Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Planificación e xestión de destinos e novos produtos turísticos na zona costeira e termal Código 615488010
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Novos Produtos Turísticos (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Medicina
Coordinación
Meijide Failde, Rosa
Correo electrónico
rosa.meijide.failde@udc.es
Profesorado
Meijide Failde, Rosa
Correo electrónico
rosa.meijide.failde@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia estúdanse os aspectos mais relevantes relacionados co turismo de saúde e o turismo litoral. Por un lado estúdase o turismo de saúde e o turismo médico dando unha visión da súa actualidade e por outro trátase o turismo litoral e insular dando unha visión das diferentes tipoloxías. Antes de comezar o curso se entregará o seguinte material:
- Presentacións explicando os contidos da materia
- Criterios a seguir para a evaluación dos traballos

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sostible
A2 Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
A5 Que os alumnos teñan coñecementos sobre a normativa que regula as actividades turísticas
A6 Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico
A8 Planificar novos destinos e produtos turísticos
A9 Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sostible das comunidades receptoras
A11 Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Resolver problemas de forma efectiva.
B9 Traballar de forma colaboradora.
B13 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B14 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
TURISMO DE LITORAL: Estudar as características, factores de localización e formas dos espazos turísticos litorais e insulares Comprender os mecanismos de comercialización e órganos de xestión do turismo litoral AM1
AM2
AM5
AM6
AM8
AM9
AM11
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM9
BM13
BM14
CM1
CM2
CM6
CM7
TURISMO DE SAÚDE E SOCIAL. Comprender as motivacións principais da sociedade actual que demanda turismo de saúde e turismo médico. Identificar os tipos de centros que ofertan turismo médico e de saúde. Coñecer as características medioambientais, de infraestructuras, de recursos humáns e de xestión que definen os centros de turismo de saúde. AM1
AM2
AM5
AM6
AM8
AM9
AM11
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM9
BM13
BM14
CM1
CM2
CM6
CM7

Contidos
Temas Subtemas
TURISMO DE SAUDE Turismo de saúde e turismo médico. Definicións, conceptos, antecedentes e importancia actual.
Motivacións actuais do turismo médico e de saúde.
Socio-demografía sanitaria actual. A sociedade do ocio. Prevención da enfermidade e promoción da saúde. Estilos de vida saudables. Patoloxías crónicas mais prevalentes.
Tipos de centros de turismo médico e de saúde: hospitais, balnearios, centros de talasoterapia, spa e centros de agua, curhoteis.
Infraestructura e Equipamento dos centros. Técnicas de hidroterapia e medicina física.
Planificación xeral dun destino de turismo médico e de saúde: Turismo termal: Instalacións de auga, características medioambientais do entorno, recursos humáns, características específicas de xestión dos centros de turismo de saúde. Lexislación.
Calidade e comercialización dos centros de turismo de saúde
Desenvolvemento e situación actual do termalismo social en España.
TURISMO LITORAL E INSULAR O Turismo litoral e insular. Concepto e definicións. Factores de localización. Formas de los espacios turísticos litorais. A súa análise e evolución
Exemplos de Turismo Litoral. Estudo de áreas e modelos
Análise e comercialición dos productos de Turismo Litoral
Órganos de Xestión e administración. Relación público privada

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A6 A8 A9 A1 A2 18 5 23
Saídas de campo A6 A8 A9 A1 A2 5 0 5
Recensión bilbiográfica B6 B13 B14 B3 B4 B5 C1 C2 C6 C7 0 14 14
Traballos tutelados A11 B6 B9 B13 B14 B2 B3 B4 C1 0 24 24
Presentación oral B9 B13 B4 C1 C2 3 5 8
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Modalidade presencial: Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Modalidade a distancia: Estudio dirixido a través de lecturas de textos e de material multimedia (clases grabadas, vídeos, presentacións power point) seguindo os contidos.
Saídas de campo Modalidade presencial: Na medida do posible se realizará unha visita a un centro de turismo de saude e de turismo de litoral a determinar polos profesores. Esta visita será obligatoria para os alumnos con docencia presencial.
Modalidade a distancia: Aos alumnos con formación en esta modalidade se lles aconsellará que na medida do posible realicen a visita a un centro próximo ao seu domicilio.
Recensión bilbiográfica Modalidade presencial e a distancia: Se realizará unha recensión bibliográfica que consistirá nunha lectura crítica dun artigo, ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema.
Traballos tutelados Co fin de promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, e baixo a tutela dos docentes se fará un traballo tutelado sobre un tema proposto polos profesores.
Presentación oral Modalidade presencial: Os alumnos de modalidade presencial farán unha exposición oral do traballo tutelado
Modalidade a distancia: Os alumnos de modalidade a distancia entregarán unha presentación power point e se organizará un foro de debate virtual na que deberán participar os alumnos..

