Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Planificación e xestión de destinos e novos produtos turísticos para reunións e convencións Código 615488009
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Novos Produtos Turísticos (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinación
Rodríguez Fernández, María Magdalena
Correo electrónico
magdalena.rodriguez@udc.es
Profesorado
Rodríguez Fernández, María Magdalena
Correo electrónico
magdalena.rodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral Os obxectivos da materia son os seguintes:

1)Definir e contextualizar conceptos básicos relacionados co turismo MICE, así como analizar a situación actual e tendencias futuras no mercado do turismo de negocios e reunións.
2) Coñecer os axentes ou entes implicados máis importantes no desenvolvemento deste tipo de turismo.
3) Estudar as características máis importantes que diferencian os congresos; as convencións; as xornadas, seminarios, simposios; as feiras, salóns, exposicións e; as viaxes de incentivos.
4) Analizar e desenvolver os pasos a seguir para organizar un congreso nos seus diferentes aspectos.
5) Determinar a importancia da mercadotecnia de destinos e produtos no turismo de negocios e reunións coa finalidade de salientar determinados aspectos vinculados á comercialización, comunicación, imaxe e posicionamento.

A utilidade desta materia para a Planificación e Xestión do turismo fundaméntase en:

a) Mellorar a prosperidade a longo prazo da comunidade local.
b) Deleitar aos visitantes maximizando a súa satisfacción.
c) Aumentar a rentabilidade das empresas locais e os efectos multiplicadores na súa economía.
c) Optimizar os impactos do turismo, asegurando un equilibrio sostible entre beneficios económicos e custos socioculturais e ambientais.
d) Promover o destino e satisfacer as necesidades de turistas e comunidade local.

Entre os beneficios que reporta o turismo de negocios e reunións, cabe destacar os seguintes: Económicos, Culturais (status, formación...), Desestacionalización, Publicidade beneficiosa e gratuíta, Crecemento de ingresos debido a que o gasto medio deste tipo de turistas é superior ao vacacional, Diversificación da oferta, Economías de escala e Boa imaxe de destino

Esta tipoloxía de turismo contribúe polo tanto, ao posicionamento turístico das cidades, dos organizadores, dos patrocinadores e dos colaboradores e mesmo das temáticas específicas dos congresos.

Cabe precisar que os alumnos disporán de todo o material necesario para o seguimento da materia. O devandito material estará dispoñible en power point, colgarase en moodle e consta de:

1) Presentación da materia onde se detalla todo o necesario para entender o sentido xeral da mesma.
2) Presentación e explicación de todos os temas que configuran a devandita materia.
3) Presentación da estrutura, os pasos a seguir e os contidos necesarios para a realización do traballo final da materia.



Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico
A7 Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan ás innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
A8 Planificar novos destinos e produtos turísticos
A10 Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
A11 Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B8 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B9 Traballar de forma colaboradora.
B11 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico.
B14 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Describir a situación actual e as tendencias futuras no mercado do turismo de reunións e convencións. AM7
BM2
Identificar os axentes ou entes implicados no desenvolvemento do turismo de reunións e convencións. AM4
Planificar novos produtos turísticos para reunións e convencións. AM7
AM8
AM10
BM11
BM14
CM3
Aplicar os pasos a seguir para organizar un congreso nos seus diferentes aspectos. AM10
AM11
BM2
BM8
BM9
BM11
CM5
Evaluar a importancia da mercadotecnia de destinos e produtos no turismo de negocios e reunións. AM7
AM10
BM11
Aplicar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización de produtos turísticos para reunións e convencións. AM10
CM3

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: INTRODUCIÓN AO TURISMO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS 1.1. DEFINICIÓN E CONTEXTUALIZACIÓN DO TURISMO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS
1.2. SITUACIÓN ACTUAL E TENDENCIAS DO MERCADO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS
1.3. O TURISMO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS EN ESPAÑA, GALICIA E CORUÑA: ANÁLISE DA OFERTA E DEMANDA
TEMA 2: ESTRUTURAS ORGANIZATIVAS PARA O DESENVOLVEMENTO DO TURISMO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS 2.1. OS CONVENTION BUREAU
2.2. EMPRESAS OPC: ESTRUTURA E FUNCIÓNS
2.3. AXENCIAS DE EVENTOS
2.4. AXENCIAS DE COMUNICACIÓN
2.5. PROVEDORES DE SERVIZOS: ANIMACIÓN, CATERING, AXENCIAS DE VIAJES,…
2.6. PAZOS DE CONGRESOS E EXPOSICIÓNS
2.7. RECINTOS FEIRAIS
2.8. ASOCIACIÓNS E OUTROS AXENTES IMPLICADOS: MEDIOS DE COMUNICACIÓN, ADMINISTRACIÓN, TRANSPORTES..
TEMA 3: O CONGRESO, A CONVENCIÓN E OUTRAS TÉCNICAS DE NEGOCIO E REUNIÓN ASOCIADAS AO MUNDO DA EMPRESA TURÍSTICA 3.1. OBXECTIVOS E FUNCIÓNS.
3.2. CARACTERÍSTICAS: CONTIDOS E PROGRAMA; TEMPORALIDADE; DESTINATARIOS; DIFUSIÓN; INTENSIDADE; REQUISITOS INTERNOS; CORPORATIVIDADE; ACCIÓNS PARALELAS
TEMA 4: A ORGANIZACIÓN DUN CONGRESO 4.1. FASES E DESENVOLVEMENTO
4.2. PREPARACIÓN E ORGANIZACIÓN
4.3. COMERCIALIZACIÓN E DIFUSIÓN
4.4. EXECUCIÓN E CONTROL
TEMA 5: A APLICACIÓN DO MARKETING DE DESTINOS E PRODUTOS AO TURISMO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS 5.1. QUE DEBE FACER UN DESTINO PARA TER ÉXITO NESTE TIPO DE TURISMO
5.2. PROMOCIÓN E COMERCIALIZACIÓN DO TURISMO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS
5.3. A IMPORTANCIA DA IMAXE E O POSICIONAMENTO PARA O TURISMO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A7 C3 21 0 21
Lecturas B8 B2 4 8 12
Traballos tutelados A8 A10 A11 B9 B11 B14 C5 15 20 35
Presentación oral B7 1 0 1
Saídas de campo A4 3 0 3
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación dos contidos que conforman o marco teórico da materia mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, a través de medios audiovisuais (power point) e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a súa aprendizaxe
Lecturas Facilitaranse como máximo aos alumnos dous textos ou lecturas de carácter obrigatorio como complemento ás sesións maxistrais. O obxectivo destas é xerar discusión, fomentar a participación activa do alumno e resolver as cuestións que se formulen. O idioma das devanditas lecturas poderá ser o inglés ou o castelán.

As lecturas deberán ser desenvolvidas tanto polos alumnos da modalidade presencial coma polos da non presencial. Estas consideraranse na avaliación final da materia, polo que é importante que todos os alumnos as entreguen.
Traballos tutelados Para o caso de modalidade presencial:
Elaboración dun traballo en grupo relacionado coa materia en cuestión, onde o alumno deberá ser capaz de organizar un congreso de turismo nun destino, cuxa temática e lugar quedarán a elección deste. Para iso deberán crearse entre dous e tres grupos de traballo.
Durante a impartición das sesións maxistrais levarase a cabo a tutorización correspondente ao traballo desenvolvido, así como o seguimento do labor levado a cabo polos diferentes grupos.
Os traballos deberán expoñerse en público nas datas establecidas.

Para o caso de modalidade non presencial:
A elaboración do traballo será individual, salvo que alguén desexe formar grupos virtuais con outros alumnos da súa mesma modalidade, o cal deberá comunicalo coa suficiente antelación á profesora.
Para os alumnos desta modalidade o traballo terá o mesmo contido que no caso da modalidade presencial.
Os alumnos non presenciais tamén serán tutorizados de forma continua e farase un seguimento do seu traballo de forma individual ou colectiva, segundo sexa o caso.
Poderán expoñer o seu traballo utilizando para iso os medios audiovisuais que sexan posibles e esteñan ao alcance de todos.



Presentación oral Os diferentes membros do grupo, ou os alumnos de forma individualizada deberán expoñer o traballo tutelado como xa se ten especificado na metodoloxía anterior. Aspecto que será valorado na nota final.
Saídas de campo Saídas externas para coñecer in situ o funcionamento de empresas relacionadas coa organización de eventos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Traballos tutelados
Descrición
Os diferentes membros do grupo, ou os alumnos de forma individualizada poderán consultar as dúbidas correspondentes ao desenvolvemento das lecturas e do traballo tutelado.

Os horarios de clase son os seguintes:
Semana do 1 ao 5 de Febreiro
De 18:15 a 20:30 horas
Semana do 10 ao 12 de Febreiro
De 16:00 a 18:15 horas

As Titorías realizaranse por teléfono, por correo electrónico ou de forma presencial, nas seguintes semanas:
Un día durante a primeira semana de clase.
Un día durante a segunda semana de clase.
Un día durante a terceira semana de febreiro.
Dous días durante a terceira semana de marzo.

Lugar Titorías:

Facultade de Economía e Empresa, Despacho: 219A
Teléfono: 981.167.000, Extensión: 2592
Correo electrónico: magdalena.rodriguez@udc.es

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Lecturas B8 B2 Neste caso propóñense como máximo dous artigos ou lecturas obrigatorias, cuxos alumnos de ambas as dúas modalidades (presencial e non presencial) deberán ler, comentar, opinar e responder a unha serie de cuestións que se formulen nestas.

As devanditas lecturas deberán ser desenvolvidas por todos os alumnos de xeito individual, as cales supoñerán un 10% na cualificación final da materia, sempre que se cumpran unha serie de requisitos, entre os cales se encontran, calidade de redacción, opinión contrastada, utilización de fontes bibilográficas, etc.

O prazo de entrega das devanditas lecturas farase a cuarta semana do mes de febreiro.
10
Traballos tutelados A8 A10 A11 B9 B11 B14 C5 Avaliación contínua do traballo realizado ao longo da materia. O desenvolvemento do traballo ben sexa en grupo (modalidade presencial) ou individualizado (modalidade non presencial) representará o 80% da nota final.
Na devandita valoración teranse en conta os seguintes aspectos:
1) Orixinalidade
2) Aplicación de fundamentos
3) Calidade da redacción
4) Utilización de fontes bibliográficas

Para superar a materia, é necesario alcanzar unha puntuación mínima do 50% no traballo tutelado.

A entrega do traballo tutelado farase durante a terceira semana do mes de abril.
70
Presentación oral B7 O grupo (modalidade presencial) ou alumno de forma individual (modalidade non presencial) deberá expoñer o seu traballo, empregando para iso os medios audiovisuais que poidan e esteñan ao seu alcance.

É necesario entregar a presentación do traballo en power point ou en calquera outro formato similar.

A presentación suporá o 20% da nota final da materia onde de forma individualizada valoraráse en cada alumno esa porcentaxe tendo en conta os seguintes aspectos:
1) Calidade da presentación
2) Precisión e claridade da exposición e das respostas.

No caso de modalidade presencial todos os integrantes do grupo deberán expoñer unha parte do traballo dado que a nota da presentación oral será otorgada de forma individualizada a cada alumno.

No caso de que un alumno de modalidade non presencial non puidese expoñer o seu traballo, valorarase a presentación en power point, tendo en conta a calidade da presentación e a precisión e claridade nas respostas ás preguntas que a profesora lle formule posteriormente.

20
 
Observacións avaliación

Nota:

Os alumnos de modalidade
non presencial poderán formar grupos de traballo con alumnos da súa
mesma modalidade, sempre e cando llo notifiquen previamente ao profesor e
este o considere oportuno.

A revisión das cualificacións da primeira oportunidade realizaranse durante a terceira semana de abril.

O
sistema de avaliación aplicado na primeira oportunidade manterase para a oportunidadade de
Xullo. De modo que o alumno deberá entregar as lecturas correspondentes e
o traballo.

A entrega de traballos e lecturas na segunda
oportunidade realizaranse na terceira semana do mes de xullo e a revisión
das cualificacións farase na cuarta semana do mes de xullo.


Fontes de información
Bibliografía básica KIRANT, O; IÇÖZ, O (2010). A Model Proposal on the Use of Creative Tourism Experiences in Congress Tourism and the Congress Marketing Mix. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural,Vol. 8(3) Special Issue págs. 105-113.
GARCÍA, J.M.; SUCH M.J (2010). Influencia de los mega-eventos en la oferta alojativa de un destino: los juegos olímpicos. Análisis Turístico 10 2º semestre, pp. 45-55
RODRÍGUEZ, M.M (2015). Material básico para el seguimiento de las sesiones magistrales.
BUENDÍA, J.M. (2009). Organización de Reuniones, Convenciones, Congresos y Seminarios. México, Trillas
LÓPEZ, D. et al (2008 ). Turismo de negocios y reuniones. Congresos, convenciones e incentivos,. Valencia, Tirant lo Blanch

Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías