Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Cambio social e tendencias do consumo turístico e comportamento do consumidor Código 615488002
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Novos Produtos Turísticos (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinación
Andrade Suarez, Maria Jose
Clemente Diaz, Miguel
Correo electrónico
maria.andrade@udc.es
miguel.clemente@udc.es
Profesorado
Andrade Suarez, Maria Jose
Caamaño Franco, Iria
Clemente Diaz, Miguel
López-Cortón Facal, Ana María
Correo electrónico
maria.andrade@udc.es
iria.caamano@udc.es
miguel.clemente@udc.es
ana.lopez-corton@udc.es
Web
Descrición xeral O mercado turístico español caracterizouse durante anos por unha especialización case absoluta no denominado turismo de "sol e praia".
Actualmente, as novas demandas e esixencias do consumidor turístico, así como a intensificación do nivel competitivo no sector, fai que sexa necesario realizar un estudo máis exhaustivo do comportamento do consumidor e analizar cales son as tendencias actuais.
Ante esta situación, búscase que o alumno coñeza cuales son estes cambios, e que mediante un traballo de campo poida valorar os devanditos comportamentos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico
A7 Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan ás innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
A12 Utilizar as metodoloxías científicas axeitadas tanto cualitativas coma cuantitativas
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B7 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B8 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B9 Traballar de forma colaboradora.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B13 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B14 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento do proceso de decisión do consumidor turístico, da súa tipoloxía en función das necesidades e as súas motivacións AM6
AM7
AM12
BM2
BM3
BM5
BM7
BM8
BM9
BM10
BM13
BM14
CM1
CM2
CM3
CM4
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas


I - Proceso de decisión de compra
II - Factores que afectan o comportamento do consumidor
III - Actuacións posteriores á compra
IV - Características do novo consumidor turístico

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 A7 B9 B3 C3 20 31 51
Traballos tutelados A6 A7 A12 B7 B8 B9 B13 B3 B5 4 6 10
Aprendizaxe colaborativa A12 B7 B8 B10 B14 B2 C1 4 6 10
Discusión dirixida A6 A7 A12 B7 B8 B9 B10 B2 C2 C4 C7 C8 0 2 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición por parte do docente dos aspectos fundamentais da materia. As exposicións complementaranse co uso de medios audiovisuais, preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos, facilitar a aprendizaxe e favorecer a interacción entre o profesor e os estudantes.
Traballos tutelados Metodoloxía basada na responsabilidade do alumno, pola súa propia aprendizaxe e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor nos exercicios propostos.
Aprendizaxe colaborativa Organización da clase en pequenos grupos nos que o alumno traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e do seu equipo.
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos, mediante a cal os estudantes presenciais discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, podendo ou non estar coordinado polo profesor. Os estudantes on line, pola súa banda, dispoñerán dun espazo de discusión informal para tratar un tema ou problema.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Traballos tutelados
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
Concibense como horas de traballo presencial co docente por parte do alumno, para o seguimento o orientación deste.

Javier Fernández Fernández
Universidade da Coruña
E.U. de Turismo
Teléfono: 981 160276
E-mail: javierfernandez@udc.es

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Discusión dirixida A6 A7 A12 B7 B8 B9 B10 B2 C2 C4 C7 C8 Discusions de distintos temas, planteados anteriormente polo docente. 10
Traballos tutelados A6 A7 A12 B7 B8 B9 B13 B3 B5 Realización por parte dos alumnos dun traballo dirixido e tutelado polo docente, tanto de forma individual como por grupos. Todolos traballos tendrán que ser expostos na aula. 80
Aprendizaxe colaborativa A12 B7 B8 B10 B14 B2 C1 Propondranse distintos temas na aula, para afianzar o temario. 10
 
Observacións avaliación

No caso dos alumnos na modalidade online, o 100% da sua
evaluación será por un traballo prsentado de forma individual, dirixido
polo docente.


Fontes de información
Bibliografía básica

- Borja Soler, Luis; Casanovas Pla, Josep Andreu. “El consumidor turístico”. ESIC EDIC.

- Alonso, J. “El comportamiento del consumidor”. Instituto Nacional de Consumo. Madrid

- León, J.L.; Olavarría, E. “Conducta del consumidor y marketing” Editorial Deusto

- Compendio de estadísticas de Turismo. OMT

- Mazón Martínez, Tomás; Aledo Tur, Antonio. “Turismo residencial y cambio social: nuevas perspectivas teóricas y empíricas”. Universidad de Alicante

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Métodos e técnicas de investigación en turismo: técnicas cualitativas/615488007
Métodos e técnicas de investigación en turismo: técnicas cuantitativas/615488008

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Promoción e comercialización de destinos e novos produtos turísticos/615488003

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías