Identifying Data 2020/21
Subject (*) International Migration Theory Code 615472110
Study programme
Mestrado Universitario en Migracións Internacionais: Investigación, Políticas Migratorias e Mediación Intercultural
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://www.esomi.es
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os límites epistemolóxicos do estudo das migracións internacionais e a natureza esencialmente política que sostén a definición e identificación do fenómeno migratorio.
A2 Relativizar e valorar as intensidades observadas dos movementos migratorios, desde unha perspectiva comparativa e contextualizada histórica e culturalmente
A3 Relativizar e valorar o impacto das migracións internacionais nas sociedades de orixe e destino en función do cambio social que xeran, dos intereses en xogo, e da construcción social das identidades culturais
A4 Profundidade na análise dos movementos migratorios asociados á historia e á situación actual de Galicia, como orixe e como destino
A5 Comprender os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre as migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran.
A9 Manexar os conceptos fundamentais no estudo das migracións internacionais
A10 Coñecer suficientemente os autores e traballos de maior relevancia académica e profesional
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo
B6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B7 Resolver problemas de forma efectiva
B8 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B12 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito social
B13 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións
B15 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas
C1 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C3 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C4 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C5 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para identificar e deconstruír prexuízos ideolóxicos en situacións de conflito. AC3
BC3
BC5
BC6
BC8
BC11
BC12
Comprensión crítica dos obxectivos que orientan os distintos tipos de políticas migratorias existentes. AC1
AC5
AC9
AC10
BC6
BC7
BC13
BC15
CC1
CC5
Capacidade para desenvolver e aplicar unha perspectiva teórica madura e cientificamente sustentada sobre as causas e consecuencias dos movementos migratorios. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC9
BC1
BC2
BC3
BC6
CC3
CC4
CC5

Contents
Topic Sub-topic
1. Teorías explicativas dos procesos de migracións internacionais 1.1. O modelo económico do push-pull
1.2. Teorías da acción individual
1.3. Teorías do capital social e das redes
1.4. Teorías da mobilidade social
1.5. O modelo centro-periferia
1.6. O modelo das cidades globais
2. Unha visión histórica da teorías das migracións internacionais 2.1. A escola de Chicago: Park e Thomas e Znaniecki
2.2. A socioloxía da "Race and Etnic relations"
2.3. A aportación ás migracións desde a socioloxía norteamericana contemporánea: Portes e Massey
2.4. A escola francesa e a súa achega teórica: Bourdieu e Sayad.
3. Novas teorías sobre as migracións internacionais 3.1. O transnacionalismo como paradigma emerxente
3.2. As migracións nun mundo globalizado

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Critical bibliographical A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B15 C1 C3 C4 C5 0 35 35
 
Personalized attention 40 0 40
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Critical bibliographical Consiste na leitura da bibliografía recomendada e obligatoria que será proporcionada ao alumnado do máster. Ademáis, a profesora asignará un libro a cada alumno/-a para a súa recensión no que se poderán incluír referencias ao resto de bibliografía asignada establecendo un diálogo crítico entre enfoques e teóricos.

Personalized attention
Methodologies
Critical bibliographical
Description
As dúbidas sobre a recensión bibliográfica ou sobre os textos que debe ler o alumnado poden consultarse co profesorado responsable en horario de titorías ou a través dos distintos mecanismos habilitados para este fin (correo electrónico, chamadas telefónicas, consulta en foros, etc.). Para solicitar unha titoría é condición previa a petición dunha cita previa por correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Critical bibliographical A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B15 C1 C3 C4 C5 A entrega da recensión bibliográfica terá un valor dun 100 por cen da nota final da asignatura. Dentro da mesma terase en conta a asistencia e participación nos debates dentro da aula que poderá subir a nota da recensión nun 10 por cento, e que servirán para enriquecer o traballo realizado polo alumnado. 100
 
Assessment comments

O alumnado a distancia terá as mesmas opcións de subir o 10% dado que dispón de teconoloxía TIC que permite a sua participación nos foros, chats, de moodle, etc.


Sources of information
Basic Césaire, Aimé (2006). Discurso sobre el colonialismo. Madrid: Akal
Sennett, Richard (2014). El extranjero: dos ensayos sobre el exilio. Barcelona: Anagrama
Ribas-Mateos, Natalia (2011). El Río Bravo Mediterráneo: las regiones fronterizas en la época de la globalización. Barcelona: Bellaterra
Sassen, Saskia (2013). Inmigrantes y ciudadanos: de las migraciones masivas a la Europa Fortaleza. Tres Cantos: Siglo XXI
Sayad, Abdelmalek (2010). La doble ausencia: de las ilusiones del emigrado a los padecimientos del inmigrado. Rubí: Anthropos
Bretell, Caroline B.; Hollifield, James F. (ed) (2000). Migration theory: talking across disciplines. New York: Routledge
Fanon, Frank (2009). Piel negras, máscaras blancas. Madrid: Akal
Terrén, Eduardo (2002). Razas en conflicto: perspectivas sociológicas. Barcelona: Editorial Anthropos
Portes, A; DeWind, J. (coord.) (2006). Repensando las migraciones internacionales. Nuevas Perspectivas teóricas y empíricas. Miguel Ángel Porrúa
Rea, Andrea (2009). Sociología de la inmigración. Barcelona: Hacer
Portes, Alejandro (2012). Sociología económica de las migraciones internacionales. Barcelona: Anthropos
Massey, D; Arango, J.; Graeme, H.; Kouaocuci, A.; Pelegrino, A. (2000). Teorías de la Migración Internacional: Una reseña y una evaluación . Revista Trabajo, Año 2, Nº 3, págs. 5-50
Spencer, Sarah (2011). The migration debate. Bristol: Policy Press
Messina, Anthony M; Lahav, Gallya (2006). The migration reader: exploring politics and policies. Boulder: Lynne Rienner
Cohen, Robin (ed) (1996). The sociology of migration. Cheltenam: Edward Elgar
Cohen, Robin (ed) (1996). Theories of migration. Cheltenam: Edward Elgar
Ribas-Mateos, Natalia (2004). Una invitación a la sociología de las migraciones . Barcelona: Bellaterra
Massey, Douglas S. (2005). Worlds in motion: understanding international migration at the end of the millennium. Oxford: Clarendon Press

Complementary Cairo, Heriberto; Grosfoguel, R. (2010). Descolonizar la modernidad, descolonizar Europa: un diálogo Europa-América Latina. Madrid: IEPALA
Blanco, Cristina (2000). Las migraciones contemporáneas. Madrid: Ariel
Mármora, Lelio (2002). Las políticas de migraciones internacionales. México D.F.: Paidós
Castles, Stephen (1993). The age of migration. Houndmills: MacMillan


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Ethnicity and Cultural Diversity in Origin and Destination Countries/615472104

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Comparative Migration Systems/615472202
Social Structure, Employment Market and International Migration/615472203

Subjects that continue the syllabus
Migration Flow and Foreign Entry Control Policy/615472204

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.