Identifying Data 2020/21
Subject (*) Metodoloxía para a investigación social Code 615474003
Study programme
Mestrado Universitario en Metodoloxía da Investigación en Ciencias Sociais: Innovacións e Aplicacións
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Manexo de programas informáticos aplicados á investigación social, así como de tecnoloxías dispoñibles da información e da comunicación. Capacidade de interpretar os resultados de programas de ordenador.
A4 Capacidade de aplicar as principais técnicas da investigación cualitativa, con especial atención á produción de materiais cualitativos (enquisa, grupo de discusión, observación), así como á interpretación e análise dos devanditos materiais.
A5 Coñecer as metodoloxías que están na base das formas de análise cualitativo (análise do discurso, grounded theory).
A7 Capacidade de busca e coñecemento das principais fontes de datos secundarios e valoración crítica das limitacións e as posibilidades dos datos secundarios.
A10 Capacidade de deseñar unha investigación de mercado partindo dun problema ou solicitude de información ´ad hoc´. Capacidade para plantexar o tipo de análise de datos axeitado aos obxectivos.
A11 Coñecer os diferentes tipos de avaliación de programas e de proxectos sociais e os procedementos e métodos que se utilizan para a súa realización. Ser capaz de criticar e valorar avaliacións efectuadas por outros. Ser capaz de deseñar unha avaliación e desenvolvela.
A12 Capacidade de avaliar a calidade da investigación cuantitativa e cualitativa.
B1 Ser capaz de aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas e entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares).
B2 Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B3 Ser capaz de concebir, deseñar ou poner en práctica e adoptar un proceso sustancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema plantexado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que a sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B4 Posuír habilidades de aprendizaxe que permitan ao alumnado continuar estudando dun xeito autónomo e que facilite a autoaprendizaxe continua, de modo que poda desenvolver un proxecto de investigación no eido da investigación social de acordó cos principios éticos que o sustentan.
B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
B6 Posuír e aplicar coñecementos teóricos e metodolóxicos que permitan ao estudante promover o cambio e a innovación.
B7 Deseñar e realizar investigación en entornos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (tanto con metodoloxías cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares, etc.) para identificar problemas e necesidades.
B8 Adquirir unha formación metodolóxica que garantice o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento.
B9 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma.
B10 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B11 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
B12 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
B13 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Competencias específicas AC2
AC4
AC5
AC7
AC10
AC11
AC12
Competencias transversais BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
Competencias nucleares CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. DESEÑO DA INVESTIGACIÓN
1.1. Paradigmas
1.2. Tipoloxías
1.3. Fases e organización da investigación
1.4. Marcos e conceptos
1.5. Ferramentas de axuda á investigación
2. TÉCNICAS CUALITATIVAS 2.1. Observación
2.2. Entrevistas
2.3. Uso de documentos
3. TÉCNICAS CUANTITATIVAS 3.1. Traducción empírica da teoría
3.2. Cuasalidade e experimento
3.3. Fontes estatísticas oficiais
3.4. Enquisas
3.5. Mostraxe
3.6. Escalas
4. ANÁLISE 4.1. Preliminares e protocolos
4.2. Probas de contraste
4.3. Paquetes estatísticos
4.4. Presentación de informes

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 10 0 10
Objective test 2 20 22
Supervised projects 0 20 20
Problem solving 10 9 19
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral do profesor da materia da asignatura
Objective test Exame da materia vista en clase
Supervised projects Traballo en profundidade sobre un tema relacionado coa materia
Problem solving Corrección de tarefas que semanalmente deben realizar os/as alumnos/as

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Problem solving
Description
Atención en clase e en horarios de titorías

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test Exame escrito sobre a materia vista en clase 50
Supervised projects Traballo escrito, eventualmente exposto en clase. 20
Problem solving Tarefas semanais que realizan os alumnos fóra da horas presenciais 30
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Díaz de Rada, V. (2009). Análisis de datos de encuesta. Desarrollo de una investigación completa utilizando SPSS. Barcelona. UOC
Miquel, S.; Bigné, E.; Lévy, J. P.; et al. (1996). Investigación de Mercados. Madrid. McGraw Hill
Cea D'Ancona, Mª A. (2001). Metodología Cuantitativa. Estrategias y Técnicas de Investigación Social. Madrid: Síntesis
Corbetta, P. (2007). Metodología y Técnicas de Investigación Social. Madrid. McGraw Hill
Ferrán Aranaz, M. (2001). SPSS para Windows. Análisis Estadístico. Madrid. McGraw Hill
Vallés, M. S. (1997). Técnicas cualitativas de investigación social. Reflexión metodológica y práctica profesional. Madrid: Síntesis

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.