Atención personalizada
Metodoloxías
Saídas de campo
Descrición
Nos traballos tutelados os profesores atenderán de maneira particular ás necesidades dos alumnos,
Nas saídas de campo o alumno terá unha atención persoalizada adaptada as súas inquietudes con respecto aso distintos aspectos que se estudarán nas visitas.
Nos traballos tutelados o profesor fará un seguimiento persoalizado do proceso de aprendizaxe por parte do alumno

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral B9 B13 B4 C1 C2 O traballo tutelado será exposto na aula de modo individual ou en grupo. Se valorarán os diferentes aspectos de calidade da información manexada, da presentación e da resposta as preguntas formuladas.
Na modalidade a distancia se entregará o traballo e se responderá ás cuestións plantexadas virtualmente.
15
Traballos tutelados A11 B6 B9 B13 B14 B2 B3 B4 C1 se realizará un traballo tutelado sobre un tema proposto polos profesores 35
Sesión maxistral A5 A6 A8 A9 A1 A2 Na modalidade presencial se obterá a máxima puntuación posible en este apartado co a asistencia e participación activa no 80% das sesións maxistrais. No caso de non asistencia se realizará un traballo a indicar polo profesor acerca dos contidos impartidos.
Na modalidade a distancia se valorará a participación activa no foro de debate virtual.
25
Recensión bilbiográfica B6 B13 B14 B3 B4 B5 C1 C2 C6 C7 Se realizará unha ou dúas recensións bibliográficas a determinar polos profesores que consistirá nunha lectura crítica dun artigo, ou dunha comunicación a un congreso 20
Saídas de campo A6 A8 A9 A1 A2 A asistencia e participación activa na visita ao centro será obrigatoria para os alumnos de modalidade presencial.
Para os alumnos de modalidade a distancia se lles aconsellará a visita a un centro próximo ao seu domicilio.
5
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Vera Rebollo, J.F. (Coord) (1997). Análisis Territorial del Turismo. . Ariel, Barcelona
Callizo Soneiro, J. (1991). Aproximación a la Geografía del Turismo. Síntesis, Madrid.
Lozato – Giotart, J.P. (1990). Geografía del turismo. Del espacio contemplado al espacio consumido,. Mason
Mirabell Izard; Oriol (Coord) (2010). Gestión Pública del turismo;. Edit UOC, Barcelona
Antón Clavé, Salvador (Coord) (2005). Planificación territorial del turismo. Edit. UOC, Barcelona
V.A. (2009). Técnicas hidrotermales y estética del bienestar. Edit. paraninfo
Tribuna termal (). Tribuna Termal. TP Consultores
V.A. (2002). Turismo y nueva sociedad Historia contemporánea. Universidad del país vasco.

Se aportará por parte dos profesores bibliografía complementaria en cada un dos temas

Bibliografía complementaria Mihail Moldoveau (1999 ). Ciudades termales en Europa. Lumwerg eds
Escuela Organización Industrial (2013). Informe Turismo de salud en España. Fundación EOI
Robin Bushell, Pauline Sheldon (2009). Wellness and tourism mind, body spirit, place . New York: Cognizant Communication Corporation


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

O turismo litoral e insular será impartido polo Prf. Carlos Rodríguez Carro

O turismo de saúde será impartido pola Prof. Rosa Meijide Faílde

Recoméndase nivel básico de inglés de lectura de  textos



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías