Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Intervención comunitaria e resolución de conflictos: o contexto escolar, laboral e veciñal Código 615472211
Titulación
Mestrado Universitario en Migracións Internacionais: Investigación, Políticas Migratorias e Mediación Intercultural
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://http://carmenlamela.wordpress.com
Descrición xeral Nesta materia preténdese que o alumno chegue a comprender os principios básicos que rexen a comunicación intercultural no contexto específico das comunidades reidenciais e escolares, e a desenvolver a capacidade para actuar como axente mediador en istos ámbitos da vida social.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Relativizar e valorar as intensidades observadas dos movementos migratorios, desde unha perspectiva comparativa e contextualizada histórica e culturalmente
A5 Comprender os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre as migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran.
A11 Ter suficiente capacidade de abstracción para presentar o fenómeno migratorio dende unha perspectiva macro-sociolóxica e na súa relación máis ampla coa estrutura social e o mercado de traballo
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B10 Traballar de forma colaboradora
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B15 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas
C1 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C4 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Recoñecer as claves conceptuais e aplicar as ferramentas metodolóxicas básicas para valorar e intervir en problemas de interculturalidad relacionados coa segregación e coa xenofobia en distintos contextos comunitarios. AM2
AM5
AM11
BM1
BM2
BM3
BM11
BM15
CM1
Comprender os principios que orientan a mediación intercultural a escala comunitaria. BM10
CM1
CM4
Elaborar o seu propio equipo de ferramentas e de principios crave para resolver casos de mediación intercultural comunitaria. AM2
AM5
AM11
BM1
BM2
BM3
BM11
BM15
CM1
CM4

Contidos
Temas Subtemas
Introdución Presentación do programa e da metodoloxía da materia

Das relación interpersonais ás relación comunitarias: Definición conceptual e pragmática da comunidade.
Ferramentas para o diagnóstico A segregación como problema e obstáculo

Diagnóstico e intervención sobre racismo e xenofobia na comunidade.
Ferramentas para a intervención Principios e deontoloxía da intervención e da mediación social a escala comunitaria

O espacio público como escenario de integración

O capital social e as redes sociais como recurso
A modo de conclusión Diseño e xestión da mediación intercultural: Estudos de casos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A2 A5 A11 B1 B2 B3 B10 B11 B15 C1 C4 0 27 27
 
Atención personalizada 48 0 48
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Cada alumno terá que preparar un traballo tutelado sobre mediación intercultural comunitaria seguindo as instrucións concretas que se darán a principios de curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
En el desarrollo de las preguntas base que se integrarán al trabajo tutelado global del módulo, se recomienda especialmente la consulta con el profesor, especialmente para acordar los criterios de calidad que procede emplear. Estas consultas se harán a modo de tutorías personales o grupales, preferiblemente concertadas con anticipación. Por otra parte, también se admite y promueven las consultas a través de correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A5 A11 B1 B2 B3 B10 B11 B15 C1 C4 Si cumpre co mínimo establecido de asistencia rexistrada, cada alumno terá que preparar, ademais, un traballo tutelado sobre mediación intercultural comunitaria seguindo as instrucións concretas que se darán a principios de curso. 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Pérez Agote, A., Tejerina, B. y Barñano, M. (2010). Barrios multiculturales. Madrid, Trotta
Zegrí, M., Araburu, M. y Navarro, J.M. (2006). El encaje de los comercios extranjeros en el tejido comercial de acogida: análisis de una experiencia de mediación comunitaria en Barcelona. Migraciones 20
VV.AA. (2009). La dinámica del contacto. Barcelona, CIDOB
Checa y Olmos, F. (Ed) (2008). La inmigración sale a la calle. Barcelona, Icaria
Ortiz Cobo, M. (2006). La mediación intercultural en contextos excolares: reflexiones acerca de una etnografía escolar. Revista de Educación 339
Ao longo do curso presentarase e discutirá abundante bibliografía complementaria e outras fontes de información dispoñibles para profundar sobre o temario do programa
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías