the Urban History of Galicia Code 615472105
Study programme
Mestrado Universitario en Migracións Internacionais: Investigación, Políticas Migratorias e Mediación Intercultural
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://journals.cambridge.org/fulltext_content/supplementary/UHY/supp1
General description Obxectivos do curso
1.- Analizar as transformacions históricas de Galicia que explican os grandes movementos migratorios cara a América nos séculos XIX e XX.
2.- Estudar o impacto dos procesos de migración e retorno sobre a propia Galicia
a.- As transformacións do mundo rural
b.- O crecemento das cidades
c.- Os movementos sociais e as transformacións políticas.
3.- Abordar algunhas metodoloxías e técnicas cualitativas de especial interese para a análise destos procesos.
a.- Historia oral: a utilización de documentos personais.
b.- Historia visual: fotografía e cine
c.- Historia urbana: a cidade como texto

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Profundidade na análise dos movementos migratorios asociados á historia e á situación actual de Galicia, como orixe e como destino
A6 Dominar as principais fontes de documentación estatística e bibliográfica que lle permita manterse informado e iniciar e programar estudos exploratorios sobre temáticas relacionadas coas migracións internacionais
A7 Coñecer as virtudes e as limitacións das principais fontes e indicadores estatísticos para a descrición dos movementos migratorios en distintos contextos territoriais e na súa evolución temporal
A8 Comprender o potencial das distintas técnicas de investigación social para o estudo das migracións internacionais así como os condicionamentos deontolóxicos profesionais.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B12 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito social
B13 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións
B15 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas
C1 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar as grandes forzas que organizan os fenomenos migratorios a escala global en especial no caso das habidas entre Galicia e America AC4
BC1
BC12
CC1
CC5
Analizar a complexidade de motivacions e estratexias que guian as actuacions das persoas na escala familiar e local AC4
BC1
BC3
BC12
BC13
Asimilar algunhas metodoloxías e técnicas cualitativas como a Historia oral, a Historia visual, e a Historia urbana AC6
AC7
AC8
BC1
BC12
BC13
BC15
Xestionar as fontes de informacion primarias e secundarias e analizar os seus datos AC6
AC7
Desenvolver as habilidades de traballo individual e en equipo AC8
BC1
BC3
BC12

Contents
Topic Sub-topic
1.- A emigración cara a América: os factores de atracción. 1.1.- A formación dun mercado mundial
1.2.- A construción política de Latinoamérica
1.3.- Capitalismo, leis de inmigración e mercado de traballo
2.- Galicia: os factores de expulsión. 2.1.- As mudanzas no mundo rural galego.
2.1.1.- Os condicionantes do marco estatal español: legais, políticos...
2.1.2.- Os condicionantes do mapa político europeo
2.2.- A emigración como proceso dinamizador da Galicia rural
2.2.1.- Historias de migración e retorno
2.2.2.- Terra Cha de Lugo.
3.- Historias migratorias. 3.1.- Metodoloxías e técnicas: historia oral e historias de vida, xenealoxías e documentos personais
3.2.- Historias de migración e retorno:
3.2.1.- Terra Cha de Lugo.
3.2.2.- A Galicia Atlántica
4.- Cara a unha historia urbana de Galicia 4.1.- O papel das cidades nos procesos migratorios
4.2.- O impacto dos retornos.
4.3.- Os lugares da memoria
4.4.- Recorridos urbanos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A4 A6 A7 A8 B1 B3 B12 B13 B15 C1 C5 0 27 27
 
Personalized attention 48 0 48
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Traballo sobre caso práctico

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Titorías específicas en todas as modalidades, e previamente concretadas cos estudantes no presenciais.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A4 A6 A7 A8 B1 B3 B12 B13 B15 C1 C5 Traballo de investigación por escrito 100
 
Assessment comments

Os alumnos non presenciais poderán participar nos debates mediante os foros de moodle e enviar os seus traballos escritos por email. En caso de ter que realizar unha segunda opción de avaliaciónse poderían porse de acordo co profesor para repetir os traballos ou ben realizar o exame de modo oral por videoconferencia.


Sources of information
Basic

Cardesin, José Mª: “A heteroxeneidade da reprodución social nunha sociedade estratificada: a Galicia rural dol S.XIX”, en F. Rodríguez Iglesias (dir.): Proxecto Galicia. Antropoloxía, vol. XXVI, A Coruña, Hércules, 1999, p. 396-437.

Castro, Demetrio, 1995, “Cosecha de emigrantes”, El Mundo, 1995, p. 14-15.

Vázquez, Alejandro, 2008, “Unha visión xeral da emigración galega contemporánea a América e a Europa”, en X.M. Cid et Alii, Migracións na Galicia contemporánea, Santiago de Compostela, Sotelo Branco, p. 17-48.

Complementary

Allegue, Gonzalo, 1992, Galegos, as mans de América, Vigo, Nigra.

Barnett, Miguel, 2008, Galego, Xunta de Galicia.

Davis, Mike, (2001) 2006, “Prefacio”, en Los holocaustos de la Era Victoriana tardía. El Niño, las hambrunas y la formación del Tercer Mundo, Universidad de Valencia, p. 13-28.

Eiras, Antonio y Rey, Ofelia, 1992, “La emigración gallega a las Américas en los siglos XIX y XX. Aproximación cuantitativa”, en Los Gallegos y América, Madrid, Mapfre, p. 214-266.

Iturra, Raul, 1998, "A oralidade e a escritura na construción do social", Estudios Migratorios, nº 6, p. 57-68.

Núñez Seixas, Xosé Manuel, 1998, Emigrantes, caciques e indianos. O influxo sociopolítico da emigración transoceánica en Galicia, 1900-1930, Vigo, Xerais.

Villares, Ramón, 2006, Galicia siglo XX, A Coruña, La Voz de Galicia


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.