Identifying Data 2019/20
Subject (*) Migration and Social Integration Policy Code 615472205
Study programme
Mestrado Universitario en Migracións Internacionais: Investigación, Políticas Migratorias e Mediación Intercultural
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://www.esomi.es
General description Materia na que se profundiza sobre os principios e ideais que orientan as políticas de integración da inmigración estranxeira nos países de acollida, así coma nas ferramentas conceptais e estatísticas dispoñibles para aprender o efecto e evolución de ditas políticas ou da súa ausencia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Profundidade na análise dos movementos migratorios asociados á historia e á situación actual de Galicia, como orixe e como destino
A5 Comprender os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre as migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran.
A6 Dominar as principais fontes de documentación estatística e bibliográfica que lle permita manterse informado e iniciar e programar estudos exploratorios sobre temáticas relacionadas coas migracións internacionais
A9 Manexar os conceptos fundamentais no estudo das migracións internacionais
A10 Coñecer suficientemente os autores e traballos de maior relevancia académica e profesional
A11 Ter suficiente capacidade de abstracción para presentar o fenómeno migratorio dende unha perspectiva macro-sociolóxica e na súa relación máis ampla coa estrutura social e o mercado de traballo
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B7 Resolver problemas de forma efectiva
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa
B10 Traballar de forma colaboradora
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B12 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito social
B13 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións
B14 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica
B15 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas
C1 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C4 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Desenrolar a comprensión dos principios que orientan as distintas medidas e políticas dirixidas á integración dos migrantes nas sociedades de acollida. AC4
AC5
AC9
BC1
BC3
BC9
BC14
CC1
CC4
Ter dominio sobre os indicadores de integración como criterios de valoración das políticas migratorias de integración. AC6
AC9
BC2
BC4
BC7
BC10
BC12
BC13
BC15
CC4
Coñecer algúns dos principais plans de integración que se están desenrolando en Europa e tendo en conta as distintas escalas xeográficas e políticas nas que operan. AC6
AC10
AC11
BC3
BC7
BC11
BC15
CC1
CC4

Contents
Topic Sub-topic
Introdución Presentación do programa e da metodoloxía da materia

Perspectivas teóricas sobre os distintos modelos de integración: do asimilacionismo ao multiculturalismo
A teoría decolonial e o seudiálogo coas Ciencias Sociais A formación histórico-mundial do racismo/sexismo epistémico como fundamento epistemológico das Ciencias Sociais e a universidade occidentalizada: ¿qué significa decolonizar as Ciencias Sociais?

Zona do ser e zona do non ser: Estudos de migración e epistemoloxía

Ciencias Sociais, políticas de migración e produción de coñecementos

Políticas de integración e decolonización dos centros metropolitanos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A4 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C4 0 70 70
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects A materia avaliarase a través da realización dun traballo de reflexión sobre as leituras recomendadas e os contidos explicados durante as clases. Este traballo será o criterio principal de avaliación para a modalidade a distancia e presencial.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
No desenrolo do traballo tutelado global do módulo recoméndase especialmente a consulta co profesorado responsable, especialmente para acordar os criterios de calidade que procede empregar. Estas consultas faranse a modo de titorías presenciais ou a distancia, preferiblemente concertadas con anticipación por e-mail (belen.fernandez.suarez@udc.es). Por outra parte, tamén se admite e promoven as consultas a través de correo electrónico, foros de debate, e potenciaranse as comunicacións telefónicas a través de internet, especialmente para a modalidad de enseñanza a distancia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A4 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C4 Se cumpre co mínimo establecido de asistencia rexistrada (matrícula presencial) e de visualización e consulta dos materiais colgados na moodle (o propio sistema rexistra o número de consultas realizadas polo alumnado aos materiais), o/a alumno/-a poderá ser avaliado/-a a través dun traballo global para o módulo de políticas migratorias. Para dito traballo se establecerán uns criterios e unhas leituras que o alumnado debe traballar para a súa correcta realización. Este traballo é idéntico para a modalidade de ensino presencial e de ensinanza a distancia. 100
 
Assessment comments

No caso de non poder acceder ou de non superar a avaliación a través do traballo tutelado, ten dereito a un examen na convocatoria oficial. Este exame será presencial e por escrito para o alumnado matriculado nesta modalidade, e un examen oral para o alumnado matriculado na modalidade a distancia (con vídeo-chamada).


Sources of information
Basic Waters, M.C.. y Jimérenz, T.R. (2005). Assesing immigrant assimilation: new empirical and theoritical challenges. Annual Review of Sociology 31
De Sousa Santos, Boaventura y Meneses, Maria Paula (eds.) (2014). Epistemologías del Sur (Perspectivas). Editorial Akal
Laparra, Miguel (2003). Extranjeros en el purgatorio. Barcelona, Bellaterra
Telles, Edward E. (2011). Generaciones excluidas: mexicano-estadounidenses, asimilación y raza. Madrid: CIS
Grosfoguel, Ramón (2008). Hacia un pluriversalismo transmoderno decolonial. Tábula Rasa, nº. 9, págs. 199-216
Grosfoguel, Ramón (2012). Ismamofobia epistémica y Ciencias Sociales coloniales. Casa Árabe: Madrid, págs. 47-60
Grosfoguel, Ramón (2006). La descolonización de la economía política y los estudios postcoloniales: transmodernidad, pensamiento descolonial y colonialidad global. Tábula Rasa: Revista de Humanidades
Grosfoguel, Ramón (2012). La descolonización del conocimiento: diálogo crítico entre la visión descolonial de Frantz Fanon y la sociología descolonial de Boaventura de Sousa Santos. CIDOB: Barcelona
Sayad, Abdelmalek (2010). La doble ausencia: de las ilusiones del emigrado a los padecimientos del inmigrado. Rubí: Anthropos
Izquierdo Escribano, A. y León-Alfonso, S. (2008). La inmigración hacia dentro: argumentos sobre la necesidad de la coordinación de las políticas de inmigración en un Estado multinivel. Política y Sociedad 45(1)
De Lucas, J. y L. Díez Bueso (2006). La integración de los inmigrantes. Madrid, Centro de Estudios Políticos y Constitucionales.
Cachón Rodríguez, L. (2008). La integración de y con los inmigrantes en España: debates teóricos, políticas y diversidad territorial. Política y Sociedad 45(1)
Grosfoguel, Ramón (2009). Los derechos humanos y el antiseminismo después de Gaza. Universitas Humanística, nº. 68, págs. 157-178
Grosfoguel, Ramón (2007). Los latin@s y la descolonización del imperio estadounidense en el siglo XXI. Revista Tábula Rasa, nº. 6, pp. 115-135
Grosfoguel, Ramón; Maldonado-Torres, Nelson (2008). Los latinos, los migrantes y la decolonización del imperio estadounidense en el siglo XXI. Tábula Rasa, nº. 9, págs. 177-130
Grosfoguel, Ramón (2007). Migrantes coloniales caribeños en los centros metropolitanos del Sistema-Mundo: Los casos de Estados Unidos, Francia, los Países Bajos y el Reino Unido. CIDOB: Barcelona
Rex, John (2002). Multiculturalismo e integración política en el estado nacional moderno. Isegoría 26
Grosfoguel, Ramón (2012). Retos de los estudios étnicos en Estados Unidos y en el sistema universitario global occidentalizado:: entre el multiculturalismo liberal, las políticas de identidad, la colonización de la disciplina . Relaciones Internacionales, nº. 19

A lo largo del curso se presentará y discutirá abundante bibliografía complementaria y otras fuentes de información disponibles para profundizar sobre el temario del programa

Complementary Cachón, Lorenzo (2011). Inmigración y conflictos en Europa: aprender para una mejor convivencia. Barcelona: Hacer
Zapata Barrero, Ricard (2004). Multiculturalidad e inmigración. Madrid: Síntesis
Zapata Barrero, Ricard (dir.) (2009). Políticas y gobernabilidad de la inmigración en España. Barcelona: Ariel
Martiniello, M.; Rath, J. (ed.) (2010). Selected Studies in International Migration and Immigrant Incorporation. Amsterdam: Amsterdam University Press


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
International Migration Theory/615472110
Reception, Settlement and Integration: Definitions and Indicators/615472201

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Migration Flow and Foreign Entry Control Policy/615472204

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.