Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Técnicas de investigación aplicadas e fontes documentais para o estudo das migracións Código 615472109
Titulación
Mestrado Universitario en Migracións Internacionais: Investigación, Políticas Migratorias e Mediación Intercultural
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 2
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://http://carmenlamela.wordpress.com
Descrición xeral A materia dedícase a repasar as principais técnicas para a investigación social cualitativa aplicada ao estudo das mitraciones internacionais.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Dominar as principais fontes de documentación estatística e bibliográfica que lle permita manterse informado e iniciar e programar estudos exploratorios sobre temáticas relacionadas coas migracións internacionais
A7 Coñecer as virtudes e as limitacións das principais fontes e indicadores estatísticos para a descrición dos movementos migratorios en distintos contextos territoriais e na súa evolución temporal
A8 Comprender o potencial das distintas técnicas de investigación social para o estudo das migracións internacionais así como os condicionamentos deontolóxicos profesionais.
A9 Manexar os conceptos fundamentais no estudo das migracións internacionais
A11 Ter suficiente capacidade de abstracción para presentar o fenómeno migratorio dende unha perspectiva macro-sociolóxica e na súa relación máis ampla coa estrutura social e o mercado de traballo
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B7 Resolver problemas de forma efectiva
B8 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa
B10 Traballar de forma colaboradora
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B12 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito social
B13 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións
B15 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas
C1 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Interpretar os debates teóricos relacionados coas técnicas de investigación nas ciencias sociais. AM9
BM3
BM11
Reflexionar sobre a variedade de paradigmas e perspectivas na investigación cualitativa para saber escoller as máis adecuadas a cada estudo de caso. AM9
AM11
BM1
BM6
BM8
BM12
BM13
BM15
CM5
Aplicar as técnicas de investigación cualitativas máis relevantes, interpretar e analizar os seus resultados: observación participante, grupo de discusión e entrevista en profundidade AM6
AM7
AM8
AM9
BM1
BM3
BM6
BM7
BM8
BM10
BM11
BM13
BM15
CM1
CM5
Deseñar as estratexias metodolóxicas en estudos cualitativos que consisten en: formular o problema, tomar decisións muestrales, formas de obtención, análise e presentación dos datos. AM6
AM7
AM8
BM1
BM3
BM6
BM7
BM9
BM10
BM11
BM13
CM1
CM5

Contidos
Temas Subtemas
Introdución sobre metodoloxía e técnicas en CCSS Perpectivas históricas sobre a xénese e desenvolvemento da investigación nas ciencias sociais. Paradigmas e persectivas na investigación cuantitativa vs. cualitativa
Técnicas de investigación cualitativas: observación, grupos de discusión e entrevistas en profundidade. Formulación do problema a investigar, formas cualitativas de obtención da información e análise dos seus resultados.
Estratexias metodolóxicas nos estudos cualitativos Deseñar unha investigación cualitativa: formulación do problema, decisións muestrales, formas de obtención da información, análise e presentación dos datos.
As entrevistas cualitativas aplicadas ao estudo das migracións. Fundamentos metodolóxicos, deseño da entrevista, selección da mostra, o traballo de campo e a análise.
A investigación documental. Técnicas de lectura e documentación.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de ensaio A6 A7 A8 A9 A11 B1 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 C1 C5 0 0 0
 
Atención personalizada 50 0 50
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de ensaio Proba escrita sobre a utilización das entrevistas en profundidade na análise das migracións internacionais. Este ensaio é o que se utilizará para a avaliación da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba de ensaio
Descrición
Atención personalizada aos problemas que cada alumno se lle expoñan no transcurso dos exercicios.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de ensaio A6 A7 A8 A9 A11 B1 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 C1 C5 Modalidade presencial e non presencial: Breve ensaio sobre os usos, vantaxes e limitacións das entrevistivas cualitativas. O alumno/a debe explicar estos aspectos dende unha perspectiva crítica. Poden utilizarse os materiais documentais da moodle e as referencias bibliográficas do programa. Máximo: 4000 palabras.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación
100
 
Observacións avaliación


Fontes de información
Bibliografía básica

Vallés, M.S. (2003) Técnicas cualitativas de investigación social. Reflexión metodológica y práctica profesional. Madrid: Síntesis.

A principios de curso entregarase unha bibliografía especializada e asignarán lecturas, as cales serán subidas a moodle para que estean a disposición do alumnado non presencial.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías