Identifying Data 2020/21
Subject (*) Migration Analysis: Advanced Research Methods and Documentary Sources Code 615472109
Study programme
Mestrado Universitario en Migracións Internacionais: Investigación, Políticas Migratorias e Mediación Intercultural
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 2
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://http://carmenlamela.wordpress.com
General description A materia dedícase a repasar as principais técnicas para a investigación social cualitativa aplicada ao estudo das mitraciones internacionais.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 Dominar as principais fontes de documentación estatística e bibliográfica que lle permita manterse informado e iniciar e programar estudos exploratorios sobre temáticas relacionadas coas migracións internacionais
A7 Coñecer as virtudes e as limitacións das principais fontes e indicadores estatísticos para a descrición dos movementos migratorios en distintos contextos territoriais e na súa evolución temporal
A8 Comprender o potencial das distintas técnicas de investigación social para o estudo das migracións internacionais así como os condicionamentos deontolóxicos profesionais.
A9 Manexar os conceptos fundamentais no estudo das migracións internacionais
A11 Ter suficiente capacidade de abstracción para presentar o fenómeno migratorio dende unha perspectiva macro-sociolóxica e na súa relación máis ampla coa estrutura social e o mercado de traballo
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B7 Resolver problemas de forma efectiva
B8 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa
B10 Traballar de forma colaboradora
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B12 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito social
B13 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións
B15 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas
C1 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Interpretar os debates teóricos relacionados coas técnicas de investigación nas ciencias sociais. AC9
BC3
BC11
Reflexionar sobre a variedade de paradigmas e perspectivas na investigación cualitativa para saber escoller as máis adecuadas a cada estudo de caso. AC9
AC11
BC1
BC6
BC8
BC12
BC13
BC15
CC5
Aplicar as técnicas de investigación cualitativas máis relevantes, interpretar e analizar os seus resultados: observación participante, grupo de discusión e entrevista en profundidade AC6
AC7
AC8
AC9
BC1
BC3
BC6
BC7
BC8
BC10
BC11
BC13
BC15
CC1
CC5
Deseñar as estratexias metodolóxicas en estudos cualitativos que consisten en: formular o problema, tomar decisións muestrales, formas de obtención, análise e presentación dos datos. AC6
AC7
AC8
BC1
BC3
BC6
BC7
BC9
BC10
BC11
BC13
CC1
CC5

Contents
Topic Sub-topic
Introdución sobre metodoloxía e técnicas en CCSS Perpectivas históricas sobre a xénese e desenvolvemento da investigación nas ciencias sociais. Paradigmas e persectivas na investigación cuantitativa vs. cualitativa
Técnicas de investigación cualitativas: observación, grupos de discusión e entrevistas en profundidade. Formulación do problema a investigar, formas cualitativas de obtención da información e análise dos seus resultados.
Estratexias metodolóxicas nos estudos cualitativos Deseñar unha investigación cualitativa: formulación do problema, decisións muestrales, formas de obtención da información, análise e presentación dos datos.
As entrevistas cualitativas aplicadas ao estudo das migracións. Fundamentos metodolóxicos, deseño da entrevista, selección da mostra, o traballo de campo e a análise.
A investigación documental. Técnicas de lectura e documentación.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Long answer / essay questions A6 A7 A8 A9 A11 B1 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 C1 C5 0 0 0
 
Personalized attention 50 0 50
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Long answer / essay questions Proba escrita sobre a utilización das entrevistas en profundidade na análise das migracións internacionais. Este ensaio é o que se utilizará para a avaliación da materia.

Personalized attention
Methodologies
Long answer / essay questions
Description
Atención personalizada aos problemas que cada alumno se lle expoñan no transcurso dos exercicios.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Long answer / essay questions A6 A7 A8 A9 A11 B1 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 C1 C5 Modalidade presencial e non presencial: Breve ensaio sobre os usos, vantaxes e limitacións das entrevistivas cualitativas. O alumno/a debe explicar estos aspectos dende unha perspectiva crítica. Poden utilizarse os materiais documentais da moodle e as referencias bibliográficas do programa. Máximo: 4000 palabras.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación
100
 
Assessment comments


Sources of information
Basic

Vallés, M.S. (2003) Técnicas cualitativas de investigación social. Reflexión metodológica y práctica profesional. Madrid: Síntesis.

A principios de curso entregarase unha bibliografía especializada e asignarán lecturas, as cales serán subidas a moodle para que estean a disposición do alumnado non presencial.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.