Identifying Data 2020/21
Subject (*) Community Action and Conflict Resolution in Education, Employment and Community Contexts Code 615472211
Study programme
Mestrado Universitario en Migracións Internacionais: Investigación, Políticas Migratorias e Mediación Intercultural
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://http://carmenlamela.wordpress.com
General description Nesta materia preténdese que o alumno chegue a comprender os principios básicos que rexen a comunicación intercultural no contexto específico das comunidades reidenciais e escolares, e a desenvolver a capacidade para actuar como axente mediador en istos ámbitos da vida social.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Relativizar e valorar as intensidades observadas dos movementos migratorios, desde unha perspectiva comparativa e contextualizada histórica e culturalmente
A5 Comprender os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre as migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran.
A11 Ter suficiente capacidade de abstracción para presentar o fenómeno migratorio dende unha perspectiva macro-sociolóxica e na súa relación máis ampla coa estrutura social e o mercado de traballo
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B10 Traballar de forma colaboradora
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B15 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas
C1 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C4 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Recoñecer as claves conceptuais e aplicar as ferramentas metodolóxicas básicas para valorar e intervir en problemas de interculturalidad relacionados coa segregación e coa xenofobia en distintos contextos comunitarios. AC2
AC5
AC11
BC1
BC2
BC3
BC11
BC15
CC1
Comprender os principios que orientan a mediación intercultural a escala comunitaria. BC10
CC1
CC4
Elaborar o seu propio equipo de ferramentas e de principios crave para resolver casos de mediación intercultural comunitaria. AC2
AC5
AC11
BC1
BC2
BC3
BC11
BC15
CC1
CC4

Contents
Topic Sub-topic
Introdución Presentación do programa e da metodoloxía da materia

Das relación interpersonais ás relación comunitarias: Definición conceptual e pragmática da comunidade.
Ferramentas para o diagnóstico A segregación como problema e obstáculo

Diagnóstico e intervención sobre racismo e xenofobia na comunidade.
Ferramentas para a intervención Principios e deontoloxía da intervención e da mediación social a escala comunitaria

O espacio público como escenario de integración

O capital social e as redes sociais como recurso
A modo de conclusión Diseño e xestión da mediación intercultural: Estudos de casos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A2 A5 A11 B1 B2 B3 B10 B11 B15 C1 C4 0 27 27
 
Personalized attention 48 0 48
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Cada alumno terá que preparar un traballo tutelado sobre mediación intercultural comunitaria seguindo as instrucións concretas que se darán a principios de curso.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
En el desarrollo de las preguntas base que se integrarán al trabajo tutelado global del módulo, se recomienda especialmente la consulta con el profesor, especialmente para acordar los criterios de calidad que procede emplear. Estas consultas se harán a modo de tutorías personales o grupales, preferiblemente concertadas con anticipación. Por otra parte, también se admite y promueven las consultas a través de correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A2 A5 A11 B1 B2 B3 B10 B11 B15 C1 C4 Si cumpre co mínimo establecido de asistencia rexistrada, cada alumno terá que preparar, ademais, un traballo tutelado sobre mediación intercultural comunitaria seguindo as instrucións concretas que se darán a principios de curso. 50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Pérez Agote, A., Tejerina, B. y Barñano, M. (2010). Barrios multiculturales. Madrid, Trotta
Zegrí, M., Araburu, M. y Navarro, J.M. (2006). El encaje de los comercios extranjeros en el tejido comercial de acogida: análisis de una experiencia de mediación comunitaria en Barcelona. Migraciones 20
VV.AA. (2009). La dinámica del contacto. Barcelona, CIDOB
Checa y Olmos, F. (Ed) (2008). La inmigración sale a la calle. Barcelona, Icaria
Ortiz Cobo, M. (2006). La mediación intercultural en contextos excolares: reflexiones acerca de una etnografía escolar. Revista de Educación 339
Ao longo do curso presentarase e discutirá abundante bibliografía complementaria e outras fontes de información dispoñibles para profundar sobre o temario do programa
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.