Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Socioloxía dos Mercados Código 615518001
Titulación
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinación
Rodríguez Rodríguez, María del Carmen
Correo electrónico
carmen.rodriguez2@udc.es
Profesorado
Rodríguez Rodríguez, María del Carmen
Correo electrónico
carmen.rodriguez2@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia tratará de aproximarse ao concepto de mercado dende un punto de vista sociolóxico, reflexivo e crítico.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A6 Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Explicar sociolóxicamente os mercados, a súa dimensión como institución social e histórica e as relacións e influencias que manteñen co sector público e o Terceiro Sector. AM5
AM11
BM3
Analizar dunha forma crítica os conceptos que sobre o mercado desenvolven varios autores. AM1
AM6
BM5
BM6
BM7
Aplicar os coñecementos sociolóxicos relativos ao mercado para dimensionar e xustificar un obxecto de estudo de investigación social e/ou de mercados. AM3
AM5
AM10
BM6
Ser capaces de expresar oralmente e por escrito as reflexións e conclusións obtidas a partir das lecturas, as prácticas en clase e os debates realizados na aula. AM10
BM2
BM4
BM10
BM11

Contidos
Temas Subtemas
1. O mercado como instutución social

1.1. Aproximación sociolóxica ao concepto de mercado
2. Os mercados na Historia 2.1. K. Polanyi e a ruptura da ortodoxia
3. Mercado, Estado e Terceiro Sector 3.1. Repensar o papel do mercado

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Portafolios do alumno A1 A3 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 8 10 18
Traballos tutelados A1 A3 A6 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 1 33 34
Lecturas A1 A5 A6 A11 B3 B6 0 10 10
Sesión maxistral A5 A6 A11 12 0 12
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Portafolios do alumno Conjunto de actividades, ejercicios, prácticas, realizadas durante o curso polo alumno.
Traballos tutelados Traballos elaborados polo alumno.
Lecturas Selección de lecturas sobre as que se traballará de forma reflexiva.
Sesión maxistral Clase expositiva na que se valorará a participación activa do alumno.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Portafolios do alumno
Traballos tutelados
Lecturas
Descrición
Utilizaranse moodle, as tutorías e o correo de forma activa para realizar o seguimento da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A5 A6 A11 A asistencia e a participación en clase terase en conta. 10
Portafolios do alumno A1 A3 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 Avaliarase o conxunto de prácticas e actividades realizadas en clase. 50
Traballos tutelados A1 A3 A6 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 Realizarase un traballo sobre as lecturas recomendadas. 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Prieto, C. (1996). "K. Polanyi: crítica del mercado, crítica de la economía", Política y Sociedad, nº 21, 23-34.
Powell, W. y DiMaggio, P. (1999). El nuevo institucionalismo en el análisis organizacional. México: Colegio Nacional de Ciencias Políticas y Administración Pública
Polanyi, K. (2009). El sustento del hombre. Madrid: Capitán Swing
Berger, P. y Luckmann, T. (1968). La construcción social de la realidad. Buenos Aires: Amorrortu
Polanyi, K. (2003). La gran transformación: los orígenes políticos y económicos de nuestro tiempo. México: FCE
Mingione, E. (1994). Las sociedades fragmentadas. Una sociología de la vida económica más allá del paradigma del mercado. Madrid: Centro de publicaciones, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social
Polanyi, K. (2014). Los límites del mercado: reflexiones sobre economía, antropología y democracia. Madrid: Capitán Swing

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías