Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Investimento privado e políticas migratorias: remesas, migracións cualificadas e retorno Código 615472206
Titulación
Mestrado Universitario en Migracións Internacionais: Investigación, Políticas Migratorias e Mediación Intercultural
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://www.esomi.es
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comprender os límites epistemolóxicos do estudo das migracións internacionais e a natureza esencialmente política que sostén a definición e identificación do fenómeno migratorio.
A3 Relativizar e valorar o impacto das migracións internacionais nas sociedades de orixe e destino en función do cambio social que xeran, dos intereses en xogo, e da construcción social das identidades culturais
A5 Comprender os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre as migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran.
A6 Dominar as principais fontes de documentación estatística e bibliográfica que lle permita manterse informado e iniciar e programar estudos exploratorios sobre temáticas relacionadas coas migracións internacionais
A9 Manexar os conceptos fundamentais no estudo das migracións internacionais
A10 Coñecer suficientemente os autores e traballos de maior relevancia académica e profesional
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B12 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito social
B14 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica
B15 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas
C1 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C3 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
1. Capacidade de desenvolver e aplicar unha perspectiva teórica madura e científicamente sustentada sobre as causas e consecuencias dos movementos migratorios. AM3
BM1
BM2
BM3
BM4
BM11
CM1
CM3
2. Comprender os límites epistemolóxicos do estudo das migracións internacionais e a natureza esencialmente política que sostén a definición e identificación do fenómeno migratorio. AM1
BM1
BM2
BM3
BM4
BM11
BM12
BM14
BM15
CM1
CM3
3. Que comprende os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM11
CM1
CM3
4. Coñecementos suficientes dos autores e traballos de maior relevancia académica e profesional. AM6
AM9
AM10
BM1
BM2
BM3
BM4
BM11
CM1
CM3

Contidos
Temas Subtemas
1- O concepto de retorno O retorno en perspectiva histórica
2. As migraciones cualificadas e a súa vinculación co mercado laboral. Definición Papel da educación no contexto da Nova Economía Mundial.
Enfoques teóricos para abordar a migración cualificada. Políticas migratorias e a súa vinculación coas migraciones cualificadas.
O programa Erasmus
3. Remesas migratorias e a súa relación coa economía global. Medición das remesas. Definición. Importancia das remesas no desenvolvemento económico.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A3 A5 A6 A9 B12 B14 C1 0 0 0
 
Atención personalizada 75 0 75
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Os estudantes deberán entregar un traballo original sobre o contido da asignatura, previamente acordado en tutorías presenciais o virtuais co profesor/a

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
No desenvolvemento das preguntas basee que se integrarán ao traballo tutelado global do módulo, recoméndase especialmente a consulta co profesor, especialmente para acordar os criterios de calidade que procede empregar. Estas consultas faranse a modo de tutorías persoais ou grupales, preferiblemente concertadas con anticipación. Por outra banda, tamén se admite e promueven as consultas a través de correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A3 A5 A6 A9 B12 B14 C1 0
 
Observacións avaliación

Ao extinguirse o título, non haberá clases presenciais

En caso de non poder acceder ou de non superar a avaliación a través do traballo tutelado, tense dereito a exame da convocatoria oficial, de carácter presencial.

Os alumnos/as non presenciales realizarán o seu exame de segunda opción a través de video conferencia, en caso de ser necesario


Fontes de información
Bibliografía básica

- Alaminos Chica, A. y Santacreu Fernández, O. (2010): “La emigración cualificada española en Francia y Alemania” en Papers, 2010, 95/1 201-211.

- Brandi, M.Carolina (2006): “La historia del brain drain” Revista CTS, nº 7, vol. 3, pág. 65-85. 

- De Haas, H. (2006) “Sistemas migratorios en el norte de África: evolución, transformaciones y vínculos con el desarrollo”, Migración y desarrollo, 2, pp.63-92.

 - Durand, J. Remesas y desarrollo. Las dos caras de la moneda. Disponible online: http://diasporaydesarrollo.com/index.cfm/files/serve?File_id=5fdbbe66-9682-44b2-968f- 69d098f8bc56

- Escrivá y  Ribas, N. (Eds.) (2004) Migración y desarrollo desde España. Estudios sobre retornos, remesas y otras prácticas transnacionales en España. Córdoba: IESA- Escrivá, A. y Ribas , N. (2004) “Introducción. La investigación sobre migración, desarrollo y transnacionalismo: contribuciones para un debate desde España”, en Escrivá, A. y Ribas, N. (Eds.) Migración y desarrollo desde España. Estudios sobre retornos, remesas y otras prácticas transnacionales en España. Córdoba: IESA (11-51)

  - Herrera Ceballos, M.J. (2014) “Migración cualificada de profesionales de España al extranjero” en Anuario de la inmigración en España (edición 2014): Inmigración y emigración: mitos y realidades. http://www.cidob.org/es/publicacions/articulos/anuario_de_la_inmigracion_en_espana/2014/migr acion_cualificada_de_profesionales_de_espana_al_extranjero 

-  Levitt, P. y Lamba-Nieves, D. (2011), “Social remittances revisited”, Journal of Ethnic and Migration Studies, 37:1, pp.1-22. 2

 - Orozco, M. (2005), “Consideraciones Conceptuales, Retos Empíricos y soluciones para la Medición de Remesas.”Informe presentado a la reunión del Centro de Estudios Monetarios Latinoamericanos (CEMLA) en México, DF 

-  Trejo Peña, A.P. y Sierra Paycha, C. (2014): “Gestión de la movilidad estudiantil en Estados Unidos. Dimensionando a los estudiantes colombianos y mexicanos”, en Camino Real 6: 9. (2014): 119-141.

- VV.AA (2014): The Erasmus Impact Study. Brussels, EC.http://ec.europa.eu/education/library/study/2014/erasmus-impact_en.pdf,

 

Bibliografía complementaria

Ao longo do curso as profesoras facilitarán bibliografía por temas


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías