Identifying Data 2020/21
Subject (*) Migration Flow and Foreign Entry Control Policy Code 615472204
Study programme
Mestrado Universitario en Migracións Internacionais: Investigación, Políticas Migratorias e Mediación Intercultural
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://esomi.es
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os límites epistemolóxicos do estudo das migracións internacionais e a natureza esencialmente política que sostén a definición e identificación do fenómeno migratorio.
A2 Relativizar e valorar as intensidades observadas dos movementos migratorios, desde unha perspectiva comparativa e contextualizada histórica e culturalmente
A3 Relativizar e valorar o impacto das migracións internacionais nas sociedades de orixe e destino en función do cambio social que xeran, dos intereses en xogo, e da construcción social das identidades culturais
A5 Comprender os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre as migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran.
A6 Dominar as principais fontes de documentación estatística e bibliográfica que lle permita manterse informado e iniciar e programar estudos exploratorios sobre temáticas relacionadas coas migracións internacionais
A9 Manexar os conceptos fundamentais no estudo das migracións internacionais
A10 Coñecer suficientemente os autores e traballos de maior relevancia académica e profesional
A11 Ter suficiente capacidade de abstracción para presentar o fenómeno migratorio dende unha perspectiva macro-sociolóxica e na súa relación máis ampla coa estrutura social e o mercado de traballo
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo
B6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B7 Resolver problemas de forma efectiva
B8 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa
B10 Traballar de forma colaboradora
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B12 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito social
B13 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións
B14 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica
B15 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas
C1 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C2 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras a fin de emprender, xestionar ou dirixir organizacións ou empresas do terceiro sector.
C3 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C4 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C5 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
1. Saber identificar os distintos elementos e mecanismos que comprenden o control da entrada de extranxeiros no Espacio Schengen. CC3
CC4
CC5
2. Comprender os criterios que permiten a análise comparado das distintas políticas de control de entrada nos distintos sistemas migratorios. AC1
AC2
AC3
AC5
AC6
AC9
AC10
AC11
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
CC1
CC3
CC4
CC5
3. Adquirir os coñecementos que permitan deseñar, xestionar e avaliar as políticas de control de fluxos migratorios nas distintas escalas territoriais. CC2
CC3
CC4
4. Obtener coñecementos acerca das principais políticas de control de fluxos e de admisión da poboación extranxeira en España como fronteira Sur da Unión Europea. AC1
AC2
AC3
AC5
AC6
AC9
AC10
AC11
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: Espazo Schengen: A europeización das políticas de regulación e control migratorio Tema 1.1. O impacto de Schengen nas políticas nacionais de admisión e control de fluxos migratorios.

Tema 1.2. As políticas comunitarias sobre control e regulación dos fluxos migratorios.

Tema 1.3. Definicions das figuras de control migratorio no Espazo Schengen.
Tema 2: O sistema de control migratorio no Sur de Europa. Tema 2.1. O sistema migratorio no Sur de Europa: puntos de comunalidade e diversxencia.

Tema 2.2. As políticas de control no Sur de Europa: o peso da inmigración irregular.
Tema 3: As políticas de control migratorio en España. Tema 3.1. España como fronteira Sur de Europa: ¿son eficaces as políticas de control? Características da xestión de fluxos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 0 0 0
Supervised projects A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 0 0 0
Events academic / information A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 0 0 0
 
Personalized attention 75 0 75
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion O profesorado responsable pode contemplar a opción de que o alumnado expoña durante as aulas algunhas leituras recomendadas na bibliografía ou faga pequenas exposicións sobre temas relacionados coa materia. Consideramos necesario a leitura da bibliografía recomendada da materia que reciben os alumnos e alumnas ao comezo do Máster. Ademáis, o profesorado pode facer recomendacións bibliográficas para solventar carencias de coñecementos e reforzar a aprendizaxe sobre as políticas de control migratorio.
Supervised projects Os profesores responsables da materia explicarán ao alumnado durante o desenrolo do curso o tipo de traballo tutelado que é requisito obrigatorio para superar esta asignatura. O alumando pode consultar dúbidas ao respecto das temáticas e bibliografía complementaria ao profesorado durante o desenrolo das aulas.
Events academic / information Asistencia a una charla de un gestor o técnico de una ONG en A Coruña. Para a modalidade a distancia será retrasmitida por video conferencia.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Os profesores responsables tentarán apoiar a tarefa autónoma do alumnado na elaboración dos traballos tutelados. Ademáis, tamén poden acudir a consultar dúbidas durante o horario oficial de titorías ou a través do correo electrónico.
No caso de alumnado a distancia se empregarán as tutorias on line de moodle e o correo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 O profesorado responsable pode propor ao alumnado a exposición nas clases maxistrais de leituras recomendadas, a elaboración e exposición de breves investigacións sobre unha temática concreta, ou a explotación dalgunha fonte de datos estatística relacionada coa temática analizada.

No caso de producirse esta petición de traballo ao comezo das explicacións, tamén se deixará que suporá sobre o total da nota global da materia.
0
Supervised projects A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 O/A alumno/a matriculada nesta materia realizará un traballo individual ou colectivo que será tutelado polo profesorado responsable. A nota obtida nesta investigación equivale á nota da materia.

Pero para superar este traballo considérase necesario asistir ás explicacións durante as sesións maxistrais e ler a bibliografía recomendada e entregada a comezos de curso.

Se a persoa matriculada nesta materia suspende este traballo poderá acudir e presentarse ao exame final da mesma. Considérase motivo de suspenso o plaxio parcial ou total do traballo de traballos xa publicados.

Os alumnos de matricula on line, que non tivesen superado a materia coa avaliación contínua dispoñen dunha segunda opción a través dun traballo no que se poda aprecisar a superación das insuficiencias previamente constatadas.
100
 
Assessment comments

No caso dos alumnos a distancia a obrigatoriedade de asistencia será sustituía por un seguimento e tutorización mais frecuente, sendo os mesmos criterios os de avaliación e as mesmas datas de entregas periódicas de traballos que na modalidades presencial.


Sources of information
Basic

CALAVITA, K. (2006): “Contradicciones estructurales en la política de inmigración: los casos de la Europa del Sur y de los Estados Unidos”, en Revista Española de Investigaciones Sociológicas, nº 116. Centro de Investigaciones Sociológicas: Madrid. Págs. 185-212.

CORNELIUS, W.A. AND SALEHYAN, I. (2007):  “Does Border Enforcement Deter Unauthorized Immigration?—The Case of Mexican Migration to the United States,” Regulation & Governance, Vol. 1, No. 2 (June 2007): 139-53. Reprinted in Spanish translation in Revista Española del Tercer Sector, nº 4, 2006. Fundación Luís Vives: Madrid. pp.: 199-221.

GARSON, J.P. (2006): “Principales tendencias recientes de los movimientos y políticas migratorios en los países de la OCDE”, en Revista Española del Tercer Sector, nº 4, 2006. Fundación Luís Vives: Madrid. Pp.: 175-198.

IZQUIERDO ESCRIBANO, A.; FERNÁNDEZ SUÁREZ, B. (2009): “La gestión política de la inmigración en España (2000-2008), in NAVARRO, V. (dir.): La situación social en España III, Madrid: Biblioteca Nueva, págs. 289-331.

LÓPEZ SALA, A. (2009): “El control de los flujos migratorios y la gestión política de las fronteras en España”, en ZAPATA-BARRERO, R. (ed.): Políticas y gobernabilidad de la inmigración en España. Barcelona: Arial, págs. 31-49. 

PÉREZ CARAMÉS, A. (2010): “The externalization of migration control in Spain and its impact on Morrocan and Ecuadorian migration”, in ZAPATA-BARRERO, R. (ed.): Shaping the normative contours of the European Union: a Migration-Border framework. Barcelona: CIDOB, págs. 97-118.

RIBAS MATEOS, N. (2011, ed): El Río Bravo Mediterráneo. Las regiones fronterizas en la época de globalización. Barcelona: Edicions Bellaterra.

Complementary

ANGUIANO, M.E.; LÓPEZ SALA, A.M. (eds., 2010): Migraciones y fronteras. Nuevos contornos para la movilidad internacional. Barcelona: Icaria.

CORNELIUS, W.A. (2005): “Controlling ‘Unwanted’ Immigration: Lessons from the United States, 1993-2004,” in Journal of Ethnic and Migration Studies, Vol. 31, No. 4 (July 2005), pp. 775-794. Reprinted in Portuguese translation, in M. Margarida Marques, ed., O estado e migração internacional: Estudos Políticos, Vol. 1 (Lisbon: Livros Horizonte, 2007).

CORNELIUS, W.A., TSUDA, T., MARTIN, P.L. HOLLIFIELD, J.F. (2004): Controlling immigration. A global perspective. Second Edition. Stanford University Press.

GUIRAUDON, V. AND JOPPKE, C. (2001): Controlling a new migration world. Routledge: London.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
International Law and Migration/615472107
International Migration Theory/615472110
Comparative Migration Systems/615472202

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Migration and Social Integration Policy/615472205

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